Bf juli 2018
Bf idag och ingen liten som haft en tendens till att titta ut. Galet less på att vänta nu, men ska jag följa släktdraget så kommer det gå över 2 veckor :(
Bf idag och ingen liten som haft en tendens till att titta ut. Galet less på att vänta nu, men ska jag följa släktdraget så kommer det gå över 2 veckor :(
Ugh. I går kväll/i natt hade jag så mycket förvärkar och sammandragningar att jag var helt övertygad om att jag skulle vakna med värkar, men ikke. Magen kändes som den gjorde kvällen innan sonen föddes och jag blev peppad, nervös och sjukt redo. Men nu känner jag mig bara lurad, det blir nog ingen bebis alls.
En dag till bf nu. Pallar inte mer. Hemmet är fullt av trots och gnäll och skrik (från både barnet och sambon, men mest barnet. Det är en fin kombination av två personer med sämst morgonhumör) och jag vill bara vara själv i tystnad.
Sambon här är löjligt förestående och låter mig ligga och stirra i väggen med försök att roa mig med Netflix eller så försöker han ge mig mat.
ÄLdsta dottern beter sig som skit. Tonåring utan dess like.
Kommer vara sist kvar på beräknad förlossningslitan här.
Heja heja och kämpa på! Det är absolut max 2 veckor tills du har din bebis i famnen istället för i magen. Skicka ut man och barn på promenad eller en lekplats om de stör så får du lite lugn och ro. :)
Eller bädda ner dig i sängen med barnet och titta i böcker. Titta på bilder eller liknande. Mina ungar älskar att bläddra i fotoalbum och prata om vad som är på bilderna. Du får kanske inte sova helt men du får ändå i alla fall lite vila. :)
Själv försöker jag ta rekord i gäspningar idag igen. Vaknade ofta som vanligt under natten men vid ett tillfälle var jag så kissnödig att det gjorde ont (?!).
Men är överlycklig över att det är fredag. Kommer inte orka göra något på kvällen och lär däcka i soffan vid 19 som vanligt på fredagar. Men det innebär måååånga timmars extra sömn (förhoppningsvis). Ska bli underbart!
Den 1/7 kom vår dotter! Var en ganska snabb förlossning. Fick lite komplikationer efteråt men det löste sig och jag mor bra nu. Fick stanna några extra dagar på BB då var tjej hade lite hög sänka osv. Men hon är frisk och mår bra och nu är vi hemma.
Lycka till alla som snart ska få bebis.
Ska jag lägga ner detta i BB-väskan?
Napp
Amningsskydd/bröstvårtsskydd
Födda:
28/6 malikan
29/6 Horisonten
1/7 Utvandraren2
1/7 tiiitti
1/7 Sofiaaa94
2/7 Anastacia80
5/7 Moorii
Beräknad Förlossning:
3 - Hermioney
5 - Trolliboll
6 - 13mila, Mamma till S
7 - Iowhannah
9 - tellismom
10 - twoblirthree
11 - ritualz
13 - mamadana
14 - Åttionio89
16 - kattnos
18 - Meeda1
19 - Fins mamma
23 - ostbågen
27 - Sopp, Sissij79, Längtar17
31 - Perpen
BF i dag. Inga direkta känningar, annat än en lätt molvärk som lika gärna kan komma av dålig sömn.
I går kväll tog jag en promenad i hopp om att hjälpa bebisen på traven men det enda det resulterade i var att jag blev tvungen att kissa i skogen. Och att jag svettades som aldrig förr.
Alltså kissa i skogen nu, det är ingen lek - och är man nöjd över att man tog sig ner på huk är det innan man inser att man ska upp sen! Jag tror din bebis kommer imorgon! :)
Är det någon annan som är extreeemt svullen i låren? Ovanför knäna på innersidan så är de som stora klumpar av vatten? samt rött märke stort som en handflata på bägge sidor vid innerlåren som är så smärtsamma att jag inte kan gå ,sitta,stå, ligga. Har inte sovit på flera nätter då jag inte kan ligga på sidan då en enkel beröring på låren får mig skrika av smärtan. Är det verkligen bara vatten? pratat med barnmorskan men hon säger alla svullnar..härda ut. Jag vet jag är svullen i fötterna vaderna o händerna men det här är något helt annat... det här är INTE normalt, vad ska jag göra för att få hjälp?