Inlägg från: Entriss |Visa alla inlägg
  • Entriss

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej hopp!

Vi jobbar också på att få en triss. Plussade i december men fick missfall nu i början av veckan. Önskar verkligen en bebis 2018. Har i några år sagt att jag ska vara "klar" med barnafödandet vid 30 (eftersom jag började vid 21). Fyller år i november så än är det ju inte kört;) barnen fyller 8 och 4 i februari respektive mars<3

• Entriss
    Charlizee skrev 2018-01-02 20:00:38 följande:

Jag ska också försöka vänta in BIM denna gång, så mycket pengar man kastar i papperskorgen men lätt att säga nu när jag inte ens har haft ägglossning

Jag har insett att jag inte kommer plussa innan BIM, eftersom jag aldrig gjort det hittills så det är ingen idé jag försöker:,D

problemet jag får inför nästa cykel är ju att veta vad som egentligen motsvarar BIM egter missfallet... Hoppas NC kan visa hyffsat rätt för ÄL så kan jag ta det därifrån:)
  • Entriss

Hej! 
    Jag har en fråga till er som ev haft missfall och hur det är med sex efteråt. 
    Blev nämligen helt blödningsfri i söndags så i måndags slog vi på stort. Det kom lite blod efter det när jag torkade mig men tänkte att slemhinnorna kanske fortfarande var känsliga, dock har det fortsatt komma lite blod efter det. rosa och ibland lite brunaktigt. Är det normalt eller? 

• Entriss
    Charlizee skrev 2018-01-05 07:00:23 följande:

Hur går det för er tjejer? <3

Jag kikar in då och då men har haft fullt upp

på nya jobbet

Jag tempar på, har fortfarande bruna flytningar efter missfallet. Slutar det inte under helgen ringer jag gyn på måndag för nu är det över två veckor sen jag fick första blödningen.

Skönt med nytt jobb och lite annat att tänka på:)
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-01-06 10:33:47 följande:
    Ja det tycker jag, vad jobbigt att gå med det så länge...

Ja det är jätte skönt!! Släppt tankar om bebis/gravid på dagarna helt!
    Skönt ändå! Pratade med min BM nu för att avboka min inskrivningstid på fredag, och passade på att fråga om bruna flytningarna, men hon tyckte verkligen inte det var något att bekymra sig för, utan det är inget konstigt om jag har dem nån vecka till. 

Det jobbiga är ju dock att vi inte kan få till det så länge dem här flytningarna pågår... 
    Inte bara för bebisverkstans skull utan för vår egen också. Avhållsamhet är inte min grej riktigt.Cool 
    Nåja, får kanske springa in nånstans på väg hem idag och köpa kodisar, minns bara inte vad en ska köpa osv Oskyldig
  • Entriss
    blajben skrev 2018-01-08 19:55:29 följande:
    Entris­s
    Visa endast
     Idag 09:58#79
    Skönt ändå! Pratade med min BM nu för att avboka min inskrivningstid på fredag, och passade på att fråga om bruna flytningarna, men hon tyckte verkligen inte det var något att bekymra sig för, utan det är inget konstigt om jag har dem nån vecka till. 

Det jobbiga är ju dock att vi inte kan få till det så länge dem här flytningarna pågår... 

Inte bara för bebisverkstans skull utan för vår egen också. Avhållsamhet är inte min grej riktigt. 

Nåja, får kanske springa in nånstans på väg hem idag och köpa kodisar, minns bara inte vad en ska köpa osv 
    Du ska inte ha sex när du fortfarande blöder pga infektionsrisken, inte för att du kan bli gravid. Så det bästa är nog att inte ha sex alls, även om det är svårt! ;)
    Hahaha, Jo, jag vet att det har med infektion att göra, men har förstått att det är OK med kondom, precis som efter förlossning? Men det kanske inte stämmer?
  • Entriss
    blajben1 skrev 2018-01-09 21:53:15 följande:

Entriss:

Har lite problem att svara i tråden, suck...

Det jag fick höra från två läkare och det var när jag fick mitt missfall var att man inte skulle ha sex, inte använda tampong, så jag tolkade det som att inget skulle "stoppas upp" där innan det slutat blöda.

Men om du fått annan info så är det ju bara att gå på det, dom kanske är mer försiktiga på vissa ställen än andra och är du osäker är det ju bara att kolla med dom! :)

Hej, 

Ja, det verkar inte helt ovanligt att dem säger olika på olika ställen. Märkligt det där. 
    Men nu verkar det iaf som det har avtagit, peppar peppar. Ska avvakta ett par dagar till så får vi se :)

• Entriss
    Charlizee skrev 2018-01-11 07:12:45 följande:

Hej tjejer!! Hur går det för er? Har ni haft ÄL än? Här verkar ÄL bli lite sen... trodde jag skulle ha ÄL imorgon eller lördag men mina test visar bara en svaaaag linje. Ha iofs fått mäta konstiga tider, svårt mäta mitt på dagen när man sitter på kontoret... hoppas på det bästa att den kommer snart <3

Här fortsätter bruna flytningarna, pratade med Octaviakliniken idag för jag ville egentligen boka en tid och kolla så allt är okej men hon läste min journal och bah "allt är okeej, ser jättebra ut, du kan ha dem bruna flytningarna fram till mens. Du borde få en mens i Januari nu och sen ska flytningarna upphöra och gör dom inte det ska du höra av dig igen" blablabla... Shit vad hjälplös man känner sig alltså!

Hon har säkert helt rätt förstås, det är ju hennes jobb. Men jag är rätt övertygad nu om att det inte blir någon BIM i januari för mig utan snarare februari. Varenda vecka känns om en evighet.... 

• Entriss
    Lottch3n skrev 2018-01-11 07:35:37 följande:

Har bim imorgon men testade negativt idag så blev nog inget denna månaden.

Tappade allt hopp nu :(

Åh, ge inte upp än :) Jag har aldrig testat positivt innan BIM!!
  • Entriss
    Lottch3n skrev 2018-01-11 10:10:31 följande:
    Jag känner mig så nere just nu. Visst att jag med dottern testade positivt på bim+1 men det känns kört :(

Om det hade varit något så borde jag väl sett ett svaaagt streck iaf?

Njaa, jag vet inte. Mina tester har varit helt blanka fram till BIM. Så negativt det kan bli och sen vips ett plus:)
    Förstår dock att det känns deppigt. Jag får också alltid för mig att testa tidigt fast jag vet jag inte borde och tänker att det är kört när det är negativt innan BIM, men så behöver det ju absolut inte vara :) 

Om ett par dagar får du veta "på riktigt". Har du koll på ÄL? 

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018