• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Lindsey77
    hallonnpaj skrev 2018-01-10 20:05:10 följande:

finns en bim februari startad 

Ok, tack för info, letade inte tillräckligt! Jag hoppas visserligen inte att jag kommer dit...
  • ankmamma
    Ellasia skrev 2018-01-10 18:37:21 följande:

Hej! Hänger på lite i denna tråden även fast jag kanske inte blev gravid just i januari. Fick reda på att min hinnsäck va tom på tidigt ultraljud förra veckan så nu är en lång väntan på ett missfall eller hjälp för att sätta igång det..

MEN.. ni som blivit gravida nu, va tar ni för tillskott (tex folsyra, zink, mitt val kvinna) isf för att lyckas bli gravida och sedan hålla det hela vägen?

Nu beror väll inte detta missfallet på vitaminbrist men tänkte det är lika bra att höra va andra tar för att göra sig mer redo nu till nästa gång! Har tagit Gravid tabletter nu men dom kanske man inte ska ta innan man blir gravid?

Är endast i vecka 5 nu :) men jag körde med progesteronkräm efter ägglossningen då min lutealfas är så kort, och den ska jag fortsätta med till v12, nämnde det för min barnmorska och hon trodde det var bra! hon sa även att jag skulle äta folsyra och så vet jag om att jag har lite lågt järnvärde så jag tar även järntabletter :)
  • Alltidvi

Skrev nytt bim datum då mensen kom 5/1.... 29/1

Airmos skrev 2018-01-10 13:47:52 följande:

Kul :) Här kommer en lista jag börjat på. Om ni ser något som är fel eller om du saknas så kopiera bara listan, lägg till dig själv och lägg upp den på nytt. :) Jag har inte lagt så många på plus-listan än då det är så många att hålla koll på, men ni som pussat får jättegärna lägga till er. Kul att se hur många ni är än så länge. <3

BIM lista 

1/1 Annso123

5/1 Alltidvi + Smile1234

7/1 citrongräs

11/1 stragge

12/1 Lilj3 + josgos + Lottch3n + Jagheteralma + Liiiinda90 + Sosarora

13/1 Woohooo

15/1 Nardil

17/1 maria1992

20/1 levisen

21/1 norrland91 + Lindsey77

22/1 Airmos + Lucifer91

29-30/1 carnations

31/1 Anonym (newbie)

lista

10/1 josgos (BIM 12/1)

• Ellasia
    ankmamma skrev 2018-01-10 20:17:32 följande:

Är endast i vecka 5 nu :) men jag körde med progesteronkräm efter ägglossningen då min lutealfas är så kort, och den ska jag fortsätta med till v12, nämnde det för min barnmorska och hon trodde det var bra! hon sa även att jag skulle äta folsyra och så vet jag om att jag har lite lågt järnvärde så jag tar även järntabletter :)

Stort grattis! Hur länge har nu försökt innan ni lyckades?
  • LunaLo

BIM lista 

1/1 Annso123

2/1 ankmamman + Reflexgarn

3/1 Mawie

5/1 Alltidvi + Smile1234

7/1 citrongräs, Hellan 

9/1 boggielo

11/1 stragge + qismet

12/1 Lilj3 + josgos + Lottch3n + Jagheteralma + Liiiinda90 + Sosarora

13/1 Woohooo

15/1 Nardil + HäxanSurtant + MammaMia1012 + Sunshine4life

16/1 Tiffany + LunaLo

17/1 maria1992

19/1 ampjot + stoppsign

20/1 levisen

21/1 norrland91 + Lindsey77 + GerCho

22/1 Airmos + Lucifer91 + lyckligast80 + imsevims

23/1 Nolix

27/1 Aylina88

29-30/1 carnations

31/1 Anonym (newbie)

?? Loouiiisee (osäker på när BIM är)

PLUS lista

4/1 Annso123 (BIM 1/1)

4/1 ankmamma (BIM 2/1)

5/1 Mawie (BIM 3/1)

6/1 Fialooop (BIM 3-5/1)

8/1 boggielo (BIM 9/1)

8/1 qismet (BIM 11/1)

10/1 josgos (BIM 12/1)

(om du saknas eller ser något som är fel, kopiera gärna listan och lägg till dig själv)

• GerCho
    Lucifer91 skrev 2018-01-10 17:06:17 följande:

Jag har ingen aning, ska försöka hålla mig till BIM Hahaha men blir kanske innan :)

Jag tempar med NC så tänker testa på BIM-2 om tempen håller sig hög.
  • josgos
    SofiaS95 skrev 2018-01-10 18:58:09 följande:

Ni som plussat, på vilket försök var ni? :)

Försök nummer 3! Men nummer 2 hade vi missat ÄL :)
  • LunaLo

Jag var nyss och tränade och började fundera sen när jag stod i duschen... Om man t ex löp-tränar efter ägglossning och vi säger att ägget har fastnat... finns det risk för att man skakar ut ägget igen för att det liksom blir stötar? Eller är det kanske så att man trycker in ägget ännu djupare? Hahah, ja ni hör ju vad min hjärna börjar bli knäpp. 

Vet någon vad man säger till dom som gör insemination? Bör dom ta det lugnt dagarna efter eller träna som vanligt? 

• Ellasia
    LunaLo skrev 2018-01-10 21:01:12 följande:

Jag var nyss och tränade och började fundera sen när jag stod i duschen... Om man t ex löp-tränar efter ägglossning och vi säger att ägget har fastnat... finns det risk för att man skakar ut ägget igen för att det liksom blir stötar? Eller är det kanske så att man trycker in ägget ännu djupare? Hahah, ja ni hör ju vad min hjärna börjar bli knäpp. 

Vet någon vad man säger till dom som gör insemination? Bör dom ta det lugnt dagarna efter eller träna som vanligt? 

Skönt att höra någon som tänkt precis jag tänkte haha! Jag rider nämligen 8-10 hästar per dag och har också tänkt om det typ kan styrda så äggen fäster sämre. Men tänkt att jag varit knäpp som tänkt så haha!
  • GerCho
    Lucifer91 skrev 2018-01-10 19:22:52 följande:

Beklagar :/ jag är inte gravid (än, va jag vet) men ja jag ville endå skriva, jag va i kontakt led barnmorska om va man bör ta för just extra tillskott, hon poängterade folsyra, både innan graviditet och under början av graviditeten, (tror de va till v12 om jag inte minns fel) när jag sen va på apoteket ville jag höra om apotekaren sa något annat, men båda dom där sa att folsyra va att rekommendera..

så de tar jag iallafall nu! Lycka till o framtiden, hoppas du plussat snart! :)

Jag är apotekare och själv försöker jag bli gravid sen maj 2016 (MA i augusti 2016). Jag har tagit folsyra hela tiden men senaste 3 månaderna tar jag Natalben Gravid. Den innehåller vitaminer och mineraler (bl a folsyra) och även Omega 3 (jag äter inte fisk så det behövs).

Jag har provat alla möjliga vitaminer :))) Hittar inte någon stor skillnad :) Men tycker att det bra att ta åtminstone folsyra när man börjar försöka.
Svar på tråden BIM JANUARI 2018