• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Missmli
    Liten 2018 skrev 2018-07-02 20:23:17 följande:

Ser ingen bild, bara din text?

Vet inte vart bilden tog vägen haha den försvann

Jag blir inte klok på mig själv, gjorde 2 vanliga test i dag som visade relativt svaga streck men man såg ju ändå strecken och ett digitalt test och jag kan ändå inte fatta att jag är gravid . Vill ha det där riktigt starka strecket ju men gissar att jag är lite för tidig med de eftersom jag inte ens har BMI än .
  • Trullis82

Hej kära ni!

Nu har jag en fråga som kan kännas helt galen för vissa o andra inte men svara gärna ändå.....

Min man o jag plus barnen är på semester. Min man köpte några öl 3,5% o jag vet inte om jag kan vara gravid. Kan testa först om en vecka.

Kan man dricka ett halvt glas el är det rent av farligt?

Inget måste men blev så himla sugen....

Annars blir det cola med barnen

Tack snälla ni på förhand

• mycat81
    Trullis82 skrev 2018-07-03 18:50:57 följande:

Hej kära ni!

Nu har jag en fråga som kan kännas helt galen för vissa o andra inte men svara gärna ändå.....

Min man o jag plus barnen är på semester. Min man köpte några öl 3,5% o jag vet inte om jag kan vara gravid. Kan testa först om en vecka.

Kan man dricka ett halvt glas el är det rent av farligt?

Inget måste men blev så himla sugen....

Annars blir det cola med barnen

Tack snälla ni på förhand

Jag hade druckit.

Jag väntar själv på BIM, troligen i slutet av nästa vecka, och tänker leva som vanligt fram tills dess. Jag är absolut ingen stordrickare, men jag tar ETT glas vin eller en liten öl till maten. Inget festande med andra ord. Jag resonerar att jag inte är gravid förrän jag kommit till BIM. Mig veterligen finns det inga belägg för att alkohol så tidigt i en ev graviditet skulle orsaka varesig missfall eller annat. Jag vet att vi alla är olika och att det finns mycket tyckande och tänkande i denna fråga. Men detta är vad JAG tycker.

Ooooo hoppas att jag inte får allt för många ovänner nu
  • Flisan41
    mycat81 skrev 2018-07-03 18:59:04 följande:

Jag hade druckit.

Jag väntar själv på BIM, troligen i slutet av nästa vecka, och tänker leva som vanligt fram tills dess. Jag är absolut ingen stordrickare, men jag tar ETT glas vin eller en liten öl till maten. Inget festande med andra ord. Jag resonerar att jag inte är gravid förrän jag kommit till BIM. Mig veterligen finns det inga belägg för att alkohol så tidigt i en ev graviditet skulle orsaka varesig missfall eller annat. Jag vet att vi alla är olika och att det finns mycket tyckande och tänkande i denna fråga. Men detta är vad JAG tycker.

Alla får ju göra som de vill men ett glas innan BIM kan knappast göra nån skada... Innan man ens testat och vet med säkerhet att man är gravid ska man leva som vanligt tycker jag!
  • Trullis82
    mycat81 skrev 2018-07-03 18:59:04 följande:

Jag hade druckit.

Hihi, ja det var en lite känslig fråga som jag inte visste hur jag skulle skriva för att inte missuppfattas som stor drickare o ett måste.

Kände bara att ett glas skulle sitta fint nu i husvagnen på kvällen tillsammans med maken( som får i sig något mer än jag )

Men du, spännande....... när ska du testa om tant röd inte dyker upp?

Jag ska testa på morgon urin 8/7.
  • Liten 2018
    Missmli skrev 2018-07-02 21:44:33 följande:

Vet inte vart bilden tog vägen haha den försvann

Jag blir inte klok på mig själv, gjorde 2 vanliga test i dag som visade relativt svaga streck men man såg ju ändå strecken och ett digitalt test och jag kan ändå inte fatta att jag är gravid . Vill ha det där riktigt starka strecket ju men gissar att jag är lite för tidig med de eftersom jag inte ens har BMI än .

Grattis!

Jag tog 3 grav test till sen, hahaha. Trots digitalt med gravid 1-2. Jag tror inte man fattar på än gång. Själv har jag en massa symtom så det är svårt att undvika den självklara tanken nu.

Grattis igen.
  • Trullis82
    Liten 2018 skrev 2018-07-03 23:00:55 följande:

Trullis82 och Mycat81

Nu håller jag tummarna hårt, att det är er tur nu!!!

Tack snälla Liten 2018........

Håll tummarna hårt
  • Missmli
    Liten 2018 skrev 2018-07-03 22:58:53 följande:

Grattis!

Jag tog 3 grav test till sen, hahaha. Trots digitalt med gravid 1-2. Jag tror inte man fattar på än gång. Själv har jag en massa symtom så det är svårt att undvika den självklara tanken nu.

Grattis igen.

Visade sig på kvällen sen att jag fick en blödning och nu vet jag inte om de är pågång till missfall :/ va en rosa blödning som bara höll sig över någon timma för när jag vaknade igår morse var den väck och ingenting på hela dagen igår . Men imorse när jag torkade mig kom det lite lite lite brunt på pappret . Och så gjorde jag ett nytt gravtest som inte visar något starkare än det i måndags . Så just nu känns det bara som att jag väntar på att allt ska komma ut :(
  • Liten 2018
    Missmli skrev 2018-07-04 06:31:40 följande:

Visade sig på kvällen sen att jag fick en blödning och nu vet jag inte om de är pågång till missfall :/ va en rosa blödning som bara höll sig över någon timma för när jag vaknade igår morse var den väck och ingenting på hela dagen igår . Men imorse när jag torkade mig kom det lite lite lite brunt på pappret . Och så gjorde jag ett nytt gravtest som inte visar något starkare än det i måndags . Så just nu känns det bara som att jag väntar på att allt ska komma ut :(

Tråkigt å höra. Men så tidigt så kan det handla om mycket. Jag vet jag blödde en vända med min första. Men vänta ett par dagar å ta ett nytt. Styrkekramar till dig
  • Missmli
    Liten 2018 skrev 2018-07-04 11:44:09 följande:

Tråkigt å höra. Men så tidigt så kan det handla om mycket. Jag vet jag blödde en vända med min första. Men vänta ett par dagar å ta ett nytt. Styrkekramar till dig

Ja jag hoppas på det bästa !
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-07-03 23:00:55 följande:

Trullis82 och Mycat81

Nu håller jag tummarna hårt, att det är er tur nu!!!

Tack Ja nu hoppas jag verkligen att det är vår tur!
    Trullis82 skrev 2018-07-03 21:17:34 följande:

Hihi, ja det var en lite känslig fråga som jag inte visste hur jag skulle skriva för att inte missuppfattas som stor drickare o ett måste.

Kände bara att ett glas skulle sitta fint nu i husvagnen på kvällen tillsammans med maken( som får i sig något mer än jag )

Men du, spännande....... när ska du testa om tant röd inte dyker upp?

Jag ska testa på morgon urin 8/7.

Åh vad spännande! Det är ju snart Vad har du för känsla? Har du några tecken åt ena eller andra hållet? Själv har jag BIM runt den 14/7 så jag tänkte nog testa då som tidigast. Går på semester den 13/7 så det vore en fantastisk semesterpresent i såfall Än så länge är det för tidigt för min del att börja analysera tecken...
  • Trullis82
    mycat81 skrev 2018-07-05 17:58:28 följande:

Tack Ja nu hoppas jag verkligen att det är vår tur!Åh vad spännande! Det är ju snart Vad har du för känsla? Har du några tecken åt ena eller andra hållet? Själv har jag BIM runt den 14/7 så jag tänkte nog testa då som tidigast. Går på semester den 13/7 så det vore en fantastisk semesterpresent i såfall Än så länge är det för tidigt för min del att börja analysera tecken...

Helt klart........ har en massa symptom på graviditet...... precis som innan MF. Men vågar ändå knappt hoppas. Vi fick ju hjälp förra gången. Men har sedan tidigare två barn som kommit till normalt. Men denna gång visade det sig att jag varken hade ägg el äl. Så både piller o spruta behövdes. Men tänk om...... tänk om vi lyckats på egen hand igen..... ett mirakel
  • Liten 2018

Mycat81 och Trullis82

Hoppas det går bra å att fröken röd inte dykt upp!

Tyckte denna lilla grupp vara roligare att följa än den som finns för mig nu :D Så jag gluttar in då å då. Fortfarande spännande å följa ^_^

Ha det gott i solen!

• Trullis82
    Liten 2018 skrev 2018-07-14 17:47:04 följande:

Mycat81 och Trullis82

Hoppas det går bra å att fröken röd inte dykt upp!

Tyckte denna lilla grupp vara roligare att följa än den som finns för mig nu :D Så jag gluttar in då å då. Fortfarande spännande å följa ^_^

Ha det gott i solen!

Hej du!

Nej då, tant röd kom nog allt..... dock väldigt sparsamt denna gång.

Dessutom bästa av allt trots detta så hörde min läkare av sig samma dag jag parkerat husvagnen på campingen (han har oxå semester) frågar hur jag mår osv.

Säger att allt är okej för kollegan så han tar bara mig nu. Han har ju stängt sin klinik o börjar på onkologen men vill gärna följa mig. Men han kan ju inte skriva in mig på onkologen o inte ta emot mig där heller så nu har han löst det med en kollega som sagt var. Så han får låna utrustning o allt för att ta skriva mig där

Dessutom har jag hand privata mobil nummer så det känns helt cracy.......

Så nu vid nästa mens ska jag börja ta Letrozol o så har jag tid till honom v 32 för en undersökning. Dock hinner inte äggen växa så pass till då men hoppas att han kan skriva ut en Ovitrelle spruta som jag kan ta när ägget är så pass stort som det ska.....

Så nu är maskinen snart igång igen

Går lite trögt när man inte kan själv längre. Men tydligen är det p-sprutan som förstört min cykel.... hade jag vetat detta innan har jag ALDRIG tagit den
  • Liten 2018
    Trullis82 skrev 2018-07-14 23:00:15 följande:

Hej du!

Dessutom bästa av allt trots detta så hörde min läkare av sig samma dag jag parkerat husvagnen på campingen (han har oxå semester) frågar hur jag mår osv.

Säger att allt är okej för kollegan så han tar bara mig nu. Han har ju stängt sin klinik o börjar på onkologen men vill gärna följa mig. Men han kan ju inte skriva in mig på onkologen o inte ta emot mig där heller så nu har han löst det med en kollega som sagt var. Så han får låna utrustning o allt för att ta skriva mig där

Så nu vid nästa mens ska jag börja ta Letrozol o så har jag tid till honom v 32 för en undersökning. Dock hinner inte äggen växa så pass till då men hoppas att han kan skriva ut en Ovitrelle spruta som jag kan ta när ägget är så pass stort som det ska.....

Går lite trögt när man inte kan själv längre. Men tydligen är det p-sprutan som förstört min cykel.... hade jag vetat detta innan har jag ALDRIG tagit den

Men vilken läkare, härligt att ha en sån vid sin sida! Resan är ju många gånger en känslomässig bergodalbana. Trist att P-sprutan ställt till det så, sånt kan man ju aldrig själv veta.

Hoppas du å familjen får en fin semester tillsamman nu. Varmt verkar de ju i alla fall vara.

Ha det gott nu!
  • SoSS15
    Trullis82 skrev 2018-07-14 23:00:15 följande:
    Hej du!

Helt off topic fråga (och jag som bara smygläser trådar och inte ens hör hemma i denna tråden egentligen, men blev nyfiken) x''D Bor du i Östergötland? Låter nämligen väldigt bekant det där med läkaren o det, tror jag kanske vet vem det är... x''D
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-07-05 17:58:28 följande:

Tack Ja nu hoppas jag verkligen att det är vår tur!Åh vad spännande! Det är ju snart Vad har du för känsla? Har du några tecken åt ena eller andra hållet? Själv har jag BIM runt den 14/7 så jag tänkte nog testa då som tidigast. Går på semester den 13/7 så det vore en fantastisk semesterpresent i såfall Än så länge är det för tidigt för min del att börja analysera tecken...

Hur har det gått för dig?
  • mycat81
    Liten 2018 skrev 2018-07-25 20:44:25 följande:

Hur har det gått för dig?

Det gick tyvärr käpprätt åt helvete denna gång också. Mens på dags 25 :( Det tog mig väldigt hårt och det är därför jag inte varit aktiv här... Jag bestämde mig för att ta ett break från alla bebistankar, ägglossninsräknande och allt analyserande... och då även ett break från familjeliv. Nu njuter jag av semester, min man och våra barn.

Hoppas att du mår bra :)
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-07-26 21:55:20 följande:

Det gick tyvärr käpprätt åt helvete denna gång också. Mens på dags 25 :( Det tog mig väldigt hårt och det är därför jag inte varit aktiv här... Jag bestämde mig för att ta ett break från alla bebistankar, ägglossninsräknande och allt analyserande... och då även ett break från familjeliv. Nu njuter jag av semester, min man och våra barn.

Hoppas att du mår bra :)

Det gör du rätt i. Jag tog oxå paus i faktum att försöka. Sen gick det på andra försöket. Hoppas verkligen det är er tur snart, hoppas, hoppas.

Men helt rätt, njut av familjen å vara glad för det man har ;)

Har mått lite bättre 2 dagar, å då nojjar jag för det istället.

Gluttar väl in å lite då å då om jag får :D
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?