Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

Twoblirthree skrev 2018-07-17 17:06:30 följande:

Födde våran tredje flicka kl 11.00 idag efter 14,5 timme efter vattenavgång, kraftiga men knappt onda värkar ganska länge så de trodde knappt att det riktigt va igång. När de väl kollade kl 10 va jag öppen 7 cm o sedan gick det ju rätt fort. 3820 och 49 lång, har ammat och bajsat. :) Är på BB o troligtvis hemgång imorgon. Jag har inte sovit på länge nu så gäller o passa på när bebis gör. Lycka till alla ni andra och hoppas att det drar igång för er som gått över!! Inte kul o bara vänta..

Grattis! Det låter som en relativt lugn förlossning, vad skönt :)
  • Iowhannah

Så där ja, hinnsvepning nummer två avklarad. Vi fick även en tid till förlossningen i morgon förmiddag, så ska de bedöma om det är aktuellt att sätta igång nåt redan. Hoppas hoppas!

• Iowhannah
    malikan skrev 2018-07-18 18:07:57 följande:

Första blödningen larmade barnmorskan så kom massa folk och började sätta akutnålar och ta prover på mig och sa att de inte vet vart blödningen kommer ifrån och att måste dom snitta mig nu kommer jag sövas och det kommer gå fort.. var öppen 5 cm och värkarna hade börjat bli ohanterbara men inte hunnit börja med lustgas så gjorde så jäkla ont när dom slängde upp mig på rygg och i gynstolen och skulle in och titta och folk sprang runt mig. Har nog aldrig varit så rädd, trodde på riktigt jag skulle dö.

Andra gången kom blödningen vid 7 cm och då var allt redan preppat och jag hade ju en person hos mig hela tiden så då var det ?bara? dödsångesten igen.

Har nämnt för min BVC att jag tyckte det blev traumatiskt och att jag tänker mkt på det men hon nämnde bara testet för förlossningsdepression

Jag tycker du ska be om samtalskontakt, det där är nåt som mycket väl kan vara grund till kommande förlossningsdepression. Bättre att ta tag i det nu än att vänta tills du mår ännu sämre!
  • Iowhannah
    kattnos skrev 2018-07-18 19:45:05 följande:

Lycka till i morgon!

Är hinnsvepning något man brukar bli erbjuden eller måste man be om det själv?

Någon som är med i SWEPI-studien förresten? Har fått info om den men inte bestämt om jag vill delta..

Tack! I mitt landsting blir man erbjuden hinnsvepning i v 41, den jag gjorde i dag bad jag om.

Vad är SWEPI?
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-07-18 20:47:52 följande:

Jag har funderat på att vara med i swepi-studien men har inte bestämt mig. Jag lär ju med största sannolikhet iaf gå över tiden.Det är en studie som ska undersöka när det är bäst att sätta igång en förlossning när man gått över tiden. Hälften sätts igång ca en vecka efter bf och andra hälfte efter två veckor. Sen håller de koll på hur förlossningen påverkar mamman och barnet och jag tror de håller koll på barnet i flera år efter förlossningen om jag inte minns fel.

Jaha okej. Det är inget som jag ens fått information om. Men det kanske bara är vissa landsting som är med i den?
  • Iowhannah

Ligger på förlossningen nu. De verkar helt inställda på igångsättning i dag! :D Äntligen ska vi få vår bebis, och jag ska få slippa vara gravid mer!

Heja bebisen och heja mig!

• Iowhannah
    13mila skrev 2018-07-19 12:46:05 följande:

Lycka till nu lowhannah! Snart har du din bebis i famnen!

Jag ligger på BB med vår son i famnen. Födde inatt på BF +13, var på förlosningen i 18 timmar! Det var en pärs, men nu är det klart.

Åh, stort grattis! Hur mår ni nu?

Här har de tagit hål på hinnorna och värkarna har ökat i både styrka och frekvens. Jag hoppas på att slippa dropp, men räknar ändå med att det kommer behövas.
  • Iowhannah

17:29 kom vår dotter ut i raketfart! Hon är 53 cm lång och vägde in på 4325 gram. Vi gör inte direkt några små bebisar.

Förlossningen gick superbra! Jag gjorde ett kanonjobb och kände hela tiden att jag var så jävla bra :D Från att de tog hål på hinnorna, till att hon var ute, tog det sex timmar. Vi mår alla oförskämt bra, även om eftervärkarna inte är att leka med, i morgon åker vi hem och träffar storebror :)

Jag fick verkligen den revanschförlossning som jag ville ha, allt gick så himla rätt och personalen var väldigt lyhörd och lät mig bestämma det mesta. Jag är jättenöjd med min upplevelse!

• Iowhannah
    Sopp skrev 2018-07-19 22:32:59 följande:

NU har lillkillen fixerat sig. Känner mig sjukt oförberedd på förlossning. Jag vet ju att den kommer men ändå känns det inte som det

Du, så kände jag även när jag var mitt i förlossningen. När bm började prata om att jag inte fick föda i badkaret (det ville jag ändå inte) så kopplade inte min hjärna att det skulle födas ett barn. Jag tyckte bara att det var så konstigt sagt av henne :P
  • Iowhannah
    Utvandraren2 skrev 2018-07-19 23:53:42 följande:

Grattis! Äntligen!! Vilken stor tjej och så skönt att förlossningen gick bra!

Normal storlek för hur långt gången jag var tydligen. Sonen föddes i v 40+1 och vägde 4125 så jag var ändå rätt inställd på att hon skulle vara stor, speciellt som hon kom i v 41+4.

Så himla skönt att ha det gjort! Och så skönt att förlossningen blev så bra, det tycker jag att jag förtjänade efter att ha mått så dåligt hela graviditeten :)
Svar på tråden Bf juli 2018