• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • MammaMia1012
    tossaliten skrev 2017-12-19 11:22:40 följande:

Är på ÄL+8 idag. Kunde inte låta bli att testa igår och såklart negativt! Känner mig givetvis uppgiven. Började må illa som fasen nyss. Lite stretande i livmodertrakten sedan ett par dagar. I övrigt nada! ????

Fortfarande väldigt tidigt så än kan du plussa håller tummarna!
  • Hellan
    Retrotessan skrev 2017-12-18 22:19:21 följande:

Jag är också orolig för det men tänker att KuB och NIPT är en bra hjälp på vägen...?

Min man har inte heller velat fram tills typ några dagar sen ;)

Han tycker det är bra som det är men säger att om jg gärna vill ha en till så kan vi försöka och vi ger det fram till hösten har vi sagt så får vi se...

Jag har oxå börjat fundera över dessa tester, men vet inre vad som erbjuds i mitt län och heller inte om jag får med gubben på att resa någonstans för att kolla heller.

Lite så är det här med, att han gör det för min skull. Vi har dock inte satt något stop på när vi stänger verkstaden. Men vi ska till Thailand i början av 2020 så det finns ju med i tanken att inre vara nyförlöst och heller inte höggravid. Då.
  • Hellan

Jag fick mensen i början av december och väntar ÄL runt den 29/12 om kroppen håller rytmen vill säga. Hoppas på att det är femte gången gillt.

• MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-18 22:01:57 följande:

Bim på torsdag. Känns precis som vanligt så jag räknar med att mensen kommer.

Hej, hur går det för dig?
  • MammaMia1012
    Hellan skrev 2017-12-19 22:40:42 följande:

Jag fick mensen i början av december och väntar ÄL runt den 29/12 om kroppen håller rytmen vill säga. Hoppas på att det är femte gången gillt.

Då har vi ungefär samtidigt, jag har ÄL 1-2/1
  • tossaliten
    MammaMia1012 skrev 2017-12-19 12:26:14 följande:
    Fortfarande väldigt tidigt så än kan du plussa håller tummarna!

Jag hoppas det. Jag är på dag 24 nu och senaste månaderna har jag haft cykler på 26-32 dagar, mestadels runt 26-29 dagar. Senaste två månaderna 26 dagar...Jag brukar känna av ÄL rätt bra så jag brukar ha koll. Vi hade sex både innan och på den dagen jag tror är ÄL...

Jag hade lite mensvärk i går kväll så trodde mensen skulle komma idag men inte ännu i alla fall. Jag känner mig annorlunda men troligtvis bara inbillning... jag tror säkert mensen kommer som vanligt eftersom jag kände lite mensvärk i går. Inget ont i brösten vilket jag haft alla mina tidigare graviditeter...dock lite konstiga typ "stickningar" i dom. Svårt att förklara riktigt.Känner mig uppgiven! JObbigt att vänta och inte få nån som helst minsta streck på testen :( ÄL+9 idag så borde snart synas på testet...

• Flisan41
    MammaMia1012 skrev 2017-12-20 05:43:09 följande:

Hej, hur går det för dig?

Väntar på mensen. Den borde komma idag eller senast i morgon. När jag tittar i min app så har jag i genomsnitt 26 dagars cykel, men förra månaden kom mensen på dag 24 och det har också hänt att den kommit dag 28. Kan ju vara beroende på om jag ätit Letrozol eller inte. Denna cykel har jag ätit dubbeldos. Känner mig precis som jag brukar innan mens, har dock inte alls haft ont i brösten denna månad vilket jag alltid brukar ha. Lite stickningar i tjejmagen men det brukar jag också ha. Vill inte testa än för det är bara pengar i sjön om mensen kommer ikväll exempelvis. Så jag väntar... Och varje gång man går på toa så vill man INTE se det där rosa på pappret!
  • Retrotessan

Håller tummarna för er som har BIM snart ????

Jag har har sån konstig menscykel (snitt 25 dagar) så det är svårt för mig att veta exakt när min BIM är men runt 1/1 enligt appen. Så får se om jag vågar testa mig 28/12.

• MammaMia1012
    tossaliten skrev 2017-12-20 05:59:59 följande:

Jag hoppas det. Jag är på dag 24 nu och senaste månaderna har jag haft cykler på 26-32 dagar, mestadels runt 26-29 dagar. Senaste två månaderna 26 dagar...Jag brukar känna av ÄL rätt bra så jag brukar ha koll. Vi hade sex både innan och på den dagen jag tror är ÄL...

Jag hade lite mensvärk i går kväll så trodde mensen skulle komma idag men inte ännu i alla fall. Jag känner mig annorlunda men troligtvis bara inbillning... jag tror säkert mensen kommer som vanligt eftersom jag kände lite mensvärk i går. Inget ont i brösten vilket jag haft alla mina tidigare graviditeter...dock lite konstiga typ "stickningar" i dom. Svårt att förklara riktigt.Känner mig uppgiven! JObbigt att vänta och inte få nån som helst minsta streck på testen :( ÄL+9 idag så borde snart synas på testet...

Väntan denna väntan, den är värst! Det är väl typ det ?vanligaste? att man har som molvärk som man tror är mensvärk och man springer och kollar hela tiden men så kommer den inte...

Hoppas det är så för dig!!!!
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-20 08:45:17 följande:

Väntar på mensen. Den borde komma idag eller senast i morgon. När jag tittar i min app så har jag i genomsnitt 26 dagars cykel, men förra månaden kom mensen på dag 24 och det har också hänt att den kommit dag 28. Kan ju vara beroende på om jag ätit Letrozol eller inte. Denna cykel har jag ätit dubbeldos. Känner mig precis som jag brukar innan mens, har dock inte alls haft ont i brösten denna månad vilket jag alltid brukar ha. Lite stickningar i tjejmagen men det brukar jag också ha. Vill inte testa än för det är bara pengar i sjön om mensen kommer ikväll exempelvis. Så jag väntar... Och varje gång man går på toa så vill man INTE se det där rosa på pappret!

Precis, den får hålla sig borta nu så du får ett fint pluss! Tänker föra likadant själv nästa BIM alltså inte testa förens två dagar efter.. vill inte se mera negativa test!! Som du skriver pengar i sjön...
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?