Isathe skrev 2017-12-22 08:00:32 följande:
God morgon!!
Jag tog ett nytt test nu på morgonen. De kommer ett svagt svagt sträck inom 5 minuter. Jag ser det utan problem, efter tiden gått ut blir de starkare och starkare.
Är nu lite orolig att de kommer bli missfall då de är så svagt men jag vet att jag inte kan göra annat än att bara vänta och se.
Ska köpa 2 digitala idag innan jag åker hem från jobbet, så jag kan ta med ca 1 veckas mellanrum och se vad som händer.
Hade tänkt berättat för mina och sambons föräldrar på julafton få se hur jag/vi gör. Sambon har fortfarande inte fått veta något än, men de var bra svårt att hålla sig igår när vi gick och la oss och jag hade jätte svårt att somna. Men tänkte väl berätta senast i morgon för honom så han hinner smälta det en dag innan vi släpper de till våra föräldrar och syskon isf.
Hej!
Du ska inte vara orolig! När jag plussade hade jag också ganska svaga sträck som inte blev så mycket starkare. Gravtesten är inte designade för att visa stegring så du kan egentligen inte läsa ut så mycket av det. Tror du stressar mer om du börjar testa för ofta.
Jag fick ju missfall men först i vecka 11 och fostret hade utvecklats precis som det skulle trots lite svaga streck i början. (för mig var det moderkakan som lossnade).
Så försök ta det lugnt och njut av plusset! Stort grattis än en gång!