• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • mileythebunny
    zuces skrev 2018-01-26 10:02:50 följande:
    Har du ont idag? Efter äggplocket igår kände jag att det kändes värre idag.. hade ont i hela magen. Tog snabbt två alvedon och en värmedyna mot min mage så blev det bättre. Men jag hade liksom ont i livmoderstrakten och tarmarna och hela magen.. inte bara äggstockarna
    Jag kände inte mycket dagen för äggplock, men dagen efter hade jag ont överallt i magen. Det höll i sig i två dagar och lättade på tredje dagen. Då hade vi ju redan gjort återföringen, så kändes lite konstigt, men läkaren sa att det var normalt.

Hoppas du mår bättre snart! Jag mådde bättre av att promenera, och sämre av att sitta still, och de sa även att det är bra att gå för att tarmarna ska komma igång...
  • zuces
    mileythebunny skrev 2018-01-26 12:03:24 följande:

Jag kände inte mycket dagen för äggplock, men dagen efter hade jag ont överallt i magen. Det höll i sig i två dagar och lättade på tredje dagen. Då hade vi ju redan gjort återföringen, så kändes lite konstigt, men läkaren sa att det var normalt.

Hoppas du mår bättre snart! Jag mådde bättre av att promenera, och sämre av att sitta still, och de sa även att det är bra att gå för att tarmarna ska komma igång...

Känns bättre nu! Ska ut på en promenad snart också. Fick precis reda på att av 12 ägg så kunde man göra ICSI på 10 av de(alltså 10mogna) och av de så blev 4 befruktade. En befruktningsgrqd på 40% vet jag inte om det är bra eller dåligt men jag hoppades på fler befruktade :( vi får hålla tummarna att dessa ägg är av toppkvalite så jag kan bli lite lugnare.. insättning blir imorgon.
  • LilV

Då var det dags för äggplock 2 på måndag :) Läkaren bytte spruta och sänkte dosen inför den här omgången med förhoppningen om att det skulle resultera i lite färre ägg. Men min kropp verkar inte riktigt haja det för såg på VUL ut som att det skulle kunna bli fler ägg den här gången. Fick ta blodprov imorse för att se om det fanns risk för överstimulering, men såg bra ut än så länge iaf. Håller tummarna för att allt ska gå bra! Skönt att bara ha 3 sprutor kvar att ta också, även om det funkar bra att ta dem är det ju inte skitkul :(

• Ariellan

Den 20 feb ska vi på första mötet i Falun. Jag ska ha mens den 26 feb, tror ni det finns möjlighet att börja redan då med sprutor om man får korta protokollet?

• Kokonattsu
    herbs skrev 2018-01-25 21:37:44 följande:

Ja, precis! De ska tydligen odlas i fem dagar från uttaget, (vilket blir på lör) för att kunna frysas. Det var jättehäftigt med ultraljudet, fick med en liten bild också :) Oj, skrapning har jag hört gör ont! Ägguttaget är nog som du säger individuellt, jag fick ha dropp för att återhämta mig ;) Jag hade det korta programmet. Du då?

Jasså får man en bild också :). Tror det är också olika till hur ont man får, men jag behövde morfin eftersom bedövningssprutorna inte hjälpte. Kommer ha det korta protokollet. Vilken medicin fick ni?
  • Percafluviatilis
    zuces skrev 2018-01-26 10:02:50 följande:

Har du ont idag? Efter äggplocket igår kände jag att det kändes värre idag.. hade ont i hela magen. Tog snabbt två alvedon och en värmedyna mot min mage så blev det bättre. Men jag hade liksom ont i livmoderstrakten och tarmarna och hela magen.. inte bara äggstockarna

Jag har inte haft direkt ont men varit rätt allmänpåverkad. Sist var det helt lugnt men denna gången har jag haft en orolig sjukdomskänsla i kroppen och mått lite illa. Nu är det bättre! Det är normalt att ha ont lite runt om i magen, de har ju trots allt varit inne i bukhålan med en stor nål :)
  • zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-01-26 18:49:28 följande:

Jag har inte haft direkt ont men varit rätt allmänpåverkad. Sist var det helt lugnt men denna gången har jag haft en orolig sjukdomskänsla i kroppen och mått lite illa. Nu är det bättre! Det är normalt att ha ont lite runt om i magen, de har ju trots allt varit inne i bukhålan med en stor nål :)

Förstår, tror dock jag har ont mer än vanligt. Magen är ganska uppsvälld och jag får ont när jag rör mig. Några gånger Idag när jag kissat så har det gjort så ont i livmodern att jag varit tvungen att ?stå ut? genom att hålla i väggarna i toaletten haha.. sen fryser jag fast ibland av smärtan när jag går runt här hemma. Börjar tro jag har fått någon lätt överstimulering. Får väl se imorgon vad läkarna säger!
  • zuces

Inte i toaletten.. i badrummet menar jag såklart. Lät så fel

• EndoS
    LilV skrev 2018-01-26 15:18:24 följande:

Då var det dags för äggplock 2 på måndag :)

Samma för oss, fast första för vår del :) Nu är det bara Ovitrelle-sprutan och en enda Synarela-sprayning kvar att ta :)
  • Percafluviatilis
    zuces skrev 2018-01-26 19:08:55 följande:

Förstår, tror dock jag har ont mer än vanligt. Magen är ganska uppsvälld och jag får ont när jag rör mig. Några gånger Idag när jag kissat så har det gjort så ont i livmodern att jag varit tvungen att ?stå ut? genom att hålla i väggarna i toaletten haha.. sen fryser jag fast ibland av smärtan när jag går runt här hemma. Börjar tro jag har fått någon lätt överstimulering. Får väl se imorgon vad läkarna säger!

Ja, det är ju alltid bättre att dubbelkolla! Hoppas det bara är lite extra ont och inte överstimulering!
Svar på tråden IVF våren 2018