• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Rebeccccs

LunaLo, vad kul att vi båda ska prova krämen. Varför provar du krämen? Vi som provar krämen den här månaden kan väl dela erfarenhet om den här? Jag ska börja med den på lörd, räknat från dagen jag ska ha mens nästa gång och 14 dagar tillbaka. Hoppas att detta ska stämma.

Alltidvi- tack för förklaringen! Nu förstår jag mycket bättre. Då har alltså ägget gott om tid att fästa så då är problemet något annat alltså.

Om intimtvål dödar spermier vet jag inget om. Men jag läste att vanligt glidmedel bildar en barriär och kan stoppa många spermier (!), så vi gick på det och köpte en spermievänlig. Sen om det bara är bluff och båg , det vet jag inte.

• Rebeccccs
    Feliziah skrev 2018-01-18 11:36:31 följande:

Åh vilken hög igenkänningsfaktor på den känslan! Min sambo har väldigt svårt att ligga när det "bara" är i syfte att göra barn, som att han vet att det i huvudsak hänger på att han ska prestera typ..

Hög igenkänning här med. Vi har inga problem att ha sex förutom att det blir lite uttjatat men att få utlösning, det är ett stort problem. Och ju färre gånger han får utlösning desto högre blir stressen över det och slkt blir en ond cirkel:(
  • Anonym (Ss)

Kommer med här då BIM troligtvis blir senare eftersom jag enligt test inte haft ägglossning ännu. BIM 2/2 och idag CD 16 men fortfarande inget positivt ÄL test (har använt CB digital). Tempar också men har inte heller haft höjning. Två tidigare månaderna har jag har ÄL, dag 15 eller 16. Nu har NC flyttat fram ÄL till CD 18.. Har haft ÄL flytningar sedan igår. Förstår bara int varför testet inte visar positivt ännu... Har alltid regelbunden cykel på 27 eller 28 dagar så då är det väl konstigt om ÄL är först CD 18??

• Anonym (Hanna)
    Rebeccccs skrev 2018-01-18 15:58:32 följande:

LunaLo, vad kul att vi båda ska prova krämen. Varför provar du krämen? Vi som provar krämen den här månaden kan väl dela erfarenhet om den här? Jag ska börja med den på lörd, räknat från dagen jag ska ha mens nästa gång och 14 dagar tillbaka. Hoppas att detta ska stämma.

Alltidvi- tack för förklaringen! Nu förstår jag mycket bättre. Då har alltså ägget gott om tid att fästa så då är problemet något annat alltså.

Om intimtvål dödar spermier vet jag inget om. Men jag läste att vanligt glidmedel bildar en barriär och kan stoppa många spermier (!), så vi gick på det och köpte en spermievänlig. Sen om det bara är bluff och båg , det vet jag inte.

Tänk på att vara helt säker på att ÄL varit när du börjar smörja. Annars kan krämen göra så att du inte får någon ÄL. Det är ju det progesteron gör, den hindrar att fler ägg släpper när ett ägg väl släppt och sen så klart hindrar att mensen inte kommer direkt efter ÄL. Så börja inte smörja förrän du är heelt säker på att du ägglossat!

Intimtvål används ju inte i slidan, och de är ju gjorda för att inte ändra ph-värde åså så det är ingen fara. Glidmedel bör helt undvikas då det stör miljön för att spermierna ska överleva. T.o.m. saliv stör miljön. Helst ska inget tillsättas så att det fertila sekretet får göra sitt :)

• Charliegris

Hej!

Aldrig någonsin skrivit i liknande forum tidigare men nu är det dags.

Trolig äl 17-18/1 Och Bim 31/1-1/2..

Lycka till!

BIM-lista:

1/2 Charliegris

1/2 Lebbmusen

1/2 MammaKA

4/2 hallonnpaj

4/2 DaniellaCall 

4/2 Jeex 

4/2 Josiesh

5/2 epoxi 

5/2 Regnkappa

5/2 Neptun

5/2 Erna90

6/2 Liten2018

7/2 Eal92

10/2 Alexia91

11/2 Gabriela11

11/2 Tiiffany

12/2 LunaLo 

13/2- maria1992 

16/2 Billieblue

Plus-lista

• Jeex
    Charliegris skrev 2018-01-18 19:00:13 följande:

Hej!

Aldrig någonsin skrivit i liknande forum tidigare men nu är det dags.

Trolig äl 17-18/1 Och Bim 31/1-1/2..

Lycka till!

BIM-lista:

1/2 Charliegris

1/2 Lebbmusen

1/2 MammaKA

4/2 hallonnpaj

4/2 DaniellaCall 

4/2 Jeex 

4/2 Josiesh

5/2 epoxi 

5/2 Regnkappa

5/2 Neptun

5/2 Erna90

6/2 Liten2018

7/2 Eal92

10/2 Alexia91

11/2 Gabriela11

11/2 Tiiffany

12/2 LunaLo 

13/2- maria1992 

16/2 Billieblue

Plus-lista

Välkommen :)
  • LunaLo
    Rebeccccs skrev 2018-01-18 15:58:32 följande:

Jag tänkte prova då jag har kort lutealfas, alltså tiden mellan äl och mens. Brukar vara på ungefär 10-11 dagar men då oftast med spottings 2-4 dagar innan också... jag använder natural cycles så tänkte kanske börja smörja dagen efter temphöjningen :) hoppas också att det ska bli rätt
  • Feliziah

Hoppar in här då jag precis testat negativt :(

Så nya tag när mensen har kommit! Beräknad ÄL 12/2 och BIM 23/2!

• lsr

Hej, Första gången för mig här på FL.. Bim 1/2.

BIM-lista:

1/2 Lsr

1/2 Charliegris

1/2 Lebbmusen

1/2 MammaKA

4/2 hallonnpaj

4/2 DaniellaCall

4/2 Jeex

4/2 Josiesh

5/2 epoxi

5/2 Regnkappa

5/2 Neptun

5/2 Erna90

6/2 Liten2018

7/2 Eal92

10/2 Alexia91

11/2 Gabriela11

11/2 Tiiffany

12/2 LunaLo

13/2- maria1992

16/2 Billieblue

• Pasgetti

Inte fått mensen än men den är definitivt på g. Hoppar in här :)

BIM-lista:

1/2 Lsr

1/2 Charliegris

1/2 Lebbmusen

1/2 MammaKA

4/2 hallonnpaj

4/2 DaniellaCall

4/2 Jeex

4/2 Josiesh

5/2 epoxi

5/2 Regnkappa

5/2 Neptun