BIM JANUARI 2018
Hej tjejer,
Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad?
Nu peppar vi varandra!!
Hej tjejer,
Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad?
Nu peppar vi varandra!!
finns en bim februari startad
Hej! Hänger på lite i denna tråden även fast jag kanske inte blev gravid just i januari. Fick reda på att min hinnsäck va tom på tidigt ultraljud förra veckan så nu är en lång väntan på ett missfall eller hjälp för att sätta igång det..
MEN.. ni som blivit gravida nu, va tar ni för tillskott (tex folsyra, zink, mitt val kvinna) isf för att lyckas bli gravida och sedan hålla det hela vägen?
Nu beror väll inte detta missfallet på vitaminbrist men tänkte det är lika bra att höra va andra tar för att göra sig mer redo nu till nästa gång! Har tagit Gravid tabletter nu men dom kanske man inte ska ta innan man blir gravid?
Skrev nytt bim datum då mensen kom 5/1.... 29/1
Kul :) Här kommer en lista jag börjat på. Om ni ser något som är fel eller om du saknas så kopiera bara listan, lägg till dig själv och lägg upp den på nytt. :) Jag har inte lagt så många på plus-listan än då det är så många att hålla koll på, men ni som pussat får jättegärna lägga till er. Kul att se hur många ni är än så länge. <3
BIM lista
1/1 Annso123
5/1 Alltidvi + Smile1234
7/1 citrongräs
11/1 stragge
12/1 Lilj3 + josgos + Lottch3n + Jagheteralma + Liiiinda90 + Sosarora
13/1 Woohooo
15/1 Nardil
17/1 maria1992
20/1 levisen
21/1 norrland91 + Lindsey77
22/1 Airmos + Lucifer91
29-30/1 carnations
31/1 Anonym (newbie)
lista
10/1 josgos (BIM 12/1)
Är endast i vecka 5 nu :) men jag körde med progesteronkräm efter ägglossningen då min lutealfas är så kort, och den ska jag fortsätta med till v12, nämnde det för min barnmorska och hon trodde det var bra! hon sa även att jag skulle äta folsyra och så vet jag om att jag har lite lågt järnvärde så jag tar även järntabletter :)
BIM lista
1/1 Annso123
2/1 ankmamman + Reflexgarn
3/1 Mawie
5/1 Alltidvi + Smile1234
7/1 citrongräs, Hellan
9/1 boggielo
11/1 stragge + qismet
12/1 Lilj3 + josgos + Lottch3n + Jagheteralma + Liiiinda90 + Sosarora
13/1 Woohooo
15/1 Nardil + HäxanSurtant + MammaMia1012 + Sunshine4life
16/1 Tiffany + LunaLo
17/1 maria1992
19/1 ampjot + stoppsign
20/1 levisen
21/1 norrland91 + Lindsey77 + GerCho
22/1 Airmos + Lucifer91 + lyckligast80 + imsevims
23/1 Nolix
27/1 Aylina88
29-30/1 carnations
31/1 Anonym (newbie)
?? Loouiiisee (osäker på när BIM är)
PLUS lista
4/1 Annso123 (BIM 1/1)
4/1 ankmamma (BIM 2/1)
5/1 Mawie (BIM 3/1)
6/1 Fialooop (BIM 3-5/1)
8/1 boggielo (BIM 9/1)
8/1 qismet (BIM 11/1)
10/1 josgos (BIM 12/1)
(om du saknas eller ser något som är fel, kopiera gärna listan och lägg till dig själv)
Jag har ingen aning, ska försöka hålla mig till BIM Hahaha men blir kanske innan :)
Ni som plussat, på vilket försök var ni? :)
Jag var nyss och tränade och började fundera sen när jag stod i duschen... Om man t ex löp-tränar efter ägglossning och vi säger att ägget har fastnat... finns det risk för att man skakar ut ägget igen för att det liksom blir stötar? Eller är det kanske så att man trycker in ägget ännu djupare? Hahah, ja ni hör ju vad min hjärna börjar bli knäpp.
Vet någon vad man säger till dom som gör insemination? Bör dom ta det lugnt dagarna efter eller träna som vanligt?
Jag var nyss och tränade och började fundera sen när jag stod i duschen... Om man t ex löp-tränar efter ägglossning och vi säger att ägget har fastnat... finns det risk för att man skakar ut ägget igen för att det liksom blir stötar? Eller är det kanske så att man trycker in ägget ännu djupare? Hahah, ja ni hör ju vad min hjärna börjar bli knäpp.
Vet någon vad man säger till dom som gör insemination? Bör dom ta det lugnt dagarna efter eller träna som vanligt?
Beklagar :/ jag är inte gravid (än, va jag vet) men ja jag ville endå skriva, jag va i kontakt led barnmorska om va man bör ta för just extra tillskott, hon poängterade folsyra, både innan graviditet och under början av graviditeten, (tror de va till v12 om jag inte minns fel) när jag sen va på apoteket ville jag höra om apotekaren sa något annat, men båda dom där sa att folsyra va att rekommendera..
så de tar jag iallafall nu! Lycka till o framtiden, hoppas du plussat snart! :)