Inlägg från: Entriss |Visa alla inlägg
  • Entriss

Vi som önskar ett syskon 2018

Hur går det för er andra gravida? 

Här är det v 6 (5+5), min pirrigaste vecka eftersom båda mina missfall varit i v 6. 

Börjar dock andas ut nu när jag märker hur extreeeem tröttheten är. Finns inga gränser! Igår gick jag och la mig innan 22 vilket typ aldrig händer mig.

Kunde nästan inte hålla ögonen öppna fram till sängenCool

• Entriss
    Charlizee skrev 2018-03-15 17:56:44 följande:
    Jag är på i vecka 7 (6+3) och är så trött jag somnat varje kväll i soffan vid 20 senaste veckan. Illamående deluxe och en mage som krånglar men ska INTE klaga. Jag försöker se det som bra saker; kroppen visar att den är gravid.

Ska tänka extra på dig denna vecka men som du skrev så får su se tröttheten som något bra!! Hormoner som sprudlar och en kropp som börjat jobba för 2! <3

Åh, tack <3 

Vad skönt att höra att du mår bra också :) 

Nu har jag passerat min mardrömsvecka äntligen, lättnaden är så stor! Solig Börjar på riktigt tro att detta ska gå bra!!

Har lurat till mig ett vaginalt ultraljud hos min gynekolog redan imorgon. Då är jag 6+3 så vet att det är lite 50/50 om man kan se hjärtslag eller inte, men hon borde iaf kunna se om det är en frisk graviditet. 
    Fick tiden pga hävdade att jag inte visste om jag hade haft en riktig mens efter missfallet och behövde tidsbestämning {#emotions_dlg.djavulsk} Lite fult gjort kanske, men vad sjutton- det är sista gången för mig detta! :) 

• Entriss
    TouchOfRed skrev 2018-03-19 11:48:47 följande:
    Är i v. 6+0 nu. Mår illa, helt sjukt illa. Mådde inte såhär dåligt med första barnet... Har lite molvärk till och från. Sen iförrgår extrem trötthet. Sov över 1 timme mitt på dagen igår.

Är ändå jätteglad för mina symtom, måste ju vara ett gott tecken? Jag fick mf vid första graviditeten i v.8, men då hade jag heller inga symtom...

Skönt att höra att det går bra! 

Har också varit extremt trött som sagt, först idag börjar jag känna att illamåendet kanske kommer smyga sig på. idag 6+2 och imorgon tidigt VUL hos min gynekolog. 

Känner sån lättnad att ha passerat vecka 6, första milstolpen avklarad :D 

• Entriss
    TouchOfRed skrev 2018-03-20 13:07:37 följande:
    Hur gick det för dig idag? Håller tummarna!

Jag ska resa bort över påsk och de ville/kunde inte göra VUL innan min resa så jag måste vänta till 10 april! Galet långt bort! Man går ju runt och oroar sig för mf. Nästa vecka är sen veckan jag fick mf vid min första graviditet, så det blir min första milstolpe :)

Det gick bra! Hon såg en frisk graviditet med gulsäck och hinnsäck. 

Inget fostereko men hon sa att det kan man inte förvänta sig såhär tidigt, hennes datering blev 5+5, och enligt NC var jag 6+3. Känner mig inte orolig för det pga visste ju att det är typ 50/50 att dem ser nåt så tidigt. Och hon var verkligen helt lugn med att allt såg friskt ut såhär långt.

Ska på VUL hos min barnmorska på tisdag nästa vecka och då ser vi förhoppningsvis mer :) Jag kommer fortsätta räkna enligt NC då jag tycker att det är mest korrekt att gå efter ägglossningen :) 

• Entriss

Grattis till nya plus i tråden! Så underbart !!

Själv gick jag enl NC in i vecka 9 i lördags, så 8+2 idag. Förra tisdagen var jag på VUL och fick se ett litet hjärta picka så fint, läkaren daterade då till 6+6, så några dagar back från hur NC räknar utifrån ÄL. 

Ska på VUL imorgon igen hos min gynekolog, ska bli spännande att se vad hon daterar till;) 

Vet att det är sjukt onödigt med flera VUL men har blivit erbjuden från två olika håll så, ja va tusan det är väl bara att köra? :)

Hur går det för er andra gravida och ogravida? 

kram

• Entriss
    joannaq skrev 2018-04-03 12:51:56 följande:

9e gången gilt :))
    Åh så härligt!! Grattis, då blir det en liten decemberbebis :) <3
  • Entriss
    Baraentilligen skrev 2018-04-06 05:33:57 följande:

Här är dagens test (äl+11). Starkare än igår så får väl faktiskt tro på att jag är gravid nu då! :D

Åh! Så underbart!!! Grattis!! 
  • Entriss

Vad roligt att så många nya plussat!!

Verkar som att det blir en del syskon ändå :) 
    Går in i vecka 10 imorgon enl datering från senaste VUL, känns skönt att vecka 12 närmar sig  med stormsteg :) 

• Entriss
    Lottch3n skrev 2018-04-13 14:50:18 följande:

Då är jag tillbaka igen.. tyvärr eller vad man nu ska säga...

Förra torsdagen fick jag en tid på gyn då jag började blöda på onsdagkväll på jobbet.. väl på gyn gjordes ett vul.. inget foster syntes :( enligt läkaren så hade graviditeten avstannat i vecka 9, fostret tillbakabildats men kroppen hade inte fattat det och fortsatt lura mig att jag var gravid...

Så på fredagen blev jag inlägg för att få hjälp att få bort allting :( Detta var bland det jobbigaste jag gjort :(

Förlorade massa blod så jag fick blodtransfusion, var fastande ifall det skulle bli operation, detta resulterade i att mitt blodtryck sjönk.

Jag kämpade och kämpade för att få ut allt, men krafterna var slut, och vid 21 på fredagkväll blev jag undersökt av läkare som konstaterade att det var fortfarande rester kvar. Jag bröt ihop för 100000000 gången och sa att jag inte orkade mer.. så läkaren anmälde mig till operation..

La mig för att försöka sova innan, vid ca 00:15 behövde jag upp på toa, tog med mig droppställningen och gick till toa. När jag sedan var klar bar inte benen.. allt bara snurrade och jag kände att jag var påväg bort... tryckte på larmet men ingen kom... tryckte igen och tillslut kom ssk och usk... då svartnade det framför ögonen på mig.. dom fick bära mig till sängen och väl där togs ett blodtryck som visade 70/40... min hörsel försvann och sen kommer jag inte ihåg mer än när jag åkte ner på operation..

05:00 var jag tillbaka på avdelningen och enligt läcker hade allt gått bra.

Dock ville inte mitt tryck hämta sig så det var knappt att jag fick åka hem på lördagen, men jag tjatade..

Så nu är jag hemma och sjukskriven även nästa vecka... detta tog fruktansvärt hårt på mig.. bryter än idag ihop flera gånger om dagen.. :(

Känns inte som det är menat att vi ska få ett syskon till vår dotter.. först missfall i december och nu detta :(

Oj vilken roman det blev, förlåt.

Hur går det för er andra? <3

Usch, vad tråkigt att höra :((( Såå ledsen för din skull, förstår att det måste ha varit och fortfarande vara ett helvete!!

Finns inga ord.. Vet inte vad jag ska skriva... <3<3<3
  • Entriss
    Likeitreal skrev 2018-05-04 18:46:28 följande:
    Gud va kul att se att allt verkar gå bra för dig :) va på KUB idag ovh bf10 november ! När har du bf :)?
    Åh, detsamma:)

Jag ska på KUB imorgon, har bf mellan 11-14 november beroende på om det är jag eller barnmorskan som räknar;) Får se vad dem säger imorgon!
  • Entriss
    Baraentilligen skrev 2018-05-07 15:09:34 följande:

Jag ska på inskrivning imorgon, vecka 8+1 och på vul i vecka 8+4 :) Spännande vecka med andra ord! Hoppas att allt går bra. Lycka till med KUB! En bit tills jag är där. Har bf först i mitten av december :)

Åh, låter spännande! Då får du snart se det lilla hjärta <3 :) 

KUB gick så himla bra. och lite chockartat. DET LIGGER VERKLIGEN EN BEBIS DÄRINNE!! Fast det är tredje gången har jag så svårt att tro det :) 

Fick fastställt BF den 12/11  så blir förhoppningsvis innan min födelsedag den 25:D

• Entriss
    Likeitreal skrev 2018-05-12 09:00:59 följande:

Va tokigt det blev tröck på citera ditt entriss :/

Men så kom bara din text utan citat

hehe, 

det är lugnt:) 

Ja, va lustigt! Är vi lika gamla också? Jag fyller 30 nästa gång :)
  • Entriss

Hej alla blivande mammor, såväl gravida som icke-gravida.

Igår var vi på RUL och jag är nog fortfarande i chock.
    Jag kände på mig i början men Kunde aldrig tro att magkänslan hade så rätt.
    Men tydligen är det så att vi denna gång väntar en dotter. 

Jag har varit helt bombsäker på att vi bara kommer få söner, men inte denna gång och barnmorskan verkade väldigt säker på sin sak.

Jag är inte en av dem kvinnorna som känner en stark längtan efter en dotter, och jag är en sån som tycker att barn är barn och människor är människor oavsett kön.
    Men jag har också växt upp som tjej själv och känner mig så orolig för hur jag ska lära henne skydda sig mot alla svin som finns och alla äckliga samhällsnormer.
    Bara jag som känner oro? Någon annan med dotter eller som väntar en som känt/tänkt samma?  

• Entriss
    Likeitreal skrev 2018-06-24 20:49:59 följande:

Har du varit på RUL ? Jag va där i måndags och väntar en son den 10 november. Sambon har även fått känna första buffarna från lille Louie :) sån härlig känsla..

Nä jag blir 27 den 26 november i år. Men kul ändå:)

Grattis till alla andras fantastiska plus och jag håller tummarna för alla er andra kära ni..

Denna graviditet har varit en stor nervositet men nu fick vi svart på vitt att lille Louie mår jättebra i magen och allt såg prima ut.. äntligen kan jag njuta ordentligt.

Ja, vi var också i måndags och väntar en dotter, BF är 12/11 enligt KUB-testet för några veckor sen och det flyttade dem inte på. Känns fortfarande knappt verkligt att vi ska ha barn igen, även om magen är ett faktum och jag känner små rörelser och sparkar varje dag:)
  • Entriss

Hej hej, 

Kul att läsa att det går bra för de flesta och välkomna ni som är nya och kämpar, jag hoppas ni lyckas snart <3 

Går själv in i v 34 imorgon och är beräknad till 12e november, men även om man börjar se slutet nu känns det ändå som de kommande längsta 7 veckorna i mitt liv.. 

• Entriss

Hallådär gamla tråd!

Är så nyfiken på vilka småsyskon som till slut fick anlända under 2018? 

Vår lilla Lo föddes iaf den 10 november, En otroligt efterlängtad liten bebis som nu är familjens högst älskade medlem <3

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018