• Charlieellerså

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Startar en träd för oss som behöver ventilera erfarenheter av MF/ ma.Tungt och jonbigt men vi tar oss vidare.

• Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • Zanda
    vinterbebis12 skrev 2017-11-05 17:35:20 följande:

Då är våra två första ungefär jämnåriga. Imponerad att ni orkade en trea så tätt och nu vill ha en fyra. Blir härligt för barnen med många syskon.

Får väl säga att iaf två av våra tre har varit otroligt lätta barn, och alla tre har sovit 12 timmar per natt från ca två månaders ålder - så antar att det är därför vi har orkat och ändå känt att det är kul!
  • Zanda
    linnea12533 skrev 2017-11-05 20:08:45 följande:

Det låter ju lovande att man ska kunna försöka direkt igen. Hur länge sen är det du fick ditt MF Zanda?

Jag satsar på att orka jobba i slutet av veckan igen, men lite beroende på om och när jag får tabletter också såklart. Känner mig inte riktigt kapabel att stå och ha lektioner ännu, är lärare nämligen. Alltför nära till tårarna ännu och de kommer bara utan nån som helst förvarning.

Åååå gråt alla tårar som finns - jag lovar det känns bättre efter ett tag! <3

Fick mitt MF den 18/9 så det har gått 1,5 månad. Det känns som kroppen kom igång snabbt och lätt själv så hoppas det är så nu också och att jag blir gravid snart igen!
  • Zanda

Det låter ju lovande att man ska kunna försöka direkt igen. Hur länge sen är det du fick ditt MF Zanda?

Jag satsar på att orka jobba i slutet av veckan igen, men lite beroende på om och när jag får tabletter också såklart. Känner mig inte riktigt kapabel att stå och ha lektioner ännu, är lärare nämligen. Alltför nära till tårarna ännu och de kommer bara utan nån som helst förvarning.

Åååå gråt alla tårar som finns - jag lovar det känns bättre efter ett tag! <3

Fick mitt MF den 18/9 så det har gått 1,5 månad. Det känns som kroppen kom igång snabbt och lätt själv så hoppas det är så nu också och att jag blir gravid snart igen!
  • Charlieellerså
    vinterbebis12 skrev 2017-11-05 18:11:11 följande:

Jag läste precis på 1177 att det inte ska vara några problem att försöka direkt. Skulle också vilja köra direkt men tror kliniken säger nej...

Hur resonerar det när det gäller att man måste vänta en mens? Alltså anger de något skäl? Så tufft att inte ha beslutsrätten själv <3
  • Charlieellerså

Jag tror att tårarna har en läkande effekt om man inte fastnar i sorgen. Jag känner att när de väl kommer är det som att spänningen i kroppen släpper för ett tag. Jag har gjort en lista i dag på fördelar som det genererar att syskonet ( det eventuella) kommer senare än tänkt. Har också haft kraft att fokusera på praktiska saker. Däremellan har sorgen och tomheten kommit. Sakta men säkert framåt...
  • Charlieellerså
    Zanda skrev 2017-11-05 18:01:36 följande:

För mig var det viktigt mentalt att få börja direkt igen, att få fokusera på nåt roligt istället för att älta missfallet...

Samma här. Behöver också veta att vi fortfarande har samma sikte.
  • Zanda
    Charlieellerså skrev 2017-11-05 21:17:51 följande:

Jag tror att tårarna har en läkande effekt om man inte fastnar i sorgen. Jag känner att när de väl kommer är det som att spänningen i kroppen släpper för ett tag. Jag har gjort en lista i dag på fördelar som det genererar att syskonet ( det eventuella) kommer senare än tänkt. Har också haft kraft att fokusera på praktiska saker. Däremellan har sorgen och tomheten kommit. Sakta men säkert framåt...

Håller med helt! Jag ville så himla gärna ha en majbebis, hade liksom sikter inställt på att gå hem där på våren och mysa...men försöker tänka att sensommaren blir lika bra om det nu blir så, att det inte spelar nån roll egentligen. Men känner mig ändå lite snuvad på den där drömmen...
  • Zanda
    Charlieellerså skrev 2017-11-05 21:18:44 följande:

Samma här. Behöver också veta att vi fortfarande har samma sikte.

<3
  • vinterbebis12
    Zanda skrev 2017-11-05 20:25:47 följande:
    Får väl säga att iaf två av våra tre har varit otroligt lätta barn, och alla tre har sovit 12 timmar per natt från ca två månaders ålder - så antar att det är därför vi har orkat och ändå känt att det är kul!
    Va skönt! Jag hade gärna haft fyra barn om jag orkat och kunnat :)

Vår etta var världens enklaste och nöjdaste barn och sen kom tvåan efter drygt 1,5 år - sov rätt kasst och ettan var nog lite för liten för att få syskon så först då insåg vi hur det var att ha barn, ha ha
  • vinterbebis12
    Zanda skrev 2017-11-05 23:05:58 följande:
    Håller med helt! Jag ville så himla gärna ha en majbebis, hade liksom sikter inställt på att gå hem där på våren och mysa...men försöker tänka att sensommaren blir lika bra om det nu blir så, att det inte spelar nån roll egentligen. Men känner mig ändå lite snuvad på den där drömmen...
    Jag tyckte också maj kändes så bra. Sensommarbebis låter också bra, önskar kroppen kommer i fas så att vi får försöka snart. Tänker att ju senare missfall desto senare mens, eller? När jag fått missfall i vecka 5 har cykeln inte påverkats alls. Nu är jag lite orolig att det kommer att dröja....
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL