Anonym (9onde) skrev 2018-01-22 21:44:56 följande:
Hello! Ja vi kämpar. Ibland är det längre pauser och ibland hojtar läkaren att ?något nytt? kommit dom vill testa. Skam den som ger sig. So far så har faktiskt denna behandling gått bäst stimuleringsmässigt. Inledde med två sprutor á 150ie Elonva. Något nytt som ännu inte verkar ha slagit igenom men kommer mer och mer. Efter några dagar tillsattes menopur. Jag var på vippen till ös för första gången. Många och jämt växande blåsor också. Vansinnigt nervös över mognade är jag. Vi fick 11 den 7e omgången. Då var 7 omogna. 8e gången fick vi fyra och två var omogna. MEN måste tänka på att denna behandling är för mig ny och som sagt har jag aldrig svarat så bra som nu.
ÄP gick bra. Bad om att de inte skulle ge så mkt morfin då jag blir åksjuk på det. Haha. Klarade mig bra. Ena sidan gömmer sig alltid så det gick lite vilt till i jakten på den och därför är jag just nu väldigt öm och det hugger liksom till ibland. Annars finfint!!
Vi var i Falun på denna behandling. Vi har varit på många olika ställen men jag trivs där.
Hur gick det för dig idag?:)
Har visserligen bara gjort ett äggutag, men vill ändå tipsa er som, precis som jag, lätt blir illamående av morfin. Sköterskan frågade mig innan om jag blir lätt illamående och erbjöd medicin mot det intravenöst tillsammans med morfinet. Jag kände av yrseln som vanligt, men påverkades inte alls. Jag förknippar yrsel med illamående, så det var en väldigt underlig känsla, men det funkade superbra. Inget illamående varken under äggplock eller efter, guld värt när man ändå är öm och omtumlad.
Dock kommer även jag be om mindre morfin om det blir en nästa gång, jag var så luddig att jag glömde titta på skärmarna och dansade ut ur salen med armarna i vädret. Min man skrattar fortfarande åt det...