Inlägg från: Baraentilligen |Visa alla inlägg
  • Baraentilligen

Fler som planerar en liten sladdis?

Hellan skrev 2018-01-11 08:14:14 följande:

Eftersom jag är hemma för vab idag tog jag med mig testen på toa.

Det jag hoppats på läääänge och misstänkt sen i måndags blev nu bekräftat!

Jag är gravid!

Dock kommer ju tankarna direkt, gör vi rätt som skaffar ett till, tänk om det är nå galet med barnet, tänk om det inre går vägen. Försöker djup andas och tänka positivt.

Hoppas ni andra får samma glada besked som jag inom kort!

Stort grattis!! :D
  • Baraentilligen

Borde ha äl idag eller de kommande dagarna eftersom jag inte hade äl igår när den borde ha varit... cykeldag 20 idag så börjar vara dags nu tycker jag! Äl flytningar har jag åtminstone så det är ju bra (: bim riktigt i slutet av månaden. Testar nog först i februari, om mensen inte dyker upp innan.

• Baraentilligen

Ååh grattis!!

Själv har jag inte haft äl ännu och börjar faktiskt misstänka att jag inte har någon äl denna månad. När jag ska vänta mig mens vet jag inte... Cykeldag 21 nu. Senast äl jag haft var cd19.

• Baraentilligen
    GulligaSurre skrev 2018-01-16 22:08:04 följande:

Hej! Här har ni en som skulle vilja ha en sladdis, kanske inte räknas som sladdis när barnen fyller 8 respektive 5 år i år? Hur som, ni som försöker nu och så, hur kom ni på att ni ville ha ett till barn? Hur tog ni upp det med partnern? Här är det maken som inte riktigt är med på noterna än....

Min yngsta är också fem i år :) Har känt av ett sug efter en fyra i över ett år nu och så tog jag ut spiralen eftersom jag inte trivdes med den. Maken vet om både min bebislängtan och att jag inte har något skydd mera och han är lite halft med på att skaffa barn och tänker mer så att blir det så blir det, medan jag såklart följer med varje litet symtom på både äl och graviditet ;) Men det är oftast han som tar initiativ till sex så det känns inte som att jag på något sätt lurar honom eller så fastän jag håller reda på mina fertila dagar.
  • Baraentilligen
    Pärlan81 skrev 2018-01-17 21:19:26 följande:

Är 36 år, har en 13 åring och en 11 åring. Sepererad, och har en ny man som ej har barn. Vi vill ha ett barn. Vi har försökt i 5 månader nu.

Många gravtest. Många spökstreck. Litar numera bara på utebliven mens. Har stirrat mig blind på testerna...

Litar också bara på utebliven mens så väntar tills den är flera dagar, eller någon vecka, sen den här gången. Så trött på att stirra mig blind på testen! Tredje försöket här, äl+2idag så bara att vänta 2-3 veckor nu ;)
  • Baraentilligen

Är riktigt förvånad över hur lugnt jag tar det den här månaden! Har slutat tempa nu när jag vet att jag haft äl, för annars analyserar jag sönder mig själv. Letar inte tecken heller och har bestämt att inte testa före mensen är sen. Känns bra! Är på äl+5 idag, tredje försöket. Spelar ingen roll vad jag gör nu fram till bim, kan ändå inte påverka något. Och om det inte blir en.ä oktober bebis så kansle det blir en november eller december. Inte illa det heller! Men visst har man vissa förhoppningar om att det ska ta sig nu. Är ändå under 30, grundfrisk och har alltid haft lätt att bli gravid.

• Baraentilligen

Äl var i fredags eller lördags så nu är det bara att vänta då :) Fjärde försöket, fjärde barnet kom igen nu!!

• Baraentilligen
    mycat81 skrev 2018-02-18 16:22:05 följande:

Håller tummarna! Då räknar du med BIM i helgen vecka 9 typ?

Liten2018: Ja så kan man ju alltid hoppas på att det blir Det hände faktiskt för två år sedan. Då tog vi ut spiralen i juni och plussade i juli. Hann aldrig få någon mens där emellan. Tyvärr slutade det i missfall i vecka 8 Pessimist som jag är så tror jag inte att man kan ha sån tur två gånger och därför är jag mentalt inställd på att det kommer att krångla och jäklas denna gång....

Bim borde vara typ 1.3, men brukar få färgade flytningar innan mensen drar igång så runt månadsskiftet kanske jag kan börja ana åt vilket håll det går :) Tror inte att jag vågar testa innan bim, men kanske helgen i vecka 9...
  • Baraentilligen

Kommer också att testa i slutet av nästa vecka :) Har bim 1.3 och är nu på äl+7-8. Fick en pytteliten blödning äl+5-6 och lite molvärk igår, men har haft problem med spottings så chansen för nidblödning är väl ganska liten ändå. Bröstvårtorna ömmar som om de var såriga. De brukar alltid ömma efter äl för att sen avta efter äl+7, men den här gången är de ömmare än tidigare vad de nu då beror på (antagligen bara en tillfällighet). Så jag är också inne i den här värsta väntan nu när man vet att man antingen blir överlycklig eller superledsen om några dagar. Finns inget neutralläge ;)

• Baraentilligen

Äl+9/10 och helt sjukt ömma bröstvårtor! Känns mycket lovande det här tjejer. Dit for "jag ska inte få upp hoppet denna månad"... Hoppas verkligen att jag inte blir besviken igen! Ömma bröstvårtor har varit mitt tecken vid alla tidigare graviditeter, nog för att jag har det efter varje äl men inte så här nära bim inte. Håll tummarna!

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?