• Aniiee

Det heter inte.....

...Orelevant. Det heter IRrelevant.

Så, nu vet ni. Inte för att någon bryr sig, utom jag, kanske....

Fler exempel på liknande?

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Svar på tråden Det heter inte.....
  • MsFry
    myskmalva skrev 2017-11-17 14:37:10 följande:

Det heter inte dagvill, det heter veckovill.

Haha va? Du förstår att det är två olika saker?
  • myskmalva
    MsFry skrev 2017-11-17 14:47:13 följande:

Är det? Jag hade aldrig hört eller sett ordet dagvill förut men när jag googlat det verkar det vara en synonym till veckovill. Vad betyder dagvill enligt dig?
  • MsFry
    MsFry skrev 2017-11-17 14:47:13 följande:

Edit: jag menar naturligtvis att det är två olika ord för samma sak. (Ibland är det knepigt att formulera sig med en mammig treåring hängandes på en).
  • MsFry
    myskmalva skrev 2017-11-17 14:53:36 följande:

Är det? Jag hade aldrig hört eller sett ordet dagvill förut men när jag googlat det verkar det vara en synonym till veckovill. Vad betyder dagvill enligt dig?

Dagvill betyder att man inte har reda på vilken dag i veckan det är. Som sagt: ett annat ord för samma sak som veckovill.
  • Stårschan
    MsFry skrev 2017-11-17 14:56:52 följande:
    Dagvill betyder att man inte har reda på vilken dag i veckan det är. Som sagt: ett annat ord för samma sak som veckovill.
    Men veckovill tolkar jag som att man inte har koll på vilken vecka det är (oftast i samband med att man försöker ha koll på barnens skollov...). Suffixet -vill kan väl läggas på lite av varje som man känner sig osäker på. Man är husvill om man inte vet var man ska bo, man kan gå 'vill' =vilse, man kan vara rådvill om man inte vet hur man ska göra, osv.
  • Voluptuous Shalimar

Åh, ett STRÄCK är inte ett STRECK!!!

Om du frågar mig om jag ser två STRÄCK på ditt graviditetstest så kan jag tyvärr endast svara nej...

• Afterlife
    MsFry skrev 2017-11-17 14:28:32 följande:
    Apropå pronomen: har en kollega som säger ?hanses? istället för ?hans?. Jag dör lite varje gång, fattar också att det är dialektalt men det låter ju som barnspråk.
    Haha, "hanses" och "honses" är rätt vanligt bland dem som pratar riktigt bred östgötska, vanligare ju längre söderut i Östergötland man kommer.
  • Hanky Panky

Vad som gör mig tokig:

Medans.
    Förräns.
    Våran.
    Eran.
    Och istället för att.
    Alla som bara tar bort sista bokstaven i var och jag.
    Och när folk envisas med att skriva dem i varje jävla mening trots att det oftast ska vara de.

Kräks

Svar på tråden Det heter inte.....