• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • beso
    mamadada skrev 2017-11-16 21:49:59 följande:

HJÄLP ÄR DESPERAT!!

Är det någon annan som har kraftig yrsel och en känsla av svaghet?

Jag har tillochmed en slags " Frånvaro" känsla till och från. Otroligt svårt psykist.

Mår så himla dåligt. Är i vecka 7, alla prover har varit bra osv.

Är så orolig att det här inte går över snart för det känns som jag snart inte orkar mer. Är psykist helt slut av den här Frånvaro känslan...

Någon annan som upplever samma sak som kan trösta mig ? :(

Idag 3+4 har jag känt mig yr till o från. Ja d e obehagligt. Lätt att känna sig lite rädd men jag försöker tänka att d e normalt. För det är det väl..? Så kraftigt yr känner jag mig inte dock o inte så väldigt ofta Heller. Tänker på i gamla filmer svimmade alltid kvinnor som ett tecken på graviditet! ;) Vet man kan få lågt blodtryck..men vet inte hur tidigt det kan börja.

Svag o jättetrött känner jag mig!

Hur länge har du känt så här? Är det hos barnmorskan dom undersökt dig? Har du tidigare upplevt liknande känsla innan? Har du möjligtvis börjat eller slutat med nån medicin på sistone?

Hoppas verkligen d går över snabbt låter jätteobehagligt! :(
  • soofa

Jag har heller knappt några symtom men det är som jag förstår väldigt individuellt och absolut inte något som alla har. <3

Idis123 skrev 2017-11-16 18:21:16 följande:

Hej, plusssde i helgen. Inga symtom alls förutom att det drar lite i äggstockarna ibland. Tycker inte gravtesten är så starka. Ska vara i v. 4+5. Alla verkar dessutom ha väldigt mycket symptom så tidigt.

Hade MA i augusti och är inställd på missfall igen.

Vad tror ni om detta plus? De är från idag, samma urin.

• soofa

Åh, vad roligt. Grattis! En till IVF:are här. :)

Empan86 skrev 2017-11-16 19:49:07 följande:

Jag plussade nyss ???????? efter 2 år och 3 ivf försök så äntligen!!!

• JohannaN2015

Hej tjejer! Har en fråga, har sån ilande känsla och typ molande i högersida, mellan typ äggstock och livmoder känns det! Är det här växtvärk?? Är så orolig att det är något tokigt! Har ju inget att jämföra med heller!:/

• beso
    JohannaN2015 skrev 2017-11-16 23:53:39 följande:

Hej tjejer! Har en fråga, har sån ilande känsla och typ molande i högersida, mellan typ äggstock och livmoder känns det! Är det här växtvärk?? Är så orolig att det är något tokigt! Har ju inget att jämföra med heller!:/

Har läst att rätt många beskriver sin växtnäring så. Själv känner jag bara i själva livmodern. Men d e olika.
  • beso
    beso skrev 2017-11-17 02:45:28 följande:

Har läst att rätt många beskriver sin växtnäring så. Själv känner jag bara i själva livmodern. Men d e olika.

Växtväääärk ska d stå! ;)
  • grästuva
    Iowhannah skrev 2017-11-16 19:51:57 följande:

Jag ringde så fort de öppnade efter att jag plussat. De vill att man ringer så snart som möjligt eftersom det kan vara tight med tider.

Men först efter passerat BIM väl? Det har jag först imorgon men plussade redan i Måndags.

Fortsatt testa och testen ökar fint hela tiden.
  • Cecilie

JohannaN2015 - jag har exakt som dig!!!! Sjukt obehagligt att det bara är på en sida. Min barnmorska lugnade mig med att det kan vara så.

• Iowhannah
    grästuva skrev 2017-11-17 04:49:57 följande:

Men först efter passerat BIM väl? Det har jag först imorgon men plussade redan i Måndags.

Fortsatt testa och testen ökar fint hela tiden.

Precis.

Jag testar aldrig innan bim eftersom merparten av alla tidiga missfall sker innan mensen ens är sen. Känns som att man bygger upp för besvikelse lite.
  • JohannaN2015
    beso skrev 2017-11-17 02:45:28 följande:

Åh tack för lugnande svar!!! Man blir ju verkligen orolig att något är fel.. är det bara jag som är rädd varje gång man går på toa att det ska blöda? :O fattar inte varför man helt plötsligt är så orolig för allt..
Svar på tråden Bf juli 2018