44 år, vill någon följas åt?
Är det någon som vill följas åt i försök att bli gravid?
Denna månad prövar jag Apiforce!
Har gjort misslyckade IVF, men kanske försöker nästa cykel igen!
Är det någon som vill följas åt i försök att bli gravid?
Denna månad prövar jag Apiforce!
Har gjort misslyckade IVF, men kanske försöker nästa cykel igen!
Är du från Mars???
Bara lite tips, sorry om det blev för mycket tips om en gång.
Om det inte skulle gå vägen med egna ägg och du börjar fundera på äggdonation kan jag tipsa om AvaRiga, här är deras hemsida på svenska,
du hittar deras prislista och mer info.
www.avaclinic.lv/se/
Tack för respons!!! Jag har själv undrat över Proveran. Jag fick Provera av gynekolog för att jag ska få regelbunden mens. Jag skulle börja på dag 16 men igår var dag 15 och jag tog en tablett. Jag har själv inte trott på att jag ska ta Provera så jag är tacksam över ditt inlägg. Nu känner jag att jag nog tänkte rätt. Jag skippar Proveran efter din reaktion och min egen tveksamhet i sammanhanget. Får väl hoppas att ingen skada skett med tabletten jag tog igår.
Då är nästa grej för mig fertilitetsprov genom werlabs den 20 december. Ska bli intressant att se mina värden. Jag är också på G att få hem Prednisolon. Jag har ju en autoimmun sjukdom och kanske det är immunförsvaret ( tillsammans med ålder ) som spökat? IVF väntar om jag inte fixar graviditet fram till semestern.
Tack smurfen! Jag uppskattar att du hörde av dig ang Proveran,
Visserligen blev jag gravid under provera, men jag fick missfall också. Så om det tog sig bättre, men kanske också blev missfall pga det?
Det vet man inte!
Men här är en länk www.louiseedlund.se/en-obalanserad-oat-axel-del-3-progesteron/
Jag tycks ha läst om man tar konstgjort progesteron minskas det naturliga progesteronet, men jag vet inte om jag missuppfattat det!
Apiforce åt jag i början av cykeln, verkar som att min äl blev mycket senare om det blev någon i överhuvudtaget?
TantLinda- Testa gärna progesteron också, finns som receptfria progesteronkrämen progesterall.
Annars finns det Lutinus och Crineone i Sverige på recept. Båda används vaginalt.
Utomlands finns det Utrogestan 100mg och 200mg, kan användas oralt (munnen) eller vaginalt.
Utrogestan säljs receptfritt utomlands i många länder bla i Grekland. Alla mediciner säljs receptfritt på Apotek i Aten.
Lycka till !
TantLinda- Testa gärna progesteron också, finns som receptfria progesteronkrämen progesterall.
Annars finns det Lutinus och Crineone i Sverige på recept. Båda används vaginalt.
Utomlands finns det Utrogestan 100mg och 200mg, kan användas oralt (munnen) eller vaginalt.
Utrogestan säljs receptfritt utomlands i många länder bla i Grekland. Alla mediciner säljs receptfritt på Apotek i Aten.
Lycka till !
TantLinda- Ja, progesteron är ett ämne i kvinnans kropp som behövs för att embryot ska kunna stanna kvar i livmodern. Man kan tillsätta det själv från ägglossning fram till graviditetsvecka 14-16 (sen tar moderkakan över produktionen).
Ja, Lutinus (vagitorier)och Crineone (kräm) är båda progesteron, de är receptbelagda i Sverige men om man söker privat gyn så kan de ibland skriva ut Lutinus eller Crineone och även ibland Trombyl.
Ja, Utrogestan är progesteron. Denna sort finns inte i Sverige, men är vanlig utomlands.