Inlägg från: Entriss |Visa alla inlägg
  • Entriss

Vi som önskar ett syskon 2018

Lottch3n skrev 2018-02-10 06:33:39 följande:

Det var ett plus :):) Åh vi firar 7år tillsammans idag plus att vår dotter blir 19månader. Vilken present att ge sambon när han vaknar :)

Men jaaaaa!!! Så underbart grattis Hjärta

Åh, nu får jag upp hoppet igen för min egen delGlad

• Entriss
    Annsisen skrev 2018-02-10 18:19:01 följande:

Grattis till alla som fått plus:)) min mens har precis slutat så nu är det dags för nya tag! Har köpt ägglossningstest å undrar om det är dom två dagarna som man får positivt utslag som är de dagar man har störst chans å bli gravid? El ska man tänka lite innan el lite efter?

ÄL brukar infalla 24-36 timmar efter att LH-test ger fullt utslag, alltså är testet positivt en eller ett par dagar innan ÄL. Kan va bra att veta:)
  • Entriss

Hej tjejer! 

Så många erfarna här så jag tänkte slänga ut en fråga. Jag har googlat och googlat men inte hittat svar, får väl ringa gyn i veckan om ingen här förstår heller men jag chansar först! 

Hade mens mellan 1-4 februari, hade innan det enstaka spottings i ett par dagar, och har nu efter det fortsatt ha spottings, mer eller mindre varje dag. Varierar mellan rosa och bruna,  Det är absolut inte mycket färg eller vad man ska säga, men eftersom jag har mycket flytningar så blir det ju verkligen tydligt.

Någon som vet vad det här kan bero på? har läst om hormonbalanser och tänker att det hör ihop med att jag hade spottings/bruna flytningar ganska länge efter mitt missfall i december också? 
    Vore toppen att höra input från någon!Drömmer

• Entriss
    Tumvante skrev 2018-02-14 16:44:24 följande:
    Tack, bara rädd nu.

Stort grattis Tumvante!! 

Åh, vet att det är lättare sagt än gjort men försök att inte oroa dig för det du inte kan påverka. 
    Majoriteten av alla graviditeter går ju ändå vägen efter att dem blivit bekräftade :) 

Kram och lycka till!

• Entriss
    Charlizee skrev 2018-02-18 11:49:34 följande:

Är som sagt för tidigt och det är säkert något fel på testet men har jag blivit galen eller är det ett till svaaaagt streck!?

Jag ser absolut!!! Guuud vad spännande, håller alla tummar!!
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-02-18 16:52:53 följande:

Tack fina du!! Som sagt man vågar ju inte tro något efter så många månader av försök och besvikelser. Men kan inte hålla undan den där pirriga och lyckliga känslan i magen helt... hur får det för dig?

Ååh, hoppas så mycket för er!! Jag tror ju att "falskpositivt" är väldigt ovanligt. Vet att det retar upp folk men har alltid fått höra från kunniga att ett gravtest inte kan visa fel, utan positivt är positivt (och sen kan ju tusen saker hända som tidiga missfall etc).

Jag hade ägglossning igår och har legat i så nu börjar väntan här med;) känner mig upprymd och glad!!
  • Entriss
    Tumvante skrev 2018-02-19 16:23:19 följande:
    Behöver ej testa mera. Blodprov visade HCG på endast 3. Är inte gravid längre
    Åh nej, beklagar verkligen Gråter
    Tvära kast mellan hopp och förtvivlan på denna resa onekligen!
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-02-19 17:13:21 följande:

Här är testen i princip blanka igen så får försöka sikta in mig på mars... men en dag hann jag vara lyckligt gravid alltid nåt

Bra att du är positiv! :) 
    Och inget är ju helt säkert innan mensen dyker upp :) 

• Entriss

Ägglossning passerad och det ska väl va själva tusan om det inte lyckas denna gången heller. 

Vi har legat varannan dag  (så mycket som lusten orkat) och jag vet sen innan att jag är en fertil jäkel så nu borde det gå vägen!

Mvh inget tålamod{#emotions_dlg.djavulsk}

• Entriss
    Maline91 skrev 2018-02-20 12:59:03 följande:
    Lycka till. Då är vi två som väntar på plus. Eller mens. Kul att följas åt i vilket fall! Vet du vilken dag du hade ÄL på?

Hehe, ja, vi får se vilket av det som kommer först, plusset eller mensen;) 
    Jag  är inte helt säker på ÄL, fick fullt utslag på stickan i lördags, men redan i söndags steg tempen för att sen sjunka igen på måndag, och så steg den idag igen. Så det har varit lite bergochdalbana men jag tror lördag eller söndag:) Utgår från det iaf! 
    NC har inte satt ut vilken dag det var så antar att det är lite osäkert även för dom ;) 

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018