44 år, vill någon följas åt?
Är det någon som vill följas åt i försök att bli gravid?
Denna månad prövar jag Apiforce!
Har gjort misslyckade IVF, men kanske försöker nästa cykel igen!
Är det någon som vill följas åt i försök att bli gravid?
Denna månad prövar jag Apiforce!
Har gjort misslyckade IVF, men kanske försöker nästa cykel igen!
Själv tål jag inte prednisolon, får hjärtklappning redan av låga doser. Vilka biverkningar fick du?
Man bär ju barnet i magen i 9månader och känner alla rörelser och sparkar så jag tror nog att man kommer att känna att barnet är mitt/vårt när det kommer ut.
Har då aldrig hört någon sagt något annat.
Men du får naturligtvis göra som du vill med äggdonation, om du vill göra det eller inte. Ville bara varna dig från att slösa bort väldigt mycket pengar på ivf när det är så extremt liten chans.
Men om du gör ivf, så gör det inte utan PGS åtminstone, så slipper du iallafall sätta in embryon som är onormala. De onormala blir ändå bara minus eller missfall.
Hallå och speciellt hej till Smurf 11 och Undrande sökande. Nu är allt julande över för denna gång och ett nytt år har börjat. Jag har inte mått så bra under julen. Jag började ta Prednisolon som jag varit så förväntansfull över men tyvärr blev det inte så bra. Jag har ätit Prednisolon i mina yngre dagar då jag var mycket sjuk i Chrons sjukdom. Jag åt mycket Prednisolon och mådde fin fint dvs inflammationen la sig och jag kunde leva normalt. Sen jag opererades -94 har jag inte haft något krångel ang Chrons. Jag var inte så orolig för att jag skulle få några som helst biverkningar denna gång eftersom det funkat tidigare. MEN usch vad fel jag hade. Jag har slutat ta tabletterna nu och börjar må bättre. Jag har väldig respekt för min kroniska sjukdom och vågar inte riskera något, även om jag gör vad som helst för en graviditet Jag är inne i ägglossningsfasen och försöker få till det med maken varje tillfälle. Ja det får rulla på, ger inte upp hoppet om en naturlig graviditet riktigt än. Jag har fortfarande siktet inställt på IVF och att det ska ske till sommaren då vi är lediga men nu till påsk ska vi åka till Balkan och förutom att hälsa på vänner och släkt ska vi åka till några kliniker för samtal,(kanske kan göra IVF tidigare, vem vet? :))) det har min man lovat på nyårsafton. Han vacklar lite om det men är inte negativ men lite osäker. Jag hoppas verkligen att mina egna ägg ska funka.
TantLinda-Gör inte ivf med egna ägg om du är 44år eller äldre-chasen att lyckas är mikroskåpisk.
Det finns en del mindre nogräknade kliniker som tillåter ivf med egna ägg upp till 45år, men en seriös klinik skulle direkt neka.
Jag har följt så många tjejer här på Familjeliv som gjort ivf i den åldern och misslyckats. Sen när de slösat bort alla pengar så har de sen inte råd att gå vidare med äggdonation.
Ta ett gott råd och spara dina pengar och gör äggdonation direkt. Det är den säkraste chansen.
Men om du absolut tänker göra ivf med egna ägg, gör då PGS på embryona innan ni sätter in dem så slipper du sätta in embryon som är onormala kromosommässigt. Vänd dig isåfall endast till en klinik som har PGS ingen annan klinik.
Tråkigt att höra att det inte gick bra med prednisolon för dig. Hur hög dos tog du och när började du?
Hej Smurf- Nej, tror inte Danmark gör PGS, och isåfall skulle jag absolut inte råda dig att vända dig till dem om du är 43 eller äldre.
Har följt några som gjort ivf med egna ägg i 43-44års åldern, men efter PGS konstaterades att alla embryon var dåliga så det blev ingen insättning och det blev äggdonation senare istället.
Har följt några som försökt i Danmark också, men det gick inte heller bra. Problemet är att kvinnor överskattar sin fertilitet och tror att de kan få barn med egna ägg senare i livet, när man i realiteten endast kan få barn genom äggdonation då.
Nej, jag har aldrig gjort ivf med egna ägg, blir alltid lätt gravid naturligt. Så efter 5 naturliga graviditeter som blivit missfall, konstaterades dnafel och fragmentationsfel på spermierna och då valde vi dubbeldonation.
TantLinda-Gör inte ivf med egna ägg om du är 44år eller äldre-chasen att lyckas är mikroskåpisk.
Det finns en del mindre nogräknade kliniker som tillåter ivf med egna ägg upp till 45år, men en seriös klinik skulle direkt neka.
Jag har följt så många tjejer här på Familjeliv som gjort ivf i den åldern och misslyckats. Sen när de slösat bort alla pengar så har de sen inte råd att gå vidare med äggdonation.
Ta ett gott råd och spara dina pengar och gör äggdonation direkt. Det är den säkraste chansen.
Men om du absolut tänker göra ivf med egna ägg, gör då PGS på embryona innan ni sätter in dem så slipper du sätta in embryon som är onormala kromosommässigt. Vänd dig isåfall endast till en klinik som har PGS ingen annan klinik.
Tråkigt att höra att det inte gick bra med prednisolon för dig. Hur hög dos tog du och när började du?
Man får bara svar på de värden som ligger inom referensvärdena först, de som ligger ovanför eller under referensvärdena kommer nästa gång du får provsvar, efter att en läkare på Werlabs tittat på dem och kommenterat.
Tsh ska ligga på max 1.0 i fertilitetssyfte, så det är bra.
Dessa värden ser ok ut, möjligtvis att T4 är i underkant. Nedre referensnivån är 10. Äter du Levaxintabletter?
Det intressantaste är amh, det värdet får du nästa gång. Det talar om ungefär hur stor äggreserv man har, men tyvärr inget om kvaliteten. Jag fick bra resultat för min ålder, men läkaren i Riga sa att om man var över 42 år så är minst 85% av äggen dåliga kromosommässigt pgr av ålder, så därför valde vi äggdonation för att öka chanserna till att få barn.
Vad är pgs?
Pre Genetic Screening, man gör kromosomtest på embryona när de är 5dagar gamla, innan insättning,, och alla med kromosomfel slängs. Då behöver man inte riskera att kliniken sätter in embryon som är felaktiga. Vi har gjort det i samband med donation i Riga.
Men Gud vilken bra idé!
Hej,
Jag är 43 år och har gjort 3 ivfförsök i Finland, det första när jag var precis fyllda 42. Då hade jag en naturlig graviditet bakom mig som slutade olyckligt.
Totalt har jag fått ut 67 ägg under dessa tre försök, och näst intill alla dessa ägg har blivit befruktade. Vi valde att göra pgs på de ägg som klarade sig till dag 5, men endast ett embryo var friskt (vid första ivfförsöket) och det fäste inte vid insättning.
Så, trots massor av ägg så visade sig kvaliten vara mkt låg. Äggdonation är ett bra alternativ som jag hade övervägt tidigare om jag haft facit, blev tyvärr allt för hoppfull av hög äggreserv.
Önskar er alla stort lycka till, och tipsar er om att undersöka alla möjligheter parallellt för att inte spilla tid, det borde jag ha gjort!