Inlägg från: Charlizee |Visa alla inlägg
  • Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Lottch3n skrev 2018-01-01 10:05:39 följande:

Åh ja men just det, så var det ju.

När är äl nästa gång? :) Håller verkligen alla tummar för er! <3

Nästa ÄL är ca 13/1 och då är mannen hemma

Känner som de skrev här ovan att det är så skönt med ett nytt år, nya tag och kan bara bli hur bra som helst! Hur gr det för dig? Du hade ÄL förra veckan om jag kommer ihåg rätt?
  • Charlizee
    Lottch3n skrev 2018-01-01 10:59:52 följande:

Då ska jag hålla tummarna extra hårt runt den 13/1! <3

Jaa eller hur! Helt rätt tänkt! Försöker också tänka så.

Jodå det går allt.. hade, enligt känsla, äl 28/12. Så är på äl +4. Men fick ju aldrig positivt på stickorna så :/

Har du koll på hur snabbt efter äl som ägget kan fästa?

Men vad go du är, tack <3

Vissa test tex testlagret har jag för mig det står man kan testa 7 dagar efter befruktning men är nog väldigt tidigt. Tycker mig ha sett en hel del plus runt ÄL+8... vad spännande! Håller tummarna för er också!! ÄL är svårt därför jag började tempa för att se ägglossning verkligen har skett... Hoppas 2018 blir vårt år!
  • Charlizee
    W i l d l y skrev 2018-01-01 08:17:29 följande:

Hej alla!

Jag är 33 år & har en flicka som fyller 6 år snart. Jag & hennes pappa vill väldigt gärna skapa ett syskon till henne under 2018! Min cykel har strulat ända sedan jag fick dottern, så det känns lite hopplöst men inte helt hopplöst i alla fall. Vi har inte börjat försöka än pga en medicinsk behandling som min man går igenom, men om ca tre månader ska vi börja försöka & fram tills dess ska jag satsa på att sköta om mig så bra jag bara kan för att öka fertiliteten. Finns mycket att förbättra kring hälsan känns det som!

Hoppas på många lyckobebisar för er andra framöver! (: (:

Låter som ni har en bra plan fram tills ni kan börja försöka. Jag försöker träna och har dragit ned kaffet från 4 koppar om dagen till en och så har jag hittat ett super gott koffeinfritt chaite jag dricker istället. Däremot är jag en riktig godisråtta så det blir 2018 års projekt Jag är väldigt smal av naturen så kämpar för att gå upp men det ska vara på rätt sätt genom bra mat vilket inte är helt lätt... Har precis beställt NC så nu jäklar ska 2018 bli vårt år att få plussa!!
  • Charlizee
    Lottch3n skrev 2018-01-01 21:54:55 följande:

2018 SKA bli vårt år! <3

Usch denna sega väntan på bim... Jag har lovat mig själv att inte testa förrän jag märker att mensen är sen. Får se hur bra det går :/

Jag ska också försöka vänta in BIM denna gång, så mycket pengar man kastar i papperskorgen men lätt att säga nu när jag inte ens har haft ägglossning
  • Charlizee
    MammaKA skrev 2018-01-03 08:01:36 följande:

Min mens kom igår så nu i januari blir det försök nr 4. Mensen kom igår på förmiddagen, igår kväll fick jag reda på att en kompis är i v 13 med nr 2. Samtidigt som jag blev väldigt glad blev jag också lite ledsen, någon mer som känner så? Jag tror ju att vår tid kommer men det är ändå svårt.

Jag känner likadant, man blir såklart jätte glad för deras skull men man hoppas ju så att det vore en själv. När jag fick reda på att en vän var gravid med sin 3a tidigare i vintras började jag nästan gråta, inte att jag inte var glad för deras skull för det var/är jag men vill så gärna vi också ska få uppleva det igen... <3
  • Charlizee
    MammaKA skrev 2018-01-03 21:10:06 följande:

Usch, jag förstår precis. Egentligen vill man inte ens träffa dem för man är så besviken. Vi har dock inte försökt så länge än, men det tar ändå. Med ettan blev jag gravid direkt så vi har ju det i tankarna. Hur länge har ni försökt?

I ca 9 månader men verkligen aktivt sen i höstas... Vår första tog 4-5 månader och vår tvåa på första försöket så det känns olidligt denna gång... men snart så måste det vara vår tur<3
  • Charlizee

Hur går det för er tjejer? <3

Jag kikar in då och då men har haft fullt upp

på nya jobbet

• Charlizee
    Eloons skrev 2018-01-05 08:20:48 följande:

För min del är mensen slut och nu kommer den långs väntan på ägglossningen och också spänningen för att se när den kommer den här cykeln haha.. hur går det för dig?

Jag är i samma sits, mensen tog slut i torsdags så nu är väntan lång innan jag kan börja ÄL-testa... när har du ÄL?
  • Charlizee
    Entriss skrev 2018-01-06 00:04:51 följande:

Jag tempar på, har fortfarande bruna flytningar efter missfallet. Slutar det inte under helgen ringer jag gyn på måndag för nu är det över två veckor sen jag fick första blödningen.

Skönt med nytt jobb och lite annat att tänka på:)

Ja det tycker jag, vad jobbigt att gå med det så länge...

Ja det är jätte skönt!! Släppt tankar om bebis/gravid på dagarna helt!
  • Charlizee
    Eloons skrev 2018-01-06 11:44:49 följande:

Kroppen har vart i lite obalans både sen efter förlossning men sen efter amning... de tre senaste cyklerna har jag haft äl på cd 53, cd 28 och senaste cykeln cd25... så nu har nog kroppen återgått till det ?normala?, för när jag senast vart gravid hade jag äl på cd26 när har du äl?

Enligt apparna ska jag ha runt den 13:e Jan men förra månaden var den ?sen? så återstår att se... hoppas snarast möjligt <3
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018