• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • vwmamman

hej hej. här e en till som funderar på en sladdis. här en 9åring å har ju träffat mitt livs kärlek å han vill gärna ha egna barn även om han älskar min 9åring

slutade med p-piller för ca 3 veckor sen å hade väl äl igår eller idag.

så får se hur de går .. funderar lite på om man vågar testa med sånt tidigt gravtest eller om man bara ska vänta helt enkelt

• MammaMia1012
    vwmamman skrev 2017-12-03 17:22:38 följande:

hej hej. här e en till som funderar på en sladdis. här en 9åring å har ju träffat mitt livs kärlek å han vill gärna ha egna barn även om han älskar min 9åring

slutade med p-piller för ca 3 veckor sen å hade väl äl igår eller idag.

så får se hur de går .. funderar lite på om man vågar testa med sånt tidigt gravtest eller om man bara ska vänta helt enkelt

Vad kul att du hittat hit

Välkommen! Klart du vågar testa, men vänta till ca BIM -5 säger man tror jag
  • MammaMia1012

Hur går det för er här? Själv har jag vart på en liten weekend med familjen och gått på teater mm såå mysigt. Tyvärr blev dottern sjuk

Men man har inte haft tid att fundera så mycket på bebisverkstan, vilket vart rätt så skönt.

Jag började med ÄL test idag, mest för att jag vill se att jag faktiskt får ägglossning. Nån mer som testar med ÄLtest?

• MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-03 20:29:38 följande:

Jag brukar testa med äl test! Även om jag brukar känna när jag har äl.

Stämmer det alltid då när du känner det och får du positivt test då? Jag har nämligen också alltid trott (tror) att jag vet för jag känner det. Men har liksom aldrig fått det bekräftat.. så nu ville jag kolla. Skulle tro att det sker på onsdag men vi får se då!
  • Flisan41

Ja det brukar stämma. Jag får alltid lite ont i tjejmagnet innan äl. Men det svåra är ju att veta när ägget släpper efter lh stegring. Man vill ju försöka pricka så nära inpå som det går.

• MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-03 22:41:59 följande:

Ja det brukar stämma. Jag får alltid lite ont i tjejmagnet innan äl. Men det svåra är ju att veta när ägget släpper efter lh stegring. Man vill ju försöka pricka så nära inpå som det går.

Ja precis, vi kör på varje dag vid "ÄL veckan" och hoppas på det bästa!
  • Flisan41

Hur går det för er i denna tråd? Jag lyckades få till sex tre dagar innan äl och dagen efter för mannen var bortrest. Bim 22 dec.

• Eleonoratösen

Har mens nu och deppar rejält. 

Jag får ÄL vid dag 18-20 och får sedan mens dag 28. Förr hade jag ÄL runt dag 14 och mens dag 28. Läst lite att det är för kort lutealfas och det inte är troligt att det blir en graviditet av det. Vårt fjärde försök sedan uttaget av spiralen och alla cykler har varit sådana här. Finns inte mycket att läsa om det men det kan även vara så att äggen släpps för sent och då inte är ok. 

Vet inte vad jag ska göra, men testar bidrottninggelé i alla fall. blir andra månaden. 

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?