Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

Twoblirthree skrev 2018-07-02 18:13:05 följande:

Va tråkigt. Är det långt till spelningen ifrån där du bor el? O är det första barnet så brukar det ju inte gå så fort när det väl sätter igång. Men förstår att du inte vill chansa...Hur är dina sammandragningar nu då? Jag har det väldigt lugnt ikväll...:/Just det är ditt andra barn du väntar va?

Jo precis, andra barnet. Och mtp hur snabbt min mammas andra förlossning gick så känner jag att jag inte vill lämna min sambos sida just nu.

Spelningen är i Stockholm och jag bor strax utanför Norrköping så det tar drygt två timmar med bil. Jag har bett bekanta som är där att filma och fota åt mig.
  • Iowhannah
    kattnos skrev 2018-07-02 18:32:35 följande:

I väntan på bebis kan jag berätta att jag i natt drömde att vi väntade tvillingar. Könet på barnet jag bar på visste vi inte men maken väntade iaf en liten pojk :) tokigt man kan drömma! :)

Sånt där är roligt. Jag hade många konstiga drömmar med sonen men nu minns jag dem knappt ens när jag vaknar (kanske för att jag sover så dåligt). Jag har för mig att sambon berättade att han hade drömt att jag födde kattungar däremot.
  • Iowhannah
    Milou3 skrev 2018-07-02 21:31:12 följande:

Vilket jävla svin! Ursäkta språket men fy fan vad trött jag är på dessa jävla egomän. Tycker de poppar upp mer och mer. Är väl mina gravidhormoner som inte har ett uns överseende längre också kanske.

Njut av sonen och bebis i magen. Fokusera på det och krya på dig!

Jag tror inte att de poppar upp mer och mer, jag tror mer att deras partners vågar berätta mer och mer.

Min sambo hade planerat att åka bort i fyra dagar förra veckan men jag sa tidigt att det kan du glömma. Inte fasen skulle han få lämna mig med en 2,5-åring en och en halv vecka före bf! Han sålde sina biljetter och klagade inte för fem öre. Hade han åkt vette fan om jag hade förlåtit honom alltså.
  • Iowhannah
    Anastacia80 skrev 2018-07-03 21:01:50 följande:

Igår morse föddes vår prinsessa med planerat kejsarsnitt. Hon vägde 3970g och var 51cm lång och ska heta MY.

Kämpa på alla som väntar på sina bebisar, snart är dom här.

Stort grattis! Hur mår ni?
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2018-07-04 23:00:56 följande:

Stort grattis till bebisen!

Jag håller på att tappa förståndet här hemma. Min man tog med barnen för en övernattning hos sina föräldrar så jag skulle få vila och jag får typ ett nervöst sammanbrott för att jag inte vill vara ensam. Gömmer mig på jobbet så ingen ska hitta mig och prata med mig - jag tror jag håller på att bli galen! Och mitt i allt superkänslomässig över att jag ska få en till knodd att älska och sakna lika mycket när han åker bort och sen panik över att dom snart är gamla och överger mig alltså HUR ska jag klara 3 veckor till utan att bli tvångsintagen på en institution?

Jag känner precis tvärtom, jag håller på att tappa förståndet pga min familj (typ). Allt de gör gör mig galen! Förvisso är det inte deras fel, det är klådan och sömnbristen och orkeslösheten som är boven i dramat. På förmiddagen skickade jag iväg dem för att jag skulle få vila, sen gick jag och la mig och sov middag i nästan tre timmar :O

Tre dagar till bf och jag vet inte hur jag ska stå ut! Vill bara föda barn nu! Förvärkar varje kväll men inget mer än så. Jag blir så besviken när det går över när jag sover!
  • Iowhannah
    Moorii skrev 2018-07-05 02:52:00 följande:

På bf + 11, 01:55, så tittade vår lilla tös ut. Kom in vid 22 och var då öppen 4 cm, så det gick rätt fort! Hann få epidural, tack och lov. Sprack ingenting och vi mår alla finfint. Att få upp henne på bröstet var en oslagbar känsla <3 Underbar förlossning jämfört med första!

Åh, stort grattis! Härligt att det blev en så bra upplevelse :)

Jag har hela tiden tänkt att denna förlossning ska bli en revanch på den förra, jag hoppas att jag får en lika bra förlossning som du fick :)
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-07-05 05:18:22 följande:

Grattis till tösen! Vad skönt att förlossningen gick bra. :) 

Och till er andra. Ge inte upp hoppet. Ungen kommer ju ut förr eller senare! ;) Själv har jag 27 (eller 26, har inte helt bra koll) dagar kvar till fl. Så jag är helt inställd på en augusti-bebis. 

Den senaste tiden har jag börjat drömma jobbiga, livliga drömmar igen. Senast i natt drömde jag att förlossningen startade och att jag var tvungen att förlösa mig själv. Låg på golvet mot en spegel för att kunna se när huvudet kom ut. Och ut kom det. Problemet var att kroppen tydligen fastnade och huvudet trillade därför av och kroppen stannade kvar inuti mig. Givetvis dog bebisen. Usch. 

Nu är det dags för jobb. Är en zombie på eftermiddagarna nu mera. Märks att jag egentligen inte riktigt orkar för humöret brukar sjunka drastiskt i takt med timmarna som går. Men Utöver denna vecka så är det bara en vecka kvar. :)

Trevlig dag på er! :) 

Tack för ett försök till pepp men om jag måste må så här i två veckor till så måste nog min familj flytta ut. Ständigt ont, klåda överallt, sammandragningar av minsta lilla, sömnproblem, noll stubin, osv osv. Jag bryter ihop dagligen pga att jag måste tjata på 2,5-åringen om precis ALLT. Orkar fan inte mer.
  • Iowhannah
    Twoblirthree skrev 2018-07-05 11:18:50 följande:

Här är det likadant. Fullt ös på min 2 åring o så får man inte vila så mycket som man behöver. Lågt blodsocker med yrsel som följd emellanåt, sammandragningar o foglossning efter minsta rörelse, öm mage, halsbränna och kissnödig hela tiden. O så denna värme nu igen, det bara rinner om mej typ hela tiden. 8 åringen har åkt till farfar o ska sova där några dagar o det är skönt iaf. Men tycker att bebis kan komma nu så att man kan få nån annan slags energi och kropp iaf. Gnällig och kort stubin här med....

Det här med och få panik och bryta ihop ger ju tyvärr ingenting, jag gör det med men inser hela tiden att att det inte gjorde saken bättre. Hormonerna sprudlar och omgivningen försöker stötta men jag upplever ändå att de inte gör det tillräckligt. Vill typ bara låsa in mej i ett kylrum med en säng, tv, god mat, snacks och bara roliga saker att göra om jag orkar...haha

Men kul med alla som fått bebis redan, ger ju en lite hopp iaf att det snart är över! Heja!

Skönt ändå att man inte är ensam om det här. Jag vill också helst bara isolera mig med god mat, snacks och Netflix. Hatar denna ständiga väntan!

Efter lunch ska jag åka och köpa en ny vetekudde (vår tycks ha mystiskt försvunnit lagom till förlossning) och bara det känns så himla stort! Hur ska jag orka en förlossning om jag knappt orkar gå upp för trappan för att äta mat?
  • Iowhannah
    13mila skrev 2018-07-05 16:01:18 följande:

När jag födde dottern för 2 år sedan var jag supersvullen om fötterna, hade massa vätska. Använde stödstrumpor och högläge, och spang mycket till toaletten. Blev bättre ca 1 vecka efter förlossningen, men kommer ihåg att jag fick låna sambons badtofflor när jag gick ut... Värmen gjorde väl inte saken bättre.

Samma här! Jag trodde att vätskan skulle försvinna i samband med förlossningen men de första dagarna var mina fötter två enorma geléklumpar, och då födde jag på hösten. Jag blev även lite känd på bb som hon som producerade obskyra mängder urin (jag hade 3-dygnskateter och fick tömma ooooofta) ;D
  • Iowhannah
    Perpen skrev 2018-07-05 12:12:57 följande:

Ja hinnsvepning är ett sätt att försöka starta förlossningen. Ibland är det väldigt effektivt ganska direkt och ibland fungerar det inte. Håller tummarna för att det drar igång för dig. :)

Här borta återstår några timmar av arbetsdagen. Det jag tycker är värst (förutom huvudvärk, trötthet och foglossning) är värmen. Den är totalt olidlig och jag är konstant svettig. :( Är tacksam över att jag inte har så stort problem med klåda som andra av er verkar ha. Jag får infall ibland få det kliar på magen, benen eller armarna. Då kliar jag tills jag får lättare rivsår men det är tack och lov inte dagligen det sker.

Ang. Kort stubin kan jag sålla mig till den skaran. Mina två vildingar driver mig till totalt vansinne ibland. Mycket av den vakna lediga tiden går åt till att avstyra krig och katastrofer. Och laga mat. Sen är det typ dags att gå och lägga sig.

Klådan är vidrig! Värst är det på kvällar, nätter och morgnar, och det har blivit värre den senaste veckan. Det är inte alls ovanligt att jag inte kan somna pga att det kliar så förbannat :/ Dessutom har vi rätt mycket mygg och knott där jag bor så när sonen och jag har plockat smultron på tomten så kan vi nästan tävla i vem som har flest bett efteråt.
Svar på tråden Bf juli 2018