• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • maria1992

Idag hade jag en tempdipp med 0,25 grad.. Vad kan detta vara? Varför blir de så? Är på äl+5/6. 

Har normalt 36,0-36,1 i temp, efter äl gick den upp till 36,6, och legat mellan 36,4-36,5. Idag gick den ner till 36,2.. Hmm.. 

Någon som har koll på att det blir en tempdipp?

• Emhy89
    Lottch3n skrev 2018-02-01 10:02:20 följande:

Mår verkligen riktigt konstigt idag.. allmän sjukdomskänsla med feberkänsla :/

Verkar vara så nu.. Knappt någon alls på skola/förskola. Feber, feber, feber..
  • Deni81
    LunaLo skrev 2018-01-31 22:49:54 följande:

Jag har äl idag eller imorgon gissar jag och ska prova progesteronkräm för första gången denna cykel, tänkte ta samma mängd som du... vart på kroppen har du smort?

Vad spännande!

Jag har bara smort mig två dagar än. Tog båda innerarmarna i förrgår och igår ena gången hals, andra gången bröst. Det kan bli lite rött så du vet, men det gick över snabbt.

Det enda jag har märkt är att jag grinat åt allt som varit smått sorgligt på teven, bråkat med killen och har superömma bröst. Men det kan jag ha ändå mellan ÄL och BIM (pms). Dock inte vara så sorglig kanske, men det kanske går över tills nästa cykel man provar. Lycka till!
  • Deni81
    maria1992 skrev 2018-02-01 10:05:11 följande:

Idag hade jag en tempdipp med 0,25 grad.. Vad kan detta vara? Varför blir de så? Är på äl+5/6. 

Har normalt 36,0-36,1 i temp, efter äl gick den upp till 36,6, och legat mellan 36,4-36,5. Idag gick den ner till 36,2.. Hmm.. 

Någon som har koll på att det blir en tempdipp?

Du som tempar... jag har provat att tempa nu under den dummaste tiden, då jag har varit sjuk. Så tempen har ju varit vääääldigt opålitlig. Av någon anledning har jag ändå vaknat 05.30 varje morgon och stoppat in tempen. Imorse hade jag vid den tiden bara 35.1???? Febern är borta sen någon dag, men varför har jag så himla låg temp? Mätte efter fyra timmars sömn igen vid 10-tiden och hade då 36,2. Vilken ska man gå efter? Och ska man inte tempa när man varit/är sjuk? Går på antibiotika nu... men det verkar ju knappast som att jag haft ÄL med så låg temp
  • Liten 2018
    Blixt3 skrev 2018-02-01 09:23:18 följande:

Drömde om positivt test i natt, testade och det var positivt! Det blir andra barnet för mig o mannen:) fick missfall i oktober 2017 så nu håller vi tummarna att den vill stanna!

Grattis!!!

Drömde lika, att jag testade å var gravid. Så verklig dröm.

Har 1 vecka innan BIM så jag väntar. Känt mig lite konstig med symtom, mer kissnödig än vanligt, illamående igår fm å lite idag. Fick nyss pytte brunt på pappret. Har ingen aning.... Första försöket så förhoppningen är inte så stor men önskan är det

Lycka till med graviditeten!
  • maria1992
    Deni81 skrev 2018-02-01 10:35:42 följande:
    Du som tempar... jag har provat att tempa nu under den dummaste tiden, då jag har varit sjuk. Så tempen har ju varit vääääldigt opålitlig. Av någon anledning har jag ändå vaknat 05.30 varje morgon och stoppat in tempen. Imorse hade jag vid den tiden bara 35.1???? Febern är borta sen någon dag, men varför har jag så himla låg temp? Mätte efter fyra timmars sömn igen vid 10-tiden och hade då 36,2. Vilken ska man gå efter? Och ska man inte tempa när man varit/är sjuk? Går på antibiotika nu... men det verkar ju knappast som att jag haft ÄL med så låg temp
    Heej  

Ja svår att veta exakt när du är sjuk, men.. Tempar du samma tid varje dag (om du är frisk) så spelar de egentligen ingen roll hur låg temp du har. 
    Du ska tempa när du vaknar första gången och inte gå upp ur sängen utan ta in tempen direkt i munnen!

Men är du sjuk, så hade jag inte gått efter tempen då den kan variera en del.  
    Och du kan absolut haft äl, de viktigaste är att den går upp jämfört med din "normala", inte att den är på en viss grad  
  • Lillis96
    Lucifer91 skrev 2018-01-30 19:21:11 följande:

Hej :D enligt appar har jag också beräknad ÄL 2/2 :) började testa med test idag, men negativt såklart :) vilka tester har du? Jag har kört med testlagerts men denna lånad testar jag över blue :)

Åh så spännande att vi har samma beräknad ägglossning :) I min förra cykel så fick jag inte positivt ägglossningstest förräns dag 15 i cykeln, alltså dagen efter min beräknade ägglossning. Jag skulle ha testat igår men jag var hemifrån tills sent på kvällen, så jag ska testa idag kring kl 15 :) Jag använder mig av rfsu ägglossningstest och detta är andra cykeln jag kör med dem :D
  • mindran
    Regnkappa skrev 2018-01-29 08:33:27 följande:

Glad måndag. Jag säger också grattis (plus att jag är grön av avund)

Jag måste pysa ut lite:

JAG VILL BLI GRAVID NU! GAAAH!!!

Så nu är jag klar. Älskar att dessa grupper finns med likasinnade så att man kan släppa ut lite galenskap och bespara omgivningen lite

+1 på den. Väldigt välbehövligt att få pysa lite ibland! Men inte många dagar kvar till BIM nu! Själv väntar jag på ägglossning. Komsi komsi..
  • josefyyyn

Hej! Jag hoppar också på, vi tänkte egentligen vänta till nästa månad att försöka men vi blev lite otåliga igår så vet inte om vi lyckats pricka äl eller inte :) slutade med p-piller i oktober/november för att allt skulle komma igång normalt tills vi satte igång. Senaste mensen 16/1 och negativa äl test både igår och idag men har ?mensvärk? och älflytningar så jag litar nog mer på kroppen. BIM 13/2. Spännande!

• Lottch3n
    Emhy89 skrev 2018-02-01 10:19:17 följande:

Verkar vara så nu.. Knappt någon alls på skola/förskola. Feber, feber, feber..

Fick gå hem tidigare nu.. tog tempen när jag kom hem men ingen feber..
Svar på tråden BIM Februari