• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Entriss
    Neptun skrev 2018-01-11 15:20:41 följande:
    Åh beklagar :( håller tummarna för feb!!! Har med precis börjat tempa:) använder flo appen och skriver in! Vad använder du?
    Köpte natural cycles på apoteket, men det var egentligen mest för att få termometern :) Får se hur det funkar! Tycker ändå det gick förvånansvärt lätt att få in rutinen med att tempa på morgonen :) 

Jag skriver in mig i BIM listan när jag vet att jag haft ägglossning ;) 
  • Gabriela11

Hej tjejer! Jag var säker att jag var gravid nu i januari, hade några tecken. Nu sen i onsdags hade jag ont i magen ( typ mensvärk ) ich har fått mensen inatt. Hoppas på nästa gång. Har ÄL 25-27/2 , ska testa ändå.

GOOD LUCK GIRLS!!

• LunaLo

BIM-lista

1/2 MammaKA

4/2 hallonnpaj

4/2 DaniellaCall

5/2 epoxi

5/2 Regnkappa

5/2 Neptun

14/2 LunaLo

Plus-lista

• LunaLo

Hej på er!

Var med i januaritråden, har BIM på måndag men har redan nu fått spottings som jag brukar få 2-4 dagar innan mens så jag känner mig ganska säker på att det inte blev något för oss på första riktiga försöket. Nästa ägglossning blir kring 2/2.

• maria1992

BIM-lista

1/2 MammaKA

4/2 hallonnpaj

4/2 DaniellaCall

5/2 epoxi

5/2 Regnkappa

5/2 Neptun

13/2- maria1992

14/2 LunaLo

Plus-lista

• maria1992

Hej tjejer,

Jag startade januaritråden men mensen kom så hänger gärna på här. Bim 13/2. Hoppas verkligen denna gången. 4e försöket!!

• LunaLo
    maria1992 skrev 2018-01-14 04:11:39 följande:

Hej tjejer,

Jag startade januaritråden men mensen kom så hänger gärna på här. Bim 13/2. Hoppas verkligen denna gången. 4e försöket!!

Välkommen hit! Jag har varit ledsen i två dagar men nu känner jag mig lite mer förhoppningsfull inför denna månaden. Ska beställa progesteron-kräm idag, har kort lutealfas ca 10-11 dagar med spottings 2-4 dagar innan, blir spännande att prova!
  • maria1992
    LunaLo skrev 2018-01-14 09:52:59 följande:

Välkommen hit! Jag har varit ledsen i två dagar men nu känner jag mig lite mer förhoppningsfull inför denna månaden. Ska beställa progesteron-kräm idag, har kort lutealfas ca 10-11 dagar med spottings 2-4 dagar innan, blir spännande att prova!

Tack! Förstår det.. själv har jag väldigt sparsam mens. Nästan inget alls och inget direkt rött blod.. hmm... vad är progesteoronkräm?? Spännande ja! Gör detta tsm!
  • LunaLo
    maria1992 skrev 2018-01-14 10:13:10 följande:
    Tack! Förstår det.. själv har jag väldigt sparsam mens. Nästan inget alls och inget direkt rött blod.. hmm... vad är progesteoronkräm?? Spännande ja! Gör detta tsm!
    Okej, brukar du alltid ha så? 

Vad jag har läst mig till så kan progesteronkräm hjälpa till om man har kort lutealfas genom att förlänga den och då öka chansen för att ägget ska hinna fastna innan livmoderslemhinnan stöts ut. Annars så verkar krämen ha många fördelar om man har någon sorts hormonell obalans. 
  • Jeex

Hoppar också in här :) Beräknad äl 20/1 och BIM 4/2. Det här blir första försöket efter mitt x i augusti.

BIM-lista

1/2 MammaKA

4/2 hallonnpaj

4/2 DaniellaCall

4/2 Jeex

5/2 epoxi

5/2 Regnkappa

5/2 Neptun

13/2- maria1992

14/2 LunaLo

Plus-lista

Svar på tråden BIM Februari