Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

Trolliboll skrev 2018-07-05 22:19:18 följande:

Bf idag och ingen liten som haft en tendens till att titta ut. Galet less på att vänta nu, men ska jag följa släktdraget så kommer det gå över 2 veckor :(

Ingen slempropp eller nåt? Inte minsta tecken på att nåt är på gång?
  • Iowhannah

Ugh. I går kväll/i natt hade jag så mycket förvärkar och sammandragningar att jag var helt övertygad om att jag skulle vakna med värkar, men ikke. Magen kändes som den gjorde kvällen innan sonen föddes och jag blev peppad, nervös och sjukt redo. Men nu känner jag mig bara lurad, det blir nog ingen bebis alls.

En dag till bf nu. Pallar inte mer. Hemmet är fullt av trots och gnäll och skrik (från både barnet och sambon, men mest barnet. Det är en fin kombination av två personer med sämst morgonhumör) och jag vill bara vara själv i tystnad.

• Iowhannah
    Fins Mamma skrev 2018-07-06 07:45:30 följande:

Sambon här är löjligt förestående och låter mig ligga och stirra i väggen med försök att roa mig med Netflix eller så försöker han ge mig mat.

ÄLdsta dottern beter sig som skit. Tonåring utan dess like.

Kommer vara sist kvar på beräknad förlossningslitan här.

Jo, min sambo är lite likadan. Han kan nästan tjata på mig att gå och lägga mig och vila men det är svårt när jag hela tiden hör hur mycket han har att stå i med ett barn i trotsålder... Och OM jag går och vilar så får jag ändå inte vara ifred för barnet.

Jag har börjat sova i ett annat rum nu, bara för att ens få en liten chans till bättre sömn, och det resulterar i att sonen kommer ner och väcker mig ÄNDÅ (förvisso hade jag ändå vaknat av hans skrik och gnäll). Suck.
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-07-06 08:19:19 följande:

Heja heja och kämpa på! Det är absolut max 2 veckor tills du har din bebis i famnen istället för i magen. Skicka ut man och barn på promenad eller en lekplats om de stör så får du lite lugn och ro. :)

Eller bädda ner dig i sängen med barnet och titta i böcker. Titta på bilder eller liknande. Mina ungar älskar att bläddra i fotoalbum och prata om vad som är på bilderna. Du får kanske inte sova helt men du får ändå i alla fall lite vila. :)

Själv försöker jag ta rekord i gäspningar idag igen. Vaknade ofta som vanligt under natten men vid ett tillfälle var jag så kissnödig att det gjorde ont (?!).

Men är överlycklig över att det är fredag. Kommer inte orka göra något på kvällen och lär däcka i soffan vid 19 som vanligt på fredagar. Men det innebär måååånga timmars extra sömn (förhoppningsvis). Ska bli underbart!

Du, det där med fotoalbum var kanske inte en dum idé! Han älskar att titta på bilder från när han själv var bebis (nja, han älskar att titta på sig själv), kanske att han skulle uppskatta gamla bilder på mig som liten :)
  • Iowhannah
    Sofiaaa94 skrev 2018-07-06 12:09:21 följande:

Den 1/7 kom vår dotter! Var en ganska snabb förlossning. Fick lite komplikationer efteråt men det löste sig och jag mor bra nu. Fick stanna några extra dagar på BB då var tjej hade lite hög sänka osv. Men hon är frisk och mår bra och nu är vi hemma.

Lycka till alla som snart ska få bebis.

Grattis! Vad skönt att ni mår bra nu och kan landa hemma :)
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-07-06 19:49:12 följande:

Ska jag lägga ner detta i BB-väskan?

Napp

Amningsskydd/bröstvårtsskydd

Jag har lagt ner båda, men så tänker jag inte amma heller (läste dock att tabletterna som stoppar mjölkproduktionen ökar risken för förlossningsdepression, därav amningsinläggen).

En napp tar ju inte mycket plats så lägg ner en för säkerhets skull.
  • Iowhannah

Födda:

28/6 malikan

29/6 Horisonten

1/7 Utvandraren2

1/7 tiiitti

1/7 Sofiaaa94

2/7 Anastacia80

5/7 Moorii

Beräknad Förlossning:

3 - Hermioney

5 - Trolliboll

6 - 13mila, Mamma till S

7 - Iowhannah

9 - tellismom

10 - twoblirthree

11 - ritualz

13 - mamadana

14 - Åttionio89

16 - kattnos

18 - Meeda1

19 - Fins mamma

23 - ostbågen

27 - Sopp, Sissij79, Längtar17

31 - Perpen

• Iowhannah

BF i dag. Inga direkta känningar, annat än en lätt molvärk som lika gärna kan komma av dålig sömn.

I går kväll tog jag en promenad i hopp om att hjälpa bebisen på traven men det enda det resulterade i var att jag blev tvungen att kissa i skogen. Och att jag svettades som aldrig förr.

• Iowhannah
    Sopp skrev 2018-07-07 07:30:58 följande:

Alltså kissa i skogen nu, det är ingen lek - och är man nöjd över att man tog sig ner på huk är det innan man inser att man ska upp sen! Jag tror din bebis kommer imorgon! :)

Precis! Först ska man hitta ett ställe man ens kan ta sig till utan att gå sönder, sen ska man inte ramla när man väl har tagit sig ner på huk, och sen ska man inte ramla när man ska krångla sig upp igen. Det var lite av en utmaning, haha!

Ja, jag hoppas att bebisen inte dröjer nu. Jag räknar med att den kommer senast på måndag, annars trivs hon bättre än vad sonen gjorde.
  • Iowhannah
    mamadada skrev 2018-07-07 12:17:14 följande:

Är det någon annan som är extreeemt svullen i låren? Ovanför knäna på innersidan så är de som stora klumpar av vatten? samt rött märke stort som en handflata på bägge sidor vid innerlåren som är så smärtsamma att jag inte kan gå ,sitta,stå, ligga. Har inte sovit på flera nätter då jag inte kan ligga på sidan då en enkel beröring på låren får mig skrika av smärtan. Är det verkligen bara vatten? pratat med barnmorskan men hon säger alla svullnar..härda ut. Jag vet jag är svullen i fötterna vaderna o händerna men det här är något helt annat... det här är INTE normalt, vad ska jag göra för att få hjälp?

Det där låter inte alls normalt tycker jag. Hela jag är svullen men jag har inga direkta vätskeansamlingar (bortsett från i fötterna). Tycker nog att du ska ringa VC på måndag.
Svar på tråden Bf juli 2018