• smurf11

44 år, vill någon följas åt?

Är det någon som vill följas åt i försök att bli gravid?
    Denna månad prövar jag Apiforce!
    Har gjort misslyckade IVF, men kanske försöker nästa cykel igen!

• Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?
  • UndrandeSökare
    TantLinda skrev 2017-12-08 14:16:04 följande:
    Ja jag har börjat med en tredjedels barnalbyl. Trixigt att dela de små. De är skårade så att man kan dela dem i två delar så få till tre delar är ett pyssel.
    Jag kan tipsa dig om att det finns speciella tablettdelare att köpa på apoteken, liknande denna från Apotea. Så slipper man försöka dela tabletterna med en kniv.

www.apotea.se/tablettdelare-1
  • UndrandeSökare
    TantLinda skrev 2017-12-08 14:16:04 följande:
    Ja jag har börjat med en tredjedels barnalbyl. Trixigt att dela de små. De är skårade så att man kan dela dem i två delar så få till tre delar är ett pyssel.
    Är det denna sort du köpt? Albyl Minor
    www.apoteket.se/produkt/albyl-minor-tablett-250-mg-50-styck-burk-56921/

Tablettdelare Apoteket:
    www.apoteket.se/produkt/tablettdelare-1-st-247509/

Progesterall (progesteronkräm)
    www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/progesterall-56g-bioidentiskt-progesteron

Munkpeppar(Agnus Castus) för att öka chansen till graviditet.
    www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/vitex-agnus-castus-munkpeppar-bli-gravid

D-vitamin:
    www.apotekhjartat.se/produkt/multi-tabs-d-vitamin-1/

Omega 3:
    www.apotea.se/eskimo-3-pure-120-kapslar

Folsyra:
    www.apoteket.se/produkt/apoteket-folsyra-100-st-319860/
  • TantLinda
    Tummen upp!! Tack, herregud man kan tro jag är från Mars...;)
  • UndrandeSökare
    TantLinda skrev 2017-12-08 18:15:13 följande:
    Tummen upp!! Tack, herregud man kan tro jag är från Mars...;)
    Är du från Mars???
    Bara lite tips, sorry om det blev för mycket tips om en gång.

Om det inte skulle gå vägen med egna ägg och du börjar fundera på äggdonation kan jag tipsa om AvaRiga, här är deras hemsida på svenska,
    du hittar deras prislista och mer info.
    www.avaclinic.lv/se/
  • TantLinda
    UndrandeSökare skrev 2017-12-08 18:30:46 följande:

Är du från Mars???

Bara lite tips, sorry om det blev för mycket tips om en gång.

Om det inte skulle gå vägen med egna ägg och du börjar fundera på äggdonation kan jag tipsa om AvaRiga, här är deras hemsida på svenska,

du hittar deras prislista och mer info.

www.avaclinic.lv/se/

Nej nej , jag är evigt tacksam, du och andra här har hjälpt mig så mycket, jag vill verkligen ha hjälp. Ja jag kommer att försöka med äggdonation, jag hoppas att jag inte behöver och jag har inte riktigt funderat över hur jag känner inför det. Låter rörigt- jag vill och på samma gång vet jag inte om jag vågar. Kram, tack för all hjälp
  • smurf11
    TantLinda skrev 2017-12-07 18:19:22 följande:

Tack för respons!!! Jag har själv undrat över Proveran. Jag fick Provera av gynekolog för att jag ska få regelbunden mens. Jag skulle börja på dag 16 men igår var dag 15 och jag tog en tablett. Jag har själv inte trott på att jag ska ta Provera så jag är tacksam över ditt inlägg. Nu känner jag att jag nog tänkte rätt. Jag skippar Proveran efter din reaktion och min egen tveksamhet i sammanhanget. Får väl hoppas att ingen skada skett med tabletten jag tog igår.

Då är nästa grej för mig fertilitetsprov genom werlabs den 20 december. Ska bli intressant att se mina värden. Jag är också på G att få hem Prednisolon. Jag har ju en autoimmun sjukdom och kanske det är immunförsvaret ( tillsammans med ålder ) som spökat?  IVF väntar om jag inte fixar graviditet fram till semestern.

Tack smurfen! Jag uppskattar att du hörde av dig ang Proveran,

Visserligen blev jag gravid under provera, men jag fick missfall också. Så om det tog sig bättre, men kanske också blev missfall pga det?

Det vet man inte!

Men här är en länk www.louiseedlund.se/en-obalanserad-oat-axel-del-3-progesteron/

Jag tycks ha läst om man tar konstgjort progesteron minskas det naturliga progesteronet, men jag vet inte om jag missuppfattat det!

Apiforce åt jag i början av cykeln, verkar som att min äl blev mycket senare om det blev någon i överhuvudtaget?
  • TantLinda
    smurf11 skrev 2017-12-09 12:06:22 följande:

Visserligen blev jag gravid under provera, men jag fick missfall också. Så om det tog sig bättre, men kanske också blev missfall pga det?

Det vet man inte!

Men här är en länk www.louiseedlund.se/en-obalanserad-oat-axel-del-3-progesteron/

Jag tycks ha läst om man tar konstgjort progesteron minskas det naturliga progesteronet, men jag vet inte om jag missuppfattat det!

Apiforce åt jag i början av cykeln, verkar som att min äl blev mycket senare om det blev någon i överhuvudtaget?

Hallå smurf11!! Jag har inga nyheter från mitt håll men ville bara kika in och säga att jag tog ditt råd därför att jag själv tyckte det var lite motsägelsefullt med provera. Jag liksom tänker på depå- provera och det vill jag absolut inte ha. Provera skulle hjälpa till att få regelbundenhet men jag tror jag har fått koll på ägglossningen. Jag orkar inte tempa ( jag är inte så organiserad) utan går ägglossningsflytningarna och appen. Proveran ska ju då hjälpa till och bulla upp en bra slemhinna men jag känner att jag inte vågar ta provera. Och jag tänker lika samma som du ang din erfarenhet av provera.

Som sagt inget nytt här utan väntar på fertilitetsprovtagningen och sen prednisolon från utlandet. Hoppas jag kan få prednisolonet innan nästa cykel vore ju önskvärt annars blir det så lång väntan. Jag känner jag inte gjort annat än väntat.. ska gå in och titta på den där länken du tipsar om kanske är något för mig. Återkommer med frågor kring progresteron har fattat att det också är något jag kan testa.
  • UndrandeSökare

TantLinda- Testa gärna progesteron också, finns som receptfria progesteronkrämen progesterall.

Annars finns det Lutinus och Crineone i Sverige på recept. Båda används vaginalt.

Utomlands finns det Utrogestan 100mg och 200mg, kan användas oralt (munnen) eller vaginalt.

Utrogestan säljs receptfritt utomlands i många länder bla i Grekland. Alla mediciner säljs receptfritt på Apotek i Aten.

Lycka till !

• TantLinda
    UndrandeSökare skrev 2017-12-12 09:20:26 följande:

TantLinda- Testa gärna progesteron också, finns som receptfria progesteronkrämen progesterall.

Annars finns det Lutinus och Crineone i Sverige på recept. Båda används vaginalt.

Utomlands finns det Utrogestan 100mg och 200mg, kan användas oralt (munnen) eller vaginalt.

Utrogestan säljs receptfritt utomlands i många länder bla i Grekland. Alla mediciner säljs receptfritt på Apotek i Aten.

Lycka till !

Tusen frågor:
    Progresteron är det samma som den där krämen Progestrall som man kan skicka efter? Alltså är det samma sak, en kräm? Har de olika styrkor eller något sånt? Och vad kan den hjälpa till med? Jag har googlat tidigare men inte riktigt fattat vad det gör och när i cykeln det ska användas. Är det för att lättare behålla ett blivande foster?

Lutinus har jag läst att det är progesteron, eller hur? Men är det något jag kan få utskrivet eller gäller det enbart IVF? Kan jag be vårdcentral skriva ut det? När i cykeln kan Lutinus vara till hjälp?

Jag ska ju till Balkan i påsk och förutom att hälsa på min mans släkt så ska jag ta mig till 3 kliniker för att diskutera IVF. Jag har ju kontakt med 3 kliniker just nu. Och då ska jag kolla om jag kan köpa de där Utogestan, är det progestron?

• UndrandeSökare

TantLinda- Ja, progesteron är ett ämne i kvinnans kropp som behövs för att embryot ska kunna stanna kvar i livmodern. Man kan tillsätta det själv från ägglossning fram till graviditetsvecka 14-16 (sen tar moderkakan över produktionen).

Ja, Lutinus (vagitorier)och Crineone (kräm) är båda progesteron, de är receptbelagda i Sverige men om man söker privat gyn så kan de ibland skriva ut Lutinus eller Crineone och även ibland Trombyl.

Ja, Utrogestan är progesteron. Denna sort finns inte i Sverige, men är vanlig utomlands.

Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?