• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • MammaMia1012
    jennie08 skrev 2017-10-30 15:46:25 följande:

Vi har försökt ett tag men hoppas på en sladdis snart. Jag är 33 och våra barn är 9 & 12 :) Jag har bom i helgen tror jag... Min ägglossning har krånglat lite så jag vet inte ens om jag fick någon den här månaden. Det återstår att se :)

Håller tummarna :)

Ja det med ÄL alltså... nu har vi precis startat men jag har ingen aning om hur och när den kommer. Tänkte försöka med känsla första månaden sen får vi se om jag kommer testa med ÄL stickor.
  • Ängelby
    MammaMia1012 skrev 2017-10-30 14:26:49 följande:

Självklart! Välkommen :)

Så kul med så stor familj! Håller tummarna för många pluss här i tråden <3

Är det första försöket nu?

Japp, det kan man nog säga. Första månaden jag har koll på ÄL iaf ;)
  • Eleonoratösen

Hej!

Vi försöker också med en liten sladdis. Våra barn är 9 år, 8 år och minstingen fyller 7 om 3 månader. 

Sa när det var så intensivt med tre så tätt att det räckte, men det har jag fått äta upp för jag är så sugen på en liten. barnen kom så tätt så några lugna stunder och barnvagnspromenader hade vi aldrig så hoppas så innerligt få uppleva det igen. Och att barnen faktiskt förstår vad som händer och kan längta lite också..

Jag är 33 och mannen 37. 

• CkC

Hej!

Antar det blir en sladdis här med. Jag har en dotter på 6 år från ett tidigare förhållande och nu vill jag och sambon så gärna ha ett gemensamt. 
    Vi har försökt i snart 1 år och 2 missfall båda i vecka 6. Men trodde jag var i vecka 10.

Hoppas så otroligt mycket på denna månad!

• Anotherone

Lycka till allihop, det är så mysigt med en bebis när det gått så många år emellan!!

Jag och min man fick vår sladdis i våras, storebror hann bli hela 11 år.

Vi är båda 37.

• MammaMia1012
    CkC skrev 2017-10-30 19:16:48 följande:

Hej!

Antar det blir en sladdis här med. Jag har en dotter på 6 år från ett tidigare förhållande och nu vill jag och sambon så gärna ha ett gemensamt. 

Vi har försökt i snart 1 år och 2 missfall båda i vecka 6. Men trodde jag var i vecka 10.

Hoppas så otroligt mycket på denna månad!

Håller alla tummar och tår för er nu! Beklagar missfallen :( <3 Hoppas det är er tur nu!
  • MammaMia1012
    Eleonoratösen skrev 2017-10-30 19:10:44 följande:

Hej!

Vi försöker också med en liten sladdis. Våra barn är 9 år, 8 år och minstingen fyller 7 om 3 månader. 

Sa när det var så intensivt med tre så tätt att det räckte, men det har jag fått äta upp för jag är så sugen på en liten. barnen kom så tätt så några lugna stunder och barnvagnspromenader hade vi aldrig så hoppas så innerligt få uppleva det igen. Och att barnen faktiskt förstår vad som händer och kan längta lite också..

Jag är 33 och mannen 37. 

Ja så tänker jag med, att det kommer vara något helt annat när de kan vara med och planera och längta <3
  • MammaMia1012
    Anotherone skrev 2017-10-30 21:18:43 följande:

Lycka till allihop, det är så mysigt med en bebis när det gått så många år emellan!!

Jag och min man fick vår sladdis i våras, storebror hann bli hela 11 år.

Vi är båda 37.

Tack så mycket <3 Grattis till er lille! :kr hoppas verkligen det kan bli lika för oss!
  • jennie08
    MammaMia1012 skrev 2017-10-30 15:54:25 följande:
    Håller tummarna :)

Ja det med ÄL alltså... nu har vi precis startat men jag har ingen aning om hur och när den kommer. Tänkte försöka med känsla första månaden sen får vi se om jag kommer testa med ÄL stickor.
    Ja vi har använt oss av äl-stickor. Tycker det har varit bra så slipper man fundera på när det är dags. 
    Men den här månaden så fick jag utslag på stickan men ingen känsla i magen som jag brukar ha vid äl. Brukar alltid få så ont att jag måste ta värktablett. Och jag brukar alltid få sån pms vilket jag inte alls har nu heller. Så förmodligen så hade jag ingen äl den här månaden. Kroppen är så jäkla klurig... 
    har bim till helgen s får vi se. 

Lycka till :)
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?