• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • Jooosen
    Jooosen skrev 2017-12-21 21:17:08 följande:

Men alltså ja!!!!!! Ser positivt ut...!! Fyfan va underbart!!!!!!!!!

Så glad för din skull!! Ger mig hopp! Mensen kommer med stor sannolikhet imorn.. men men! Ska du hålla d hemligt för din sambo till jul?
  • Elliot1
    Isathe skrev 2017-12-21 20:38:45 följande:

Alltså, jag tror att jag är gravid...!!!!!

Fattar ingenting, 9 månader av ständig besvikelse och sen detta. Hoppas se syns nu på kortet här, vad tror ni som plussat tidigare

Det ser ju klart positivt ut!!! Grattis!! :D
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-21 21:28:32 följande:

Så glad för din skull!! Ger mig hopp! Mensen kommer med stor sannolikhet imorn.. men men! Ska du hålla d hemligt för din sambo till jul?

Jag ska ta ett test till imorgon bitti då jag har svårt att tro detta är sant då de är svagt, men som sagt bara hållt mig 2,5h.

Har inte bestämt när jag ska berätta för honom. Men vi firar jul med både mina och hans föräldrar och våra syskon så skulle vilja berätta detta för alla på julafton då alla vet att vi försöker. Tänker att om de blir missfall kan de vara skönt att de vetat innan att vi faktiskt var gravida
  • Isathe
    Elliot1 skrev 2017-12-21 21:28:44 följande:

Det ser ju klart positivt ut!!! Grattis!! :D

Tack!
  • Jooosen
    Isathe skrev 2017-12-21 21:42:14 följande:

Jag ska ta ett test till imorgon bitti då jag har svårt att tro detta är sant då de är svagt, men som sagt bara hållt mig 2,5h.

Har inte bestämt när jag ska berätta för honom. Men vi firar jul med både mina och hans föräldrar och våra syskon så skulle vilja berätta detta för alla på julafton då alla vet att vi försöker. Tänker att om de blir missfall kan de vara skönt att de vetat innan att vi faktiskt var gravida

Ah förstår! Har du några symptom? Uppdatera hur som imorn!!
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-21 21:44:40 följande:

Ah förstår! Har du några symptom? Uppdatera hur som imorn!!

Lite halsbränna, mensvärk/Ägglossningsvärk/molvärk svårt att avgöra. Ömma bröstvårtor och kanske kissar lite mer.

Men rädd att alla symtom är framkallade eftersom jag längtar så mkt
  • Hedblomster
    Isathe skrev 2017-12-21 21:03:27 följande:

Såklart är du urkass bildkvalitet här på fl. Jag hade bara hållt mig ca 2,5h och med kvällsurin. Här är en bild där jag dragit upp kontrasten

Grattis! Så glad för dig! Ger oss andra hopp dessutom:)
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Isathe
    Hedblomster skrev 2017-12-21 22:02:53 följande:

Grattis! Så glad för dig! Ger oss andra hopp dessutom:)

Tack!! Jag har haft precis samma känsla när någon plussat som försökt länge. Men vågar inte hoppas för mkt. Ska ta ett nytt i morgon bitti. Uppdaterar er då
  • Jooosen

Mensjäveln här!! Är så inställd på att något är fel på oss o att dessa försök till 12 månader bara är för att vi måste. Vill gråta och sova i 10 år.

• Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-21 22:16:01 följande:

Mensjäveln här!! Är så inställd på att något är fel på oss o att dessa försök till 12 månader bara är för att vi måste. Vill gråta och sova i 10 år.

Nej nej nej...!!! Jag som tänkte att vi skulle följas åt.... prova söka privat till en klinik som har landstingstaxa, de gjorde vi och fått påbörja utredning där, spolade ju äggledarna för någon vecka sen också. Kanske de som hjälpt oss
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet