• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Morpetös

Vi har varit öppna från start eftersom vår graviditet är ett resultat av ivf. Familj och närmaste kollegorna/cheferna(rektorerna) vet, eftersom jag mått ganska kasst under stimuleringsperioderna och när vi misslyckats tidigare. Jobbar som ensam specialpedagog mot 630 elever/130 lärare samt särskola, så stressen i vardagen är riktigt hög emellanåt.

En av skolsköterskorna på jobbet är barnmorska så det har varit/är skönt att kunna prata med henne om min oro.

• Isavanna1
    Saanny skrev 2017-12-31 18:12:14 följande:

Hej!

Hoppar in här om det är okej! Är beräknad till den 8 augusti. Är orolig att det inte ska gå bra då jag under många år trodde att jag inte kunde bli gravid pga ingen menstration eller ägglossning, men med hjälp av akupunktur, kämpande med att Gå upp i vikt och naturläkemedel så kom den igång och nu, med remiss hos RMC i Malmö klarade vi på egen hand att skapa ett litet liv ! Tydligen väldigt vanligt! Vi hade försökt sen i september förra året men detta va bara 4e gången vi träffade rätt på dagarna. Så lycklig men orolig som sagt.

På spermaprover visade min sambo också avvikande resultat så va verkligen inte förberedda på att det skulle gå!

Är lärare i förskolan.

Men grattis! Vad roligt för er!
  • Saanny
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 10:22:14 följande:

Men grattis! Vad roligt för er!

Tack!!
  • Isavanna1
    Emlan88 skrev 2017-12-31 22:39:26 följande:

Oj, vad mycket, och jobbiga symtom många verkar ha. Jag har lite ömma bröst och lite molvärk till och från, men mina graviditeter har alltid varit lindriga när jag tänker efter. Jag vill berätta för familj och vänner nu med en gång, men samtidigt vill jag inte att barnen ska få veta än eftersom dom skvallrar för hela byn då ;) Svärmor har varit här ikväll men verkade inte misstänksam när jag tackade nej till vin iallafall.

Passar på att önska alla ett gott nytt år, tänk vad händelserikt det kommer bli :D

Ja visst är det lite så att när barnen får veta får ALLA veta. ????
  • Saanny

Jag har inte orkat läsa igenom alla sidor i tråden så detta kanske redan tagits upp... Men något jag tycker är väldigt jobbigt är detta med träning.

Innan jag började få symtom tränade jag 4-6 ggr i veckan utan problem. Sen kom illamåendet... kräker inte varje dag men känner av det konstant. Illamåendet suger så mycket energi ur mig att jag blir helt slut.. och den konstanta tröttheten. Förra veckan blev det 3 lite längre promenader.. thats it. Föregående veckor något yogapass och något pumppass.. det blir moment 22. Är för trött för att träna men blir tröttare av att inte träna..

Ni som har barn sen innan, har ni tränat genom hela graviditeten? Min målsättning är att återgå till träningen när illamåendet släpper. Gjorde ni det?

• Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-01 11:35:00 följande:

Jag har inte orkat läsa igenom alla sidor i tråden så detta kanske redan tagits upp... Men något jag tycker är väldigt jobbigt är detta med träning.

Innan jag började få symtom tränade jag 4-6 ggr i veckan utan problem. Sen kom illamåendet... kräker inte varje dag men känner av det konstant. Illamåendet suger så mycket energi ur mig att jag blir helt slut.. och den konstanta tröttheten. Förra veckan blev det 3 lite längre promenader.. thats it. Föregående veckor något yogapass och något pumppass.. det blir moment 22. Är för trött för att träna men blir tröttare av att inte träna..

Ni som har barn sen innan, har ni tränat genom hela graviditeten? Min målsättning är att återgå till träningen när illamåendet släpper. Gjorde ni det?

Jag har tyvärr varit ganska oaktiv med dem andra barnen. Som det är nu kämpar jag på men träningen. Jag håller 1-2 tabata pass i veckan så det "måste" liksom göras...
  • marran87
    Saanny skrev 2018-01-01 11:35:00 följande:

Jag är lite i samma.. dock mår jag inte så illa men jag är så fruktansvärt trött! Nu lediga dagar har jag sovit middag två gånger om dagen och är helt förlamad däremellan. Förmår mig knappt att tömma diskmaskinen eller duscha. Kroppen fungerar inte. På inskrivningen med BM berättade jag om det och hon sa att det är ganska vanligt att man har ett litet uppehåll såhär i början, men att det verkligen är toppen om man hittar tillbaka när det värsta lagt sig. Jag tänker inte ställa samma krav på träningen som innan jag blev gravid men 2-3 träningspass och 2-3 promenader i veckan är mitt mål! 
  • saijda
    Saanny skrev 2017-12-31 18:12:14 följande:

Hej!

Hoppar in här om det är okej! Är beräknad till den 8 augusti. Är orolig att det inte ska gå bra då jag under många år trodde att jag inte kunde bli gravid pga ingen menstration eller ägglossning, men med hjälp av akupunktur, kämpande med att Gå upp i vikt och naturläkemedel så kom den igång och nu, med remiss hos RMC i Malmö klarade vi på egen hand att skapa ett litet liv ! Tydligen väldigt vanligt! Vi hade försökt sen i september förra året men detta va bara 4e gången vi träffade rätt på dagarna. Så lycklig men orolig som sagt.

På spermaprover visade min sambo också avvikande resultat så va verkligen inte förberedda på att det skulle gå!

Är lärare i förskolan.

Grattis grattis!! :D Lycka till med allt <3
  • Isavanna1
    marran87 skrev 2018-01-01 14:43:23 följande:
    Jag är lite i samma.. dock mår jag inte så illa men jag är så fruktansvärt trött! Nu lediga dagar har jag sovit middag två gånger om dagen och är helt förlamad däremellan. Förmår mig knappt att tömma diskmaskinen eller duscha. Kroppen fungerar inte. På inskrivningen med BM berättade jag om det och hon sa att det är ganska vanligt att man har ett litet uppehåll såhär i början, men att det verkligen är toppen om man hittar tillbaka när det värsta lagt sig. Jag tänker inte ställa samma krav på träningen som innan jag blev gravid men 2-3 träningspass och 2-3 promenader i veckan är mitt mål! 
    Det är väl ett bra mål? Jag är inte sådär super trött, visst somnar jag tidigare på kvällen och har njutit av sovmorgnar (går upp 4.45 när jag jobbar). Men det här illamåendet och obekväma känslan den är jobbig. Känner mig orkeslös precis som om jag ska få influensa.
  • Saanny
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 12:17:57 följande:

Jag har tyvärr varit ganska oaktiv med dem andra barnen. Som det är nu kämpar jag på men träningen. Jag håller 1-2 tabata pass i veckan så det "måste" liksom göras...

Det är bra ju :)! Mitt mål är promenader alla dagar som inte är katastrof. Sen bokar jag pass om jag mot all förmodan skulle orka gå på dem.
Svar på tråden Augustibarn 2018