Sommarhopp skrev 2018-01-23 08:46:40 följande:
Åh vilket bra tips! Jag är redan nu livrädd för äggplocket och har inte ens börjat spraya än... Det börjar jag med den 31 jan, så det är en bit kvar. Jag donerade ägg en gång för ca 10 år sedan, så jag har gått igenom ett äggplock. Och det var bland det värsta jag varit med om. Det gjorde galet ont under tiden, och sen kräktes jag hela kvällen och natten efteråt och hade så ont så jag inte kunde stå upp. Jag tror det beror på morfinet jag fick, för de gav mig så mycket de kunde eftersom jag hade så ont. Men då kände jag inte av morfinet alls. Blev inte yr och fortsatt jätteont. Det slog efteråt lagom till jag kom hem. Hoppas min klinik har sån medicin som de kan ge samtidigt så det inte blir riktigt lika jobbigt igen.
Vilken hjälte du är som har donerat ägg! Tycker det är så fantastiskt med människor som ger av sig själva för att hjälpa andra, ni är otroliga och för många är ni ju den stora räddningen i chansen att få barn. Så därför suger det ju extra att höra att ditt äggplock var en mardröm, fy f-n så orättvist!! Du verkar ha mått mest pyton av oss alla. Vet du om du kanske är allergisk mot morfin? Har en vän som är, han kräks av all medicin med morfin i och får andra alternativ.
Jag hoppas verkligen du får hjälp med medicin mot illamående (tror inte det är något avancerat, finns nog överallt) och att detta äggplocket är annorlunda. Det kan ju skifta mellan gångerna och kanske rentav har metoderna ändrats lite på tio år? Håller tummarna för dig! (Jag gick också långa protokollet, så segt!)