Inlägg från: Charlizee |Visa alla inlägg
  • Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Vad tråkigt vi var flera som fick mens i helgen men NYA TAG TJEJER!! Nu siktar vi på ÄL i februari och små alla <3 bebisar!! Hejja oss!!

Grattis till er som plussat eller har ÄL i dagarna!!

• Charlizee
    Lottch3n skrev 2018-01-29 10:21:45 följande:

Kan någon hjälpa mig förklara detta med äl och test?

Jag tog ju ett igår kväll som var positivt, och tänkte väl att det skulle vara svagt idag, men det var ÄNNU starkare nu för drygt en timma sedan :/

Igår när jag la in positivt äl-test i appen gjorde den beräkningen att äl skulle vara idag, men nu när jag la in idag igen så ändrade den ju till imorgon :/

I november fick jag positivt äl-test ena dagen och dagen därpå var det svagt igen, så ganska lätt att räkna ut när äl var. Men detta gör mig lite knäpp ;/ Någon som kan förklara? :)

Läste detta, vet inte hur hög tillförlitligheten är men verkar iallafall vara fler som får positivt flera dagar i rad. Jag brukar ha två dagar som i princip är lika starka

Så bara att köra på skulle jag säga!!

• Charlizee
    Annsisen skrev 2018-02-01 22:41:04 följande:

Tack! Behövde lite pepp känner jag, har lite svårt att tänka positivt bara just nu:( börjar verkligen fundera över vad som kan vara fel...har försökt så länge nu och inget resultat. Det tog aldrig så här länge med våra två tidigare barn...

Förstår dig precis!! Hur länge har ni försökt till en trea? Vi är inne på tionde eller sjätte försöket till ett syskon nu beroende på hur man ser på det... verkligen aktivt försökt i 6 månader. Med våra andra tog det 5 resp. första försöket. Hur länge ska man orka hålla humöret uppe och kämpa vidare?! Tack och lov har jag nytt jobb och fokus på det men när ÄL och BIM närmar dig är det klart jag tänker på det..,
  • Charlizee
    Entriss skrev 2018-02-02 08:12:43 följande:

Jag håller med, njuta allt vad man kan av det som inte kommer gå i 9 månader sen:) 

Ska bli spännande att se hur det blir nästa månad. 

Jag drömmer om att i alla fall få vara gravid när vi är på Cypern i April, vet inte varför men det vore urmysigt 

Vi ska till Cypern i Juni och jag har haft precis samma tankar. Fram till denna månad har jag varit säker på att till den resan kommer jag vara gravid och bara mysa men nu vetitusan...
  • Charlizee
    Entriss skrev 2018-02-03 10:57:58 följande:

Åh, jag hoppas på gravmyssemester för oss båda två <3

Ibland känns det hopplöst, men förr eller senare händer det:)

Jo men precis, det är min tröst i det hela<3 Men man är ju lite otålig och vill ha det där plusset helst igår, haha!!
  • Charlizee
    Migas skrev 2018-02-05 04:48:38 följande:

Jag har en dotter som fyller två nästa månad, så kommer förhoppningsvis att bli 2,5 - 3  år mellan henne och ett syskon om det tar sig snart Så ganska lika i ålder  

Hoppas att du lyckas pricka ÄL denna gång  Det låter jobbigt att försöka så länge, även om det inte varit aktivt hela tiden Skiljer det mycket i ålder mellan detta planerade barn och tidigare barn? Tänkte på om det är det som gör det svårare denna gång . 

Vår äldsta är 5 och yngsta 3 år, så inte så jätte många år. Som tur är har jag världens underbaraste man som peppar mig/ oss och kan behålla lugnet. Min man reser mycket med jobbet så det är ju inte optimalt heller... bara bita ihop och fortsätta försöka <3
  • Charlizee
    Tumvante skrev 2018-02-03 21:44:36 följande:

Tycker jag sett dig förr i planerar barn-trådar... och själv är man ju även här... igen igen, efter att ha varit med i BIM-trådar för februari-17 och en hel drös sedan dess... tyvärr.

Önskar ett syskon till dottern född -15. 5 misslyckade graviditeter bakom mig - alla inom loppet av 2017...

Lycka till nu!

Nu får det vara våran tur!

Ja känner igen dig också <3 vi har försökt till och från sedan förra året... har haft dippar när jag känt jag lägger ned bebisverkstaden men sedan har man bara kört på ändå, önskan om ett syskon är väl större.

Just nu känner jag mig ganska lugn, förväntar mig ingenting kommande månader. Såklart vill jag mer än något annat plussa men tror alla negativa test gjort så jag nästan inte tror jag kan plussa igen.

Tråkigt att höra du haft så många missfall, du får ta med dig att du och din kille kan bli gravida igen tillsammans. Du ska se att det där fröt snart kommer vilja stanna

Stor stor kram!!
  • Charlizee
    Lottch3n skrev 2018-02-10 06:33:39 följande:

Det var ett plus :):) Åh vi firar 7år tillsammans idag plus att vår dotter blir 19månader. Vilken present att ge sambon när han vaknar :)

Wow vad underbart!! Stort stort grattis!!! <3

Har du några bra tips att ge ut?
  • Charlizee

Positivt ÄL trst idag, myste igår och idag pch ska försöka imorgon också... hoppas hoppas!! Någon mer med ÄL i dagarna? <3

• Charlizee
    Meej skrev 2018-02-12 07:03:29 följande:

Borde ha ÄL de närmsta dagarna. Testade med stickor i förrgår och igår, men de tycktes nästan bli svagare.. Konstigt! Ska testa igen idag och se om det bara var mer utspätt när jag testade igår. Hoppas på det. Vore väldigt snopet om ÄL redan skulle ha varit utan att jag märkt av det..! Men vi har haft ihop det var tredje dag hela cykeln, så det behöver isf inte vara kört för det. Bara underligt..! :)

Håller tummarna för den här näst sista 2018-bebis-månaden!!

Så där har jag också haft men för min del tror jag det beror på att jag börjar testa för nära inpå mensen tagit slut. Mina brukar vara starkare efter mensen, sen sjunka och så stiga igen så du kommer kanske ha som jag att de stiger snart igen
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018