• smurf11

44 år, vill någon följas åt?

Är det någon som vill följas åt i försök att bli gravid?
    Denna månad prövar jag Apiforce!
    Har gjort misslyckade IVF, men kanske försöker nästa cykel igen!

• Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?
  • UndrandeSökare
    TantLinda skrev 2018-02-26 18:22:39 följande:
    Nej tyvärr ingen sol men det var bra ändå. Tyvärr så har jag fått lite blödning idag och får kanske invänta missfall istället. Annars skulle jag har haft KUB -test den 22 mars. Och enligt appen skulle bebisen kommit den 25 september. Ska ringa kvinnoklinik imorgon.
    Hur har det gått för dig?
    Ringde du till Kvinnokliniken och fick tid för vul?
    Har det slutat blöda nu?

• TantLinda
    UndrandeSökare skrev 2018-02-27 19:26:56 följande:
    Hur har det gått för dig?
    Ringde du till Kvinnokliniken och fick tid för vul?
    Har det slutat blöda nu?
    Hej här kommer en liten uppdatering från mig. Jag fick mitt missfall i söndags och har nu varit på kvinnokliniken. Träffade en jättebra läkare som tog mitt problem på allvar och han sa att jag inför nästa graviditet skulle höra av mig ganska snart så skulle han kunna skriva ut Lutinus. Jag ska köra på med min variant lika samma som sist gång - Provera och Prednisolon. Får hålla tummarna på Aprilägget. Han sa att det kanske behöver gå ca 30 dagar innan min mens kommer tillbaka - hmmm, tänkte jag då kanske ägglossning sker där i mellan då?? Jag blöder inte så mycket idag faktiskt så kanske det kommer igång snart. Måste vara positiv nu Tant Linda! 
  • Flisan41
    TantLinda skrev 2018-03-06 15:18:38 följande:

Hej här kommer en liten uppdatering från mig. Jag fick mitt missfall i söndags och har nu varit på kvinnokliniken. Träffade en jättebra läkare som tog mitt problem på allvar och han sa att jag inför nästa graviditet skulle höra av mig ganska snart så skulle han kunna skriva ut Lutinus. Jag ska köra på med min variant lika samma som sist gång - Provera och Prednisolon. Får hålla tummarna på Aprilägget. Han sa att det kanske behöver gå ca 30 dagar innan min mens kommer tillbaka - hmmm, tänkte jag då kanske ägglossning sker där i mellan då?? Jag blöder inte så mycket idag faktiskt så kanske det kommer igång snart. Måste vara positiv nu Tant Linda! 

Tråkigt att höra om ditt missfall.. Jag testade din variant med provera efter äl men det fungerade tyvärr inte. Har denna månad kört utan Letrozol och istället provat Inositol fram till äl och EPA glandin som sägs vara bra för slemhinnan. Smörjer också med progesterall. Bim om en vecka. Jag önskar dig lycka till och hoppas du snart blir gravid igen!
  • UndrandeSökare

Beklagar att det blev missfall, köp gärna progesteronkrämen Progesterall och börja smörja direkt efter ägglossning.
  • Längtarefterdighelatiden

Åh neej... Jättetråkigt att höra, jag blir verkligen jätteledsen för din skull. Går med den rädslan själv nästan varje dag...

Hoppas att du snart blir gravid igen.

Kram!
  • smurf11

Fy vad tråkigt ?Tant Linda?!

Jag vet verkligen hur det känns, när man äntligen blivit gravid och så Händer det.

Jag blev ju gravid och missfall v.5. Sedan gravid igen under tiden med Provera, men missfall igen v 4.

Nu är det väl två år sedan snart, man har ju testat så mycket under tiden så kroppen vet väl varken ut eller in. Just nu så använder jag kinesiska örter och hoppas på att det fungerar. Men jag vet inte hur man ska ha råd med det i längden. Fast det är klart, det ju värt allt om det fungerar. Men frågan är om det gör det!?

Styrke kramar och hoppas du blir gravid snart igen!

• TantLinda
    smurf11 skrev 2018-03-11 11:29:16 följande:

Fy vad tråkigt ?Tant Linda?!

Jag vet verkligen hur det känns, när man äntligen blivit gravid och så Händer det.

Jag blev ju gravid och missfall v.5. Sedan gravid igen under tiden med Provera, men missfall igen v 4.

Nu är det väl två år sedan snart, man har ju testat så mycket under tiden så kroppen vet väl varken ut eller in. Just nu så använder jag kinesiska örter och hoppas på att det fungerar. Men jag vet inte hur man ska ha råd med det i längden. Fast det är klart, det ju värt allt om det fungerar. Men frågan är om det gör det!?

Styrke kramar och hoppas du blir gravid snart igen!

Tack snälla :) Det känns så trist det hade passat så perfekt med en septemberbebis även om vi inte planerat jättemycket så fanns ju det ju där att vi äntligen skulle få en bebis.
    Det finns en bra grej med det som hände och det är det att vi nu vet att vi kan. Vi hade ju värsta paniken och min man började fundera om han verkligen var pappa till sitt barn som han har från ett tidigare äktenskap -helt galet :)men vi var nästan paranoida och nu känns det lite lugnare. Jag har helt slutat att blöda så missfallet blev en kort historia för mig. Vi började med bebisverkstan igår;) Jag har ju ingen aning om när ägglossning kommer ske? Men jag ska inte hålla på med stickor och sådant. Nu ska jag gå enbart på ägglossningsflytningarna. Jag kommer börja med Prednisolonet vid nästa ägglossning. Får jag ingen synlig ägglossning innan nästa mens så kör jag igång med Provera från mensdag 16 och inväntar ägglossningen för att kunna påbörja  med Prednisolon runt ägglossning. 

Hoppas dina kinesiska örter fungerar. Många mediciner som vi äter har ju ursprunget i naturen så det kan visst funka :) Angående om det är värt pengarna? - Ja det vet man ju inte förrän efteråt. Jag känner tex att jag inte ska slänga ut pengar på ägglossningstester längre. Klarar mig utan dem nu. 
    Jag skickar styrkekram tillbaka och det är bara att kämpa vidare. Känns lite off kan jag säga men vi måste kämpa på <3
  • TantLinda
    Flisan41 skrev 2018-03-07 10:42:12 följande:
    Tråkigt att höra om ditt missfall.. Jag testade din variant med provera efter äl men det fungerade tyvärr inte. Har denna månad kört utan Letrozol och istället provat Inositol fram till äl och EPA glandin som sägs vara bra för slemhinnan. Smörjer också med progesterall. Bim om en vecka. Jag önskar dig lycka till och hoppas du snart blir gravid igen!
    Tack så mycket! <3
    Måste bara förklara hur jag gjorde för antingen var jag otydlig eller så förstod du mig fel så här var det - Ang Provera så tog jag Provera för att min menscykel var rörig och jag behövde få en stabil cykel.  Jag tog Provera på mensdag 16 och sedan höll jag på i 10 dagar. Jag tog Prednisolon vid ägglossningen och höll på i ca 4 - 5 dagar. Jag mådde inte så bra av Prednisolonet så jag slutade kanske för tidigt denna gång men funderar på att äta Prednisolon till ca vecka 12 om jag blir gravid igen. 
  • TantLinda
    UndrandeSökare skrev 2018-03-07 11:14:38 följande:
    Beklagar att det blev missfall, köp gärna progesteronkrämen Progesterall och börja smörja direkt efter ägglossning.
    Tack för tipset :)
    Jag har typ bestämt mig för att inte slänga ut pengar på olika produkter. Jag känner att  jag har ett fungerande recept och jag kommer få Lutinus om jag blir gravid igen. Läkaren ville inte ge mig Lutinus utan att han fick göra ett vul först pga att ibland kan det hända att man blir gravid men att det är "tomt" i det befruktade ägget och om man då tar Lutinus och är ovetande om att man egentligen inte är gravid så går man omkring i onödan och äter Lutinus. Så jag köper det resonemanget. Men tack iaf <3
  • Brinkly

Hej!

Hoppar in här, om ok?

Jag är 46 år och försöker bli gravid. Vi hade ett MF för snart 2 år sen och sen dess inga plus...

Men hoppas fortfarande på att vi ska hinna få en liten innan tiden runnit ifrån oss.

• UndrandeSökare
    Brinkly skrev 2018-03-12 09:25:39 följande:

Hej!

Hoppar in här, om ok?

Jag är 46 år och försöker bli gravid. Vi hade ett MF för snart 2 år sen och sen dess inga plus... Men hoppas fortfarande på att vi ska hinna få en liten innan tiden runnit ifrån oss.

Hej och välkommen till tråden !

Jag råder dig att ta ett blodprov och mäta ditt amh värde. Det anger hur stor äggreserv du har kvar (men säger tyvärr inget om kvaliteten).Det kan man tex göra hos Werlabs.se Använder man rabattkoden "LCHF " så blir det billigare. Man köper deras Fertilitetspaket. Blodprovet måste tas på cd3, dvs 3e mensdagen.

Troligtvis har man för lågt amhvärde i den åldern dvs för få ägg kvar och då blir man inte gravid mer pgr av det, och skulle man mot förmodan bli gravid så blir det missfall pgr av att de få äggen som är kvar har kromosomskador pgr av hög ålder. En kvinna föds med alla sina ägganlag så de är lika gamla som kvinnan, det bildas inga nya ägg.

Min läkare i Aten sa att man kan försöka med egna ägg tills man blir MAX 45år, därefter måste man gå över på äggdonation om man verkligen vill få barn.

Så tyvärr vid 46år måste man inse att det är försent för att få barn med de egna äggen. MEN man kan fortfarande bli gravid och få barn OM man använder sig av ägg från en ung frisk äggdonator (alltså ägg från en äggdonator i 20-års åldern).

Är man över 43år så är man tyvärr också för gammal för att få hjälp i Sverige med äggdonation. Så enda alternativet är utlandet. Jag råder dig att vända dig till en klinik utomlands för äggdonation, om ni har råd och verkligen vill få barn.

Vi har vänt oss för donation till AvaClinic i Riga, de är lätta att få kontakt med. Man går in under kontorstid och börjar chatta med någon av deras koordinatorer och fortsätter sen kontakten via mail. Jag kan rekommendera Veronika, hon är mycket bra och svarar snabbt på alla frågor.

Till Riga kan man flyga på 1 timme från Arlanda och det går också båt dit. Det kostar ca 65.000 kr att göra äggdonation hos dem och då får man alla ägg som plockas från den donatorn vid det äggplocket. Vi fick 13 ägg varav 12 blev befruktade, alla levde dag 3, dag 5 gjordes PGS (kromosomtest, det är ett tillval som kostar extra) på 8 st och 7 var normala kromosommässigt.
  • Brinkly
    UndrandeSökare skrev 2018-03-12 10:05:19 följande:

Hej och välkommen till tråden !

Jag råder dig att ta ett blodprov och mäta ditt amh värde. Det anger hur stor äggreserv du har kvar (men säger tyvärr inget om kvaliteten).Det kan man tex göra hos Werlabs.se Använder man rabattkoden "LCHF " så blir det billigare. Man köper deras Fertilitetspaket. Blodprovet måste tas på cd3, dvs 3e mensdagen.

Troligtvis har man för lågt amhvärde i den åldern dvs för få ägg kvar och då blir man inte gravid mer pgr av det, och skulle man mot förmodan bli gravid så blir det missfall pgr av att de få äggen som är kvar har kromosomskador pgr av hög ålder. En kvinna föds med alla sina ägganlag så de är lika gamla som kvinnan, det bildas inga nya ägg.

Min läkare i Aten sa att man kan försöka med egna ägg tills man blir MAX 45år, därefter måste man gå över på äggdonation om man verkligen vill få barn.

Så tyvärr vid 46år måste man inse att det är försent för att få barn med de egna äggen. MEN man kan fortfarande bli gravid och få barn OM man använder sig av ägg från en ung frisk äggdonator (alltså ägg från en äggdonator i 20-års åldern).

Är man över 43år så är man tyvärr också för gammal för att få hjälp i Sverige med äggdonation. Så enda alternativet är utlandet. Jag råder dig att vända dig till en klinik utomlands för äggdonation, om ni har råd och verkligen vill få barn.

Vi har vänt oss för donation till AvaClinic i Riga, de är lätta att få kontakt med. Man går in under kontorstid och börjar chatta med någon av deras koordinatorer och fortsätter sen kontakten via mail. Jag kan rekommendera Veronika, hon är mycket bra och svarar snabbt på alla frågor.

Till Riga kan man flyga på 1 timme från Arlanda och det går också båt dit. Det kostar ca 65.000 kr att göra äggdonation hos dem och då får man alla ägg som plockas från den donatorn vid det äggplocket. Vi fick 13 ägg varav 12 blev befruktade, alla levde dag 3, dag 5 gjordes PGS (kromosomtest, det är ett tillval som kostar extra) på 8 st och 7 var normala kromosommässigt.

Hej!

Kul att vara med.

Jag har mätt min äggreserv och alla andra värden och jag har ok med ägg (vet som du säger inget om kvalitén). Min gyn tror att jag fortfarande har chansen att bli gravid på naturlig väg även om chanserna inte är jättestora och riskerna stora för missfall.

Jag har fått Lutinus och Trombyl utskrivet som jag ska ta om jag blir gravid.

Jag har bestämt mig för att försöka på egen hand och om det inte funkar så blir det så.

Vi har barn sen innan så vi vet att det funkar (eller mer funkade kanske). Vi fick ett missfall för 2 år sen.

Vi kämpar vidare! Ska bli kul att följas åt.
  • Längtarefterdighelatiden
    Brinkly skrev 2018-03-12 15:40:03 följande:

Hej!

Kul att vara med.

Jag har mätt min äggreserv och alla andra värden och jag har ok med ägg (vet som du säger inget om kvalitén). Min gyn tror att jag fortfarande har chansen att bli gravid på naturlig väg även om chanserna inte är jättestora och riskerna stora för missfall.

Jag har fått Lutinus och Trombyl utskrivet som jag ska ta om jag blir gravid.

Jag har bestämt mig för att försöka på egen hand och om det inte funkar så blir det så.

Vi har barn sen innan så vi vet att det funkar (eller mer funkade kanske). Vi fick ett missfall för 2 år sen.

Vi kämpar vidare! Ska bli kul att följas åt.

Vi som är över 40 vet ju att det är svårare att bli gravida, men det går! Håller tummarna för er!
Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?