Rebeccccs skrev 2018-01-18 15:58:32 följande:
LunaLo, vad kul att vi båda ska prova krämen. Varför provar du krämen? Vi som provar krämen den här månaden kan väl dela erfarenhet om den här? Jag ska börja med den på lörd, räknat från dagen jag ska ha mens nästa gång och 14 dagar tillbaka. Hoppas att detta ska stämma.
Alltidvi- tack för förklaringen! Nu förstår jag mycket bättre. Då har alltså ägget gott om tid att fästa så då är problemet något annat alltså.
Om intimtvål dödar spermier vet jag inget om. Men jag läste att vanligt glidmedel bildar en barriär och kan stoppa många spermier (!), så vi gick på det och köpte en spermievänlig. Sen om det bara är bluff och båg , det vet jag inte.
Tänk på att vara helt säker på att ÄL varit när du börjar smörja. Annars kan krämen göra så att du inte får någon ÄL. Det är ju det progesteron gör, den hindrar att fler ägg släpper när ett ägg väl släppt och sen så klart hindrar att mensen inte kommer direkt efter ÄL. Så börja inte smörja förrän du är heelt säker på att du ägglossat!
Intimtvål används ju inte i slidan, och de är ju gjorda för att inte ändra ph-värde åså så det är ingen fara. Glidmedel bör helt undvikas då det stör miljön för att spermierna ska överleva. T.o.m. saliv stör miljön. Helst ska inget tillsättas så att det fertila sekretet får göra sitt :)