• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Lottch3n

Att man inte kan hålla sig ;/ Nu har jag beställt hem gravtest. Men ska hålla mig från att testa till åtminstone 10/2 (bim-2).

Känns som en evighet ;/

• Lebbmusen

Med mina två tidigare plussade jag på BIM-5. Så när jag inte får ett plus på självaste BIM idag blir vi besvikna, trots att vi VET att det inte säger nåt egentligen. Typiskt.

Nu invänta mens eller testa om 3 dagar (hört att hcg ökar var tredje dag). Hoppas hoppas hoppas på det senaste.

Känner ju mig exakt lika gravid som sist ju!

• hallonnpaj

Vaknade av att allt snurrade när jag blundade imorse. Usch så obehagligt. Men haft så förut så räknar det inte som gravsymtom. Däremot när jag gick till toan såg jag att det var pytte pytte lite torkat blod i trosan. Mindre än en femtioöring. Är ju på bim-4 så det kan väl inte vara en liten nidblödning?

• Frips
    Gylleneprinsessa skrev 2018-01-31 19:04:23 följande:
    Hoppas att vi båda är gravida då. :)

Kan man bli skengravid så himla långt innan BIM? Jag tänkte att jag inte hade någon ägglossning den här månaden och tänkte därför inte på att jag kanske blir gravid nu. Jag letade därmed inte symptom. Jag blev rejält överraskad när brösten började göra ont så himla långt innan BIM.
    Ja jag håller alla tummar och tår :D

Jag har ingen aning alltså, jag har känt mig gravid i drygt sex veckor nu... Trodde jag var gravid vid förra BIM, fick ett svagt plus (säkert spökstreck) och mensen kom sedan på utsatt dag. Däremot mindre i mängd men det var säkert mensen eftersom testen inte visat starkare sedan dess.

Däremot så har mina symtom jag har nu sedan typ tre dagar tillbaka varit betydligt starkare och på något sätt fått mig att känna mig nästan säker på att jag är gravid, vilken jag kanske inte gjorde inför förra BIM då jag högst troligen kände efter "för" mycket och letade lite mer efter symtomen. Hoppas hoppas du hade ägglossning iaf och att den liksom gjorde sig osynlig från känningar och sånt, så du tror att den inte kom men den faktiskt var på besök :)

Idag är det BIM-2 eller BIM-3, beroende på när jag ska räkna att jag hade äl. Jag fick en rejäl tempsänkning på lördag kväll förra helgen och enligt appen ska min äl skett på söndagen, men eftersom jag fick glad gubbe på äl testet på lördag morgon, kollade min temp flera gånger under dagen och märkte en markant skillnad kl 22 på lördag kväll, så kanske min äl skedde på lördagen och inte söndagen. Ja vilket som kanske, bara kanske ska jag testa imorgon och se om något syns, men vi får se om jag vågar... 
  • Entriss
    Anonym (Emilia) skrev 2018-02-01 00:56:09 följande:

????????????????????????????????????????????????????????????

Hej på er! ????

Jag och min sambo försökte att bli gravida nu i början på januari.

Jag hade mens 22/12-17 till och med 28/12-17.

Gjorde ägglossningstest CB digitalt. Fick glad blinkande gubbe (hög fertilitet) den 11/1-18 till och med 18/1-18. Vi hade sex från och med 28/12-17 till den 20/1-18 ???? Detta för att inte missa ägglossningen.

Nu till dilemmat, jag fick rosa flytning den 20/1-18 (dag 30 i cykeln) som övergick i mens. Fick ha tampong och fick byta. Hade sedan bruna flytningar några dagar och några dagar utan.

Min Bim va beräknad 26/1 (dag 36). Gjorde då ett gravtest CB digitalt, det visade negativt. Blev såå himla besviken. Har fortfarande inte fått min mens idag, dag 41 i cykeln.

Ringde en bm och hon sa att det skulle kunna vara en blödning då ägget fäste eller en mellanblödning. Hon sa att om jag hade ägglossning den 11/1 så kanske ägget fäste 15/1 och att det då var för tidigt att testa när jag hade testat 26/1 (dag 36). Har inga som helst tecken på graviditet.

Känner mig så förvirrad för igår 31/1 fick jag en ?glidig? flytning som en slempropp på pappret. Precis som jag brukar få innan ägglossning.

Vad hände?? Va det min mens som jag hade, en max två dagar och bruna flytningar den 20/1??

Vi räknade det som det nu och hade därför sex igår 31/1 för att inte missa ägglossningen som i så fall är runt den 8/2.

Har i så fall nästa Bim 18/2.

Känner mig så förvirrad. Kan ett ägglossningstest ge utslag på mens?

Kramar

Så svårt att svara på. 
    Har du nyligen slutat med preventivmedel av något slag som kan göra att mensen förändras? 

Jag vet att när vi försökte bli gravida förra gången så förändrades plötsligt min mens. Nästan som att kroppen känner på sig att nåt är på gång och vill jäklas lite grann. 

• maria1992
    Gabriela11 skrev 2018-01-31 18:47:07 följande:
    Jag har också BIM den 11:e wohoo! Vill också testa på bim -2 , fast det känns jobbig o vänta bara.
    Yey så kul! 

När hade du äl? 
    Några symptom? :D
  • Blixt3

Drömde om positivt test i natt, testade och det var positivt! Det blir andra barnet för mig o mannen:) fick missfall i oktober 2017 så nu håller vi tummarna att den vill stanna!

• Regnkappa
    Blixt3 skrev 2018-02-01 09:23:18 följande:

Drömde om positivt test i natt, testade och det var positivt! Det blir andra barnet för mig o mannen:) fick missfall i oktober 2017 så nu håller vi tummarna att den vill stanna!

Stort grattis!
  • Emhy89
    Blixt3 skrev 2018-02-01 09:23:18 följande:

STORT Grattis! Håller tummarna.

Jag drömde också att jag testade positivt, testade dock negativt imorse. Bara att fortsätta :)
  • Lottch3n

Mår verkligen riktigt konstigt idag.. allmän sjukdomskänsla med feberkänsla :/

Svar på tråden BIM Februari