Frips skrev 2018-01-31 08:30:16 följande:
Mina bröst är konstant ömma sedan ca 5-6 dagar tillbaka (är på BIM-4 nu) och precis som du är mina bröstvårtor nästan hela tiden utåt och stora, jag som annars aldrig har det så om jag inte "väcker" de till liv. Jag såg härom dagen att ena bröstvårtan var nästan som vit längst ut på toppen, såg helmärkligt ut. Det ömmar mycket på sidorna om brösten och då och då känns det som att jag behöver amma, det strömmar i dem och känns nästan som att de är varma på något vis. Vårtgårdarna sticker och ilar det i, nästan som att någon sticker in en lång nål (aj).
Jag har också tydliga ådror på brösten, men det hade jag förra månaden också, så jag vet inte mod et betyder något för min del. Däremot tycker jag mig ana att de är tydligare nu sedan ett par dagar tillbaka...
Igår fick jag samma känsla som när jag var gravid i höstas, att när jag reste mig upp snabbt så drog det till/stramade till rejält i höger sida av tjejmagen, typ sidan av livmodern eller något, som att ett ligament eller så tänjts ut snabbt, och det gjorde riktigt ont så jag fick stanna upp en kort kort stund.
Hoppas att vi båda är gravida då. :)
Kan man bli skengravid så himla långt innan BIM? Jag tänkte att jag inte hade någon ägglossning den här månaden och tänkte därför inte på att jag kanske blir gravid nu. Jag letade därmed inte symptom. Jag blev rejält överraskad när brösten började göra ont så himla långt innan BIM.