• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Retrotessan

Hoppas det är ok om jag hoppar in här!

Jag fyller 36 i januari. Har 2 barn som är 11 och snart 7.

Fick missfall i vecka 12 nyårsnatten mot 2017 och tänkte då ? det var inte meningen att vi skulle få en trea/sladdis? och sen släppte jag tanken på det och det är först nu de senaste månaderna som jag ständigt går och tänker på att skaffa en bebis...

Men tänker också mkt på ålderskillnaden mellan barnen och om jag kommer orka... och jag vill ju inte heller vara för gammal...

Men nu har mannen gått med på att försöka och har gett det fram till hösten och jag tror att vi ändå kommer klara av det om det blir nåt. Har ÄL imorgon så nu får vi se om det kan ge något även om jag är lite skräckslagen samtidigt. Hehe.

Har blivit gravid med en gång med de andra barnen men man vet aldrig nu när jag blivit äldre...

Håller tummarna för er andra också!

• Hellan
    Retrotessan skrev 2017-12-17 17:32:08 följande:

Fick missfall i vecka 12 nyårsnatten mot 2017 och tänkte då ? det var inte meningen att vi skulle få en trea/sladdis? och sen släppte jag tanken på det och det är först nu de senaste månaderna som jag ständigt går och tänker på att skaffa en bebis...

Men tänker också mkt på ålderskillnaden mellan barnen och om jag kommer orka... och jag vill ju inte heller vara för gammal...

Men nu har mannen gått med på att försöka och har gett det fram till hösten och jag tror att vi ändå kommer klara av det om det blir nåt. Har ÄL imorgon så nu får vi se om det kan ge något även om jag är lite skräckslagen samtidigt. Hehe.

Har blivit gravid med en gång med de andra barnen men man vet aldrig nu när jag blivit äldre...

Å vad roligt att läsa om dig, vi är ganska lika i livet, jag fyller dock 37 till sommaren och mina barn är 10 och 7.

Jag har längtat en till av och till de sista 4 åren medan sambon sagt blankt nej ända tills i somras.

Känner igen mig i dina tankar om åldersskillnaden och orken. Utöver det är jag även orolig för att få ett barn med något slags handikapp.

Hoppas värkstan går bra för er och ger resultat snart.
  • MammaMia1012
    Retrotessan skrev 2017-12-17 17:32:08 följande:

Så välkommen! Kul att vi är många som kan följa varandra! Hoppas även att vi kan följa efter pluss

Själv har jag BIM imorgon, testade negativt igår så räknar med att mensen kommer när den ska.. nya tag!

Hur går det för alla? ÄL tider någon som testar? Ni som fått pluss, hur mår ni?
  • Flisan41

Bim på torsdag. Känns precis som vanligt så jag räknar med att mensen kommer.

• Retrotessan
    Hellan skrev 2017-12-18 20:53:24 följande:

Å vad roligt att läsa om dig, vi är ganska lika i livet, jag fyller dock 37 till sommaren och mina barn är 10 och 7.

Jag har längtat en till av och till de sista 4 åren medan sambon sagt blankt nej ända tills i somras.

Känner igen mig i dina tankar om åldersskillnaden och orken. Utöver det är jag även orolig för att få ett barn med något slags handikapp.

Hoppas värkstan går bra för er och ger resultat snart.

Jag är också orolig för det men tänker att KuB och NIPT är en bra hjälp på vägen...?

Min man har inte heller velat fram tills typ några dagar sen ;)

Han tycker det är bra som det är men säger att om jg gärna vill ha en till så kan vi försöka och vi ger det fram till hösten har vi sagt så får vi se...
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-18 22:01:57 följande:

Bim på torsdag. Känns precis som vanligt så jag räknar med att mensen kommer.

Håller tummarna att så inte är fallet! Kanske det blir ett pluss till jul! Hoppas!
  • Baraentilligen

Jag är på äl+7 idag. Tänker testa på fredag första gången för jag vill veta hur jag ska göra med vin till maten :) Borde börja småblöda redan på söndag om jag inte är gravid, så senast då borde jag ana något. Tempar och hade en dip idag vilket kan betyda att ägget fäst, men jag föesöker att inte få upp hoppet för mycket eftersom det var väldigt tungt förra månaden när det inte blev något plus trots alla symtom. Tar det lite lugnare den här gången.

• MammaMia1012
    Baraentilligen skrev 2017-12-19 06:47:13 följande:

Jag är på äl+7 idag. Tänker testa på fredag första gången för jag vill veta hur jag ska göra med vin till maten :) Borde börja småblöda redan på söndag om jag inte är gravid, så senast då borde jag ana något. Tempar och hade en dip idag vilket kan betyda att ägget fäst, men jag föesöker att inte få upp hoppet för mycket eftersom det var väldigt tungt förra månaden när det inte blev något plus trots alla symtom. Tar det lite lugnare den här gången.

Då hoppas vi på fredag!
  • MammaMia1012

Och där kom mensen.. skönt ändå att den kommer på utsatt dag.. men hade sååå önskat ett pluss

Kanske tredje gången gillt

• tossaliten

Är på ÄL+8 idag. Kunde inte låta bli att testa igår och såklart negativt! Känner mig givetvis uppgiven. Började må illa som fasen nyss. Lite stretande i livmodertrakten sedan ett par dagar. I övrigt nada! ????

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?