• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • stragge
    Lucifer91 skrev 2018-01-31 18:39:09 följande:

Ja de är stor möjlighet till de. Tog di ett test imorse också? :) Tänkte mest så du inte missat stegringen? Så att de redan har varit positivt?

Hm.. tog inget i morse o igår va det nästintill helt blankt ju. Bäst att ligga på i fall att ;)
  • Gylleneprinsessa
    Frips skrev 2018-01-31 08:30:16 följande:
    Mina bröst är konstant ömma sedan ca 5-6 dagar tillbaka (är på BIM-4 nu) och precis som du är mina bröstvårtor nästan hela tiden utåt och stora, jag som annars aldrig har det så om jag inte "väcker" de till liv. Jag såg härom dagen att ena bröstvårtan var nästan som vit längst ut på toppen, såg helmärkligt ut. Det ömmar mycket på sidorna om brösten och då och då känns det som att jag behöver amma, det strömmar i dem och känns nästan som att de är varma på något vis. Vårtgårdarna sticker och ilar det i, nästan som att någon sticker in en lång nål (aj). 

Jag har också tydliga ådror på brösten, men det hade jag förra månaden också, så jag vet inte mod et betyder något för min del. Däremot tycker jag mig ana att de är tydligare nu sedan ett par dagar tillbaka... 

Igår fick jag samma känsla som när jag var gravid i höstas, att när jag reste mig upp snabbt så drog det till/stramade till rejält i höger sida av tjejmagen, typ sidan av livmodern eller något, som att ett ligament eller så tänjts ut snabbt, och det gjorde riktigt ont så jag fick stanna upp en kort kort stund. 
    Hoppas att vi båda är gravida då. :)

Kan man bli skengravid så himla långt innan BIM? Jag tänkte att jag inte hade någon ägglossning den här månaden och tänkte därför inte på att jag kanske blir gravid nu. Jag letade därmed inte symptom. Jag blev rejält överraskad när brösten började göra ont så himla långt innan BIM.
  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-31 13:48:19 följande:

okeej, förstår.  

Ja, jag vet. Jag med. Jag har molnvärk redan. Kan dock vara känningar från ägglossningen fortfarande. Är ju på Äl+4. 

Jag har använt clearblue senaste gångerna men tycker de är onödigt dyrt så fått en hel hög av min svägerska som jobbar på gyn Dudå?

Åh vilken lyx att få massa test :) Jag sitter och kollar nu, men vill ju inte lägga för mkt pengar på det heller. Har inte hållt mig till nått specifikt så :) men håller med om att cb är onödigt dyra :/
  • Lucifer91
    stragge skrev 2018-01-31 18:57:54 följande:

Hm.. tog inget i morse o igår va det nästintill helt blankt ju. Bäst att ligga på i fall att ;)

Jaa, men minns inte, skulle vi inte enligt appar ha ÄL samtidigt? Mitt va helblankt imorse Hahaha :p har jag hamnat på efter kälken hahahah
  • stragge
    Lucifer91 skrev 2018-01-31 21:13:16 följande:

Jaa, men minns inte, skulle vi inte enligt appar ha ÄL samtidigt? Mitt va helblankt imorse Hahaha :p har jag hamnat på efter kälken hahahah

Haha jo! Men nu va mitt svagt igen jag förstår ingenting.. blir nog att köpa digitala om jag behöver ha nya :|
  • stragge
    Lucifer91 skrev 2018-01-31 21:13:16 följande:

Trodde liksom LH nivån bara steg inför ägglossning sen sjönk igen och att testerna visade en stegring bara sen blev svagare men det verkar ju inte va fallet hos mig. För väl fortsätta ta tester o klia mig i huvudet :P
  • LunaLo
    Deni81 skrev 2018-01-31 13:29:03 följande:

Brösten är mitt absolut säkraste tecken på att ägglossning inträffat. När de börjar göra ont så hade jag ÄL dagen innan. Sen när de slutar ömma så kommer mensen dagen efter. Klockrent och slår aldrig fel! Så jag längtar tills den dagen de aldrig slutar ömma utan fortsätter över BIM. Då är jag nog äntligen gravid.

Ni som smörjer med progesteronkräm, känner ni någon skillnad? Hur stor dos tar ni? Jag tar typ kikärta två ggr om dagen. Är grälsjuk, ömma bröst. Men inget annat konstigt än...

Jag har äl idag eller imorgon gissar jag och ska prova progesteronkräm för första gången denna cykel, tänkte ta samma mängd som du... vart på kroppen har du smort?
  • LunaLo
    Gylleneprinsessa skrev 2018-01-31 18:26:33 följande:

Hur många dagar innan mensen började dina bröst göra ont? Mina började ju nu på BIM -9 och annars börjar de kanske vid BIM -4 eller så.

De är lite mindre ömma nu ikväll när jag klämmer på dem inbillar jag mig men de är fortfarande lika stora och bröstvårtorna känns mer kompakta än de gjort innan. De brukar ju aldrig växa och bröstvårtorna aldrig vara så stora. Om jag trycker på dem från sidorna så är de fortfarande ömma.

Igår kväll så högg det till rejält flera gånger i livmodern. Sådär så att jag hoppade till för varje hugg. Det sved, nyptes och brände i den nu på eftermiddagen. Vad betyder allt detta? -_- Är det bara min starka önskan att bli gravid eller är det något annat? Mina förmenstruella symptom borde inte komma förrän på typ fredag eller så och nu har det hållit på sedan söndag...

Hm, kollade och det verkar ha varit på äl+5 och på BIM -6 som dom började göra ont. Tror jag råkat ut för en kemisk graviditet tidigare då började dom ömma tidigare och fortsatte ömma till BIM +2 då jag fick positivt grav-test och mensen kom.
  • Michaan

Hej! Hakar på här också! Första månaden jag och min sambo försöker. Hade ägglossning 29 eller 30/1 beroende på när ägglossningen infaller efter ett positivt test :) men har haft "mys" flera dagar i rad runt ägglossningen så man får hoppas allt slit ger frukt :)

Roligt att följa andra som är i liknande sits.

Har bim 9/2 :)

• Anonym (Emilia)

????????????????????????????????????????????????????????????

Hej på er! ????

Jag och min sambo försökte att bli gravida nu i början på januari.

Jag hade mens 22/12-17 till och med 28/12-17.

Gjorde ägglossningstest CB digitalt. Fick glad blinkande gubbe (hög fertilitet) den 11/1-18 till och med 18/1-18. Vi hade sex från och med 28/12-17 till den 20/1-18 ???? Detta för att inte missa ägglossningen.

Nu till dilemmat, jag fick rosa flytning den 20/1-18 (dag 30 i cykeln) som övergick i mens. Fick ha tampong och fick byta. Hade sedan bruna flytningar några dagar och några dagar utan.

Min Bim va beräknad 26/1 (dag 36). Gjorde då ett gravtest CB digitalt, det visade negativt. Blev såå himla besviken. Har fortfarande inte fått min mens idag, dag 41 i cykeln.

Ringde en bm och hon sa att det skulle kunna vara en blödning då ägget fäste eller en mellanblödning. Hon sa att om jag hade ägglossning den 11/1 så kanske ägget fäste 15/1 och att det då var för tidigt att testa när jag hade testat 26/1 (dag 36). Har inga som helst tecken på graviditet.

Känner mig så förvirrad för igår 31/1 fick jag en ?glidig? flytning som en slempropp på pappret. Precis som jag brukar få innan ägglossning.

Vad hände?? Va det min mens som jag hade, en max två dagar och bruna flytningar den 20/1??

Vi räknade det som det nu och hade därför sex igår 31/1 för att inte missa ägglossningen som i så fall är runt den 8/2.

Har i så fall nästa Bim 18/2.

Känner mig så förvirrad. Kan ett ägglossningstest ge utslag på mens?

Kramar

Svar på tråden BIM Februari