snurrigsomfan skrev 2017-12-20 14:40:06 följande:
3e testet med stegring.. Men blir lite orolig, kan liksom inte vara 100% glad över plusset? Ifrågasätter om det verkligen stämmer, googlar på utomkved och tidigt missfall.
Var med om en MA i v.8 i oktober. Fick en mens emellan och plussade nu igen. Hade en känsla av att det tog sig, testade och det visade svagt positivt första testet. Testade igen med CB early och fick lite starkare och sen det sista testet.
Men jag känner inte som jag gjorde när jag blev gravid förra gången. Inga direkta smärtor i bröstet, känns i magen emellanåt men ingen molvärk. Är det normalt?
Jag kan ju ha testat väldigt tidigt också men oron är enorm.
Någon som känner igen sig?
Enligt min sista mens så har jag BF Augusti :)
Det är helt normalt att inte känna något. Det gör inte jag heller faktiskt. Vilken vecka är du i? Tidigt i graviditeten är det ju bara livmodern själv som vet om att det växer något där. Det är det som är så läskigt.
Jag jämför också min nuvarande graviditet som är i vecka 6+4 nu med min förra som blev min dotter som nu är ett och några månader. De är så olika. Man känner helt enkelt olika från gång till gång, det går inte att jämföra.
Jag beklagar ditt ma, det måste vara fruktansvärtt att gå runt och tro på något som sedan visar sig inte finnas längre. Du får se den här graviditeten som ett mirakel. Intala dig själv att det här kommer lyckas, det här kommer gå vägen. För de flesta graviditeter gör faktiskt det.
Jag var väldigt orolig för missfall när jag väntade dottern. Läste säkert alla trådar på internet, inklusive engelska sådana, om missfall. Hur känns det? Vad ska jag känna efter? Osv...
Nu hinner jag knappt tänka efter, hinner glömma att jag är gravid. En vild liten ettåring kryper runt här och ska bli ompysslad och älskad.
Lycka till, hörredu! Det kommer gå fint!