Inlägg från: Entriss |Visa alla inlägg
  • Entriss

Vi som önskar ett syskon 2018

Lottch3n skrev 2018-01-21 22:50:19 följande:

Ja det kändes faktiskt helt okej att mensen kom och jag/vi är mer än taggade på att börja på ny kula ;)

Åh vad härligt att du fick det bekräftat nu! :D Håller tummarna stenhårt för dig! :) Ja men precis, 16-14 dagar innan nästa mens brukar man ju säga är medel, så 2-4/2? :)

Ja jag känner också av ägglossningen väldigt tydligt, så har inte testen jag beställt kommit så kör vi utan :)

Puh, kanske ska försöka hålla mig till 4e då, bara för att slippa ev besvikelser? Det är ju lätt att säga såhär två veckor innan;P

Hoppas ni har en härlig semester! Vart är ni? Borta en vecka eller mer? :) har ju resa till Cypern i april som jag längtar galet efter!
  • Entriss
    Baraentilligen skrev 2018-01-22 09:39:14 följande:

Ååh, denna väntan... ÄL+6 idag och har bestämt mig att inte testa före mensen är sen så det återstår minst 10 dagar till dess. Bara att vänta och vänta och försöka att inte tänka på det 24/7. Ska inte tjuvtesta innan åtminstone. Har bara två test hemma och de är inte så känsliga så måste hålla mig länge. Håller tummarna för er alla!

Ja, gud vad man väntar. Knäppt egentligen eftersom det inte går att påverka den här processen alls ;)
    Här är ÄL+3 (enl NC) så har bara börjat vänta... Gör det dock med skräckblandad förtjusning och vet inte om jag kommer vilja testa innan mensen är ordentligt sen pga missfallet i december och känslan av hjälplöshet att jag inte kan påverka det som händer.

Har en så stark känsla dock av att jag kommer bli gravid nu som jag inte kan skaka av mig hur mycket jag än försöker. Nån annan som haft såna föraningar som stämt?
  • Entriss
    Lottch3n skrev 2018-01-22 17:32:01 följande:
    Jag vet precis vad du menar. Jag säger alltid att jag inte ska testa innan bim, men faller alltid dit ändå ;)

Det har varit underbart! Vill verkligen inte åka hem imorgon :( Vi har varit på Teneriffa en vecka :)! Planerar redan nästa resa ;)

Åh Cypern! Där var vi för 2,5 år sedan :) Vart på Cypern ska ni? :)
    Kan verkligen relatera till den känslan! Ska dock trösta dig med att det är rätt fint här hemma nu faktiskt (iaf om man bor i Stockholm), lagom med snö och fina minusgrader så man kan åka pulka med barnenSkrattande

Teneriffa är ju så vackert! Vi var där precis efter nyår 2016, även om det inte var supervarmt dygnets alla timmar så var det 21 grader i havet och fanns flera spännande platser att besöka (Teide, Loro Park och pyramiderna bl a) Cool

Nu åker vi till Larnaca och ska bo på ett (förhoppningsvis) grymt barnvänligt hotell 20 min från flygplatsen med några kompisar! Resan är två veckor efter sportlovet trots att storbarnet har skolplikt, som fattig student har man ju inte råd annarsFörvånad

Sist vi var på Cypern var nog snart 4 år sen. Då flög vi till Paphos och bilade upp till Polis (nordvästra Cypern). ÄLSKADE det, bästa solsemestern jag haft i Europa hittills så ska bli kul att åka tillbaka och se en annan sida av önDrömmer
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-01-22 20:22:34 följande:
    ÄL+7 idag... tycker mig mest ha pms symptom. Nästa ÄL har vi runt alla hjärtans dag och vår 9-årsdag så hoppas det bringar lite tur
    Det låter ju onekligen som det kan vara ett gott omenOskyldig

Meeen, det kan ju också vara så att du inte får ägglossning då pga redan gravidSolig
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-01-22 22:38:15 följande:

Tack för peppen! Magkänslan säger dock det blir att försöka i februari igen...

När har/hade du ÄL/BIM?

ÄL enl NC-appen den 19/1, vilket kan stämma för jag hade känningar från 16 och framåt:) BIM borde bli 2-4/2 så lite mindre än 2 veckor kvar... tiden går ju sååå långsamt!
  • Entriss

Åh, vad tråkigt ni som nu fått mens. Det är alltid en tung känsla:(

Här är 5 dagar kvar till BIM och kämpar vad det rycker i testtarmen trots att jag vet det är ingen idé.

Hade fortsatt lätt värk i livmodern igår och har för tredje natten i rad haft märkliga drömmar, något som brukar dyka upp när jag är gravid...

Ska försöka att inte testa innan NC-appen föreslår test. Får se hur det går...

• Entriss
    Eloons skrev 2018-01-28 10:59:46 följande:
    Här är det 4 dagar kvar till bim och jag ska också vänta tills NC säger att jag ska testa. Känns ändå skönt att inte testa innan istället för att bli besviken... också bra att jag inte har något test hemma
    Hehe, har inte heller några hemma. Har bestämt att jag får beställa från Apotea på torsdag, då hänger dem på dörren kl 06 fredag morgon ;) Sen får vi se när NC vill att man ska testa... 
  • Entriss
    Lottch3n skrev 2018-01-29 10:21:45 följande:

Kan någon hjälpa mig förklara detta med äl och test?

Jag tog ju ett igår kväll som var positivt, och tänkte väl att det skulle vara svagt idag, men det var ÄNNU starkare nu för drygt en timma sedan :/

Igår när jag la in positivt äl-test i appen gjorde den beräkningen att äl skulle vara idag, men nu när jag la in idag igen så ändrade den ju till imorgon :/

I november fick jag positivt äl-test ena dagen och dagen därpå var det svagt igen, så ganska lätt att räkna ut när äl var. Men detta gör mig lite knäpp ;/ Någon som kan förklara? :)

Har lite svårt att svara annat än att jag skulle gå på det starkaste såklart :) 
    Som tur är kan man inte ligga i onödan ;)
  • Entriss

Öppen fråga:

Kan man ha Nid-blödning 11 dagar efter ÄL?

Fick en slemmig, genomskinlig rosa/brun flytning idag, bara yttepytte när jag torkade mig.

Har aldrig haft Nidis förut men kan detta vara det?

• Entriss
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-31 08:46:25 följande:
    Jag hade en nidblödning omkring 13 dagar efter äl när jag var gravid med min första dotter. Trodde att det var mensen som var på gång men några dagar senare när det inte kom mer gjorde jag ett test och plussade!

Hmm, låter ju som precis det jag önskar har hänt mig. 

Idag har det kommit lite lite till, har en binda på för att hålla koll. 
    Kan ibland ha såhär strax innan mens så det är ju troligtvis det men man vet ju aldrig. Känner mig inte ett dugg gravid egentligen.
    Vi får se hur det artar sig dem närmsta dagarna!

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018