• smurf11

44 år, vill någon följas åt?

Är det någon som vill följas åt i försök att bli gravid?
    Denna månad prövar jag Apiforce!
    Har gjort misslyckade IVF, men kanske försöker nästa cykel igen!

• Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?
  • UndrandeSökare
    TantLinda skrev 2017-11-30 18:09:09 följande:

Nu ska du få höra på världens knas ;)  Jo angående AMH-provet som du skrev var viktigt att ta på cd 3. Om jag tittar då på mina kommande cykler så kommer mina cd 3 de närmaste månaderna hamna på fredagar. 22 december-19 januari - 16 februari -16 februari. Då har inte werlabs. Encia-mottagning inte öppet!!! De har stängt på fredagar!!

Kan jag förkorta mina cykler, jag tänkte jag har ju fått Provera som jag ska börja ta cd 16 nu på torsdag nästa vecka. Eller kan jag ta provet en annan dag i cykeln?

Vissa av Werlabs labb har öppet på fredagar tex Eskilstuna, Nyköping etc Kan du ta dig till ett Werlabs med fredagsöppet? Jag skulle isåfall i första hand rekommendera att du tar dig till ett fredagsöppet Werlabs.
  • TantLinda
    UndrandeSökare skrev 2017-11-30 18:19:58 följande:
    Vissa av Werlabs labb har öppet på fredagar tex Eskilstuna, Nyköping etc Kan du ta dig till ett Werlabs med fredagsöppet? Jag skulle isåfall i första hand rekommendera att du tar dig till ett fredagsöppet Werlabs.
    Aha, ja det är ju någon timma bort men skulle ju funka i och med att jag är desperat ;)
  • UndrandeSökare

Kolla på Werlabs hemsida,där finns en karta över var de finns. Kolla upp vilket labb med fredagsöppet som ligger närmast dig.

En beställning hos Werlabs är giltig i 3 månader.

• smurf11
    TantLinda skrev 2017-11-29 22:58:19 följande:
    Ja alltså jag fattade att du menade att jag inte ska äta dessa kryddor i samband med kortison. Jag var otydlig :) Ang Provera så tänkte jag att det vore gött att ha något som håller en uppe medan jag väntar i 3 månader på att få igång normal cykel igen. Typ händer det så händer det, en desperat tanke...Men jag tror att oavsett är det viktigt att jag får igång regelbunden mens igen. Och jag fattar er längtan till ett gemensamt barn, lika samma för oss, skulle gå till månen för den lyckan. Vi får hoppas på att 2018 blir ett lyckans år????Idag känns ändå som jag fick mycket gjort, fixade hormontest och kontaktade kliniken jo förresten du undrade ang Prednisolon och graviditet. Jag fick hjälp av undrande sökande i denna tråd som förklarade att man kan ha ett immunförsvar som är överaktivt och som då attackerar ägget och kanske jag är en sån person med tanke på min sjukdom? Kan vara värt att testa tänkte jag. Ska beställa 5 mg och 10 mg. Du sa att du hade dåligt AMH , vad var det nu igen?
    Amh är äggreserv och min var mindre än 0,05. 
    Vad härligt att du fått mycket gjort. Det brukar kännas skönt när man ringt och ordnat med dessa saker.
    Ja jag undrar om man törs dricka Golden latte som är gjord på dessa kryddor.
    Hoppas det går bra för er!
    Vi får följas här och hoppas att vi alla plussar snart! <3
  • smurf11
    UndrandeSökare skrev 2017-11-30 07:55:01 följande:

TantLinda och Smurf11- Hoppas att det går bra för er och att ni får era barn ! Om det inte skulle gå med egna ägg så finns ju möjligheten till äggdonation.

Ang kortison vid graviditet, ja för de kvinnor som har immunproblem så behandlas de utomlands med trombyl, fragmin, prednisolon och intralipiddropp.

De 2 första är blodförtunnande för att förhindra proppar när fostret försöker fästa och senare förhindra proppar i moderkakan. Pred och intralipid fungerar lugnande på immunförsvaret, ifall kvinnans immunförsvar försöker göra sig av med embryot. Man kan göra en immunutredning på tex Life clinic i Aten om man misstänker att man har immunproblem.

Lycka till !

Tack "undrande sökare" hoppas att det går bra för er med!
    Vi får hoppas att vi alla senare kan skriva här om växande magar och annat intressant!
    För vår del så blir det nog inte donation.
    Vi får se hur länge man orkar kämpa!
  • Maraki73

Hej jag är 44 och har sedan slutet av 2015 försökt få ett syskon till min dotter som är 5 år. Jag hade 6 embryon i frysen på klinik i Göteborg. På dem fick jag ett missfall i v.9 och en kemisk graviditet. Jag har gjort utredning på immunförsvaret och jag har lite problem med det. Nu har gjort en återföring med donerade ägg och min mans spermier men det blev negativt. Tror att det fäste men släppte igen av någon anledning.

Jag vill gärna göra nytt försök men min man är inte med på noterna för tillfället jag får försöka övertala honom.

Jag hoppas alla här inne lyckas !!!

• UndrandeSökare
    Maraki73 skrev 2017-12-01 09:08:24 följande:

Hej jag är 44 och har sedan slutet av 2015 försökt få ett syskon till min dotter som är 5 år. Jag hade 6 embryon i frysen på klinik i Göteborg. På dem fick jag ett missfall i v.9 och en kemisk graviditet. Jag har gjort utredning på immunförsvaret och jag har lite problem med det. Nu har gjort en återföring med donerade ägg och min mans spermier men det blev negativt. Tror att det fäste men släppte igen av någon anledning.

Jag vill gärna göra nytt försök men min man är inte med på noterna för tillfället jag får försöka övertala honom.

Välkommen till tråden ! Hoppas du lyckas övertala mannen.
  • smurf11

Då hoppas vi att han ändrar sig, ibland behövs det väl tid. För det är hårda slag att misslyckas när det kostar så mycket ork och pengar.
    Hoppas att vi alla lyckas!
  • TantLinda

Jamen hej, vad roligt att få kontakt med fler som är i vår ålder! Jättekul att tråden fylls på med likasinnade. Jag ser att du har massor med mer erfarenheter än jag på IVF-proceduren. Jag har precis kommit till skott ang IVF och det känns som en stor sten fallit från mina axlar. Det är klart att ni måste försöka igen! Hoppas du får med dig honom snart :)
  • TantLinda
    smurf11 skrev 2017-11-30 23:46:00 följande:

Tack "undrande sökare" hoppas att det går bra för er med!

Vi får hoppas att vi alla senare kan skriva här om växande magar och annat intressant!

För vår del så blir det nog inte donation.

Vi får se hur länge man orkar kämpa!

Men hur underbart låter inte det?! Det vore fantastiskt! Jag har som sagt fått lite ny energi efter att min man sagt ja till IVF. Jag har varit helt under isen och varit rent ut sagt helt ifrån mig inombords. Hjälpen härifrån fick mig snabbt upp på fötter och nu ska jag också få hem prednisolon. Jag börjar tro på det mer och mer. Jag har även börjat ta en halv tablett barnalbyl om dagen. Ja jag läste att det kunde hjälpa de kvinnor som har problem med missfall. Den gruppen tillhör inte jag men jag tänkte att det kan hjälpa mig i förebyggande syfte? Tokigt kanske?
Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?