• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • XAHHA92
    Jagheteralma skrev 2018-02-01 20:41:13 följande:

Någon som vet vad som krävs för att få äggledarna undersökta? Om de eventuellt behöver spolas?

Är det bara att boka en tid eller måste man ha försökt i ett år?

Via landstingen ska ni ha försökt ett år och påbörjat utredning (om du inte har bekräftad pco eller om du är över 35 år, har jag för mig).

Men privat kan du nog bara boka en tid, dock får man då stå för kostnaden själv.

Hur länge har ni försökt?
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • ScP87

Hoppar in här. Hade ägglossning 27-28 januari enligt äl tester vi har försökt i tre år att få barn och ska få göra IVF snart men försöker såklart på egen hand. Så nu är jag på äl+8-9 och enligt min uträkning så är bim 7-8 feb men har en oregelbund menstruation så är inte säker när den är räknad. Men den brukar komma 14 dagar efter ägglossning.

Vet att symtom brukar inte komma tidigt men ömma bröst har jag och de kan jag ha ända fram till mensen. Men har börjat av en okänd anledning vara hungrig under dagen och jag brukar aldrig bli hungrig 30 min efter jag har ätit. Så jag tycker de är märkligt. Men jag vågar inte hoppas på något så blir jag inte besviken.

• LunaLo
    Deni81 skrev 2018-02-01 10:31:52 följande:

Vad spännande!

Jag har bara smort mig två dagar än. Tog båda innerarmarna i förrgår och igår ena gången hals, andra gången bröst. Det kan bli lite rött så du vet, men det gick över snabbt.

Det enda jag har märkt är att jag grinat åt allt som varit smått sorgligt på teven, bråkat med killen och har superömma bröst. Men det kan jag ha ändå mellan ÄL och BIM (pms). Dock inte vara så sorglig kanske, men det kanske går över tills nästa cykel man provar. Lycka till!

Ah okej, tack för infon! Fick lite otydlig temp-höjning igår så vågade inte börja smörja, men är den fortfarande högre imorgon så börjar jag nog smörja då :)
  • Deni81
    LunaLo skrev 2018-02-01 22:40:15 följande:

Ah okej, tack för infon! Fick lite otydlig temp-höjning igår så vågade inte börja smörja, men är den fortfarande högre imorgon så börjar jag nog smörja då :)

Spännande! Lycka till! Skriv gärna om hur du känner. Mina bröst är som två blåmärken nu. Har så otroligt ont så jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag hoppas inte det är progesteronkrämen. Kanske ska prova att smörja lite mer.

Jag har alltid ont i brösten mellan ÄL och BIM så det är inte graviditet iaf. Plus att jag går på bisolvon, antibiotika och Ipren. Så skulle det vara något så skulle det vara ett starkt litet pyre.
  • Deni81
    maria1992 skrev 2018-02-01 10:55:53 följande:

Heej  

Ja svår att veta exakt när du är sjuk, men.. Tempar du samma tid varje dag (om du är frisk) så spelar de egentligen ingen roll hur låg temp du har. 

Du ska tempa när du vaknar första gången och inte gå upp ur sängen utan ta in tempen direkt i munnen!

Men är du sjuk, så hade jag inte gått efter tempen då den kan variera en del.  

Och du kan absolut haft äl, de viktigaste är att den går upp jämfört med din "normala", inte att den är på en viss grad  

Ok, jag tror dock inte min normala temperatur är 35 grader. Men visst, jag brukar ju inte tempa. Vem vet vad man egentligen har för morgontemp då Jag får börja om vid nästa mens kanske? Så får man mer tillförlitliga data.
  • saijda

Hej, hoppar in här om det är okej.

Jag är 24 och min man 23. Vi fick ett pluss den 27 december (BIM 23 december) men vi fick ett missfall nu den 11 januari (var i vecka 8) :(

Nu är vi på andra försöket med första barnet. Tror jag hade ÄL nu den 26 januari. BIM 9 februari enligt WomanLog. Hoppas på ett pluss igen <3

• lyckligast80
    Jagheteralma skrev 2018-02-01 20:41:13 följande:

Någon som vet vad som krävs för att få äggledarna undersökta? Om de eventuellt behöver spolas?

Är det bara att boka en tid eller måste man ha försökt i ett år?

Hej,

Jag gick privat, (i måndags) det kostar som ett vanligt läkarbesök. Men innan detta har jag ju träffat läkaren ett par ggr och gjort undersökning samt lämnat blodprover.

Är man över 35 ska man försökt 6 mån annars är det 1 år tror jag. Så mig tog dem in ganska snabbt då jag är 38 i mars. Vi har försökt sen i juni.
  • maria1992
    Elsaida skrev 2018-02-01 21:19:32 följande:
    Släppt har de gjort, med all säkerhet, men de ska gästa oxå :)

Stiger inte tempen, så behöver inte de betyda att du ej är gravid, men oftast är de ju positivt med lite högre temp, men de behöver inte vara jätte hög :)

Här är min kurva. Tydligen gick den upp idag 0,2 grader. Vet inte om de räknas för att vara en "inplant." 

Hur är de sen, jag har mätt exakt varje tid varje dag, men fungerar de typ på helger att mäta när man vaknar om man sovit lika många timmar som på vardagarna eller ska jag ställa klockan?

• Jeex

Imorse kom mensen. Nu hoppar jag till marstråden. Lycka till alla andra :)

• Frips

Kl 05:00 imorse PLUSSADE jag!!!

BIM-2 eller BIM-1 idag och plusset blev starkt som attan direkt. 

Andra försöket efter MA i november (skulle gå in i v10 då) och tänkte dela med mig av mina sytom senaste dagarna:

Molvärk varje dag, känns som att jag kan känna livmoder, som att något stort och hårt ligger där inne. 
    Illamående varje dag, som inte heller går över om jag äter.
    Finnig (har annars aldrig dålig hy) förutom en stor finne under mensen. 
    Lila i underlivet
    Brösten gör så sinnessjukt ont! Det känns som att jag behövde amma för flera timmar sedan och att jag inte fått göra det, de är helt mjölkstinna. Det bränns i dem och mina vårtgårdar är väldigt ömma. Vårtorna är "vakna" nästan hela tiden, vilket de annars sällan är. Har stora tydliga ådror på brösten. 
    Svider i svanken varje dag.
    Lättirriterad!!
    Metallsmak under flera dagar.
    Hungrig på kvällarna trots att jag ätit bra med middag. 
    Vita tjocka flytningar sedan ÄL. 

Inser nu att jag haft ett gäng symtom, haha! Nu känns alla symtom så mycket mer än vad de gjorde förra månaden när jag rejält skengravid. Det som gjorde att jag nästan var säker på att jag blivit gravid denna månad är i tisdags när jag reste mig upp snabbt och det högg till i ligamentet (eller vad det nu är som ligger där) precis på höger sida av livmodern/tjejmagen, som gjorde att jag fick stanna upp innan jag kunde gå vidare. Så vart det i höstas när jag var gravid och jag fick inget sånt förra månaden. Däremot hade jag ingen nidblödning denna gång, vilket jag haft de två tidigare gravidititeterna. 

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att denna lilla ärta vill stanna, så väldigt mycket hjärnspöken som drar runt nu i huvudet och rädslan för att samma sak ska hända igen som det gjorde i november. 

Stort lycka till alla, hoppas på många plus nu i dagarna! <3

Svar på tråden BIM Februari