• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • Lindsey77
    MaalinJ skrev 2018-03-02 10:30:44 följande:

Va tvungen att testa imorse, med ett test som man kan testa tidigt med. Ska ha mens runt den 5/3. Trots att jag också visste att det inte skulle bli positivt så blir man ju besviken ändå.

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att jag får mens i mars. Annars kan jag skriva in mig i tråden Bmi september på en gång känns det som... :(

Aja, nu vet jag helt säkert att jag inte är gravid. Så nu kan jag deppa över det i några dagar å gå vidare sen.

Använder du vanligt eller testa tidigt? Fyra dagar före BIM var mitt gravtest helt blankt. Så det behöver inte vara kört för dig! Testa tidigt test gav ett svagt streck BIM -3. BIM -2 var vanligt gravtest blankt, och BIM -1 var det ett svagt svagt streck. Tog dock ett digitalt BIM -1 som blev positivt. Men gravstickan hade nästintill ett spökstreck. Visserligen är jag osäker om BIM är idag eller imorgon.
  • Jeex

Får hoppa tillbaka här igen. Hade BIM 2/3 men fick min mens den 1/3. Det blev en kortis i apriltråden då jag får min mens 29/3 nu istället för 3/4. Beräknad äl 15/3

BIM-lista

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi

2/3 Lindsey77, SweetDelight,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, PowerL, joannac

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, fluffershy

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3, kiwi92, frallanz

9/3 Josiesh

10/3 Långväntanefterdig,

11/3 Iekba

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

14/3 - H0nd3ndär

15/3 Hepphopp

16/3-Liiiinda90

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92, Vier

22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote

27/3 Längtande95

28/3 Jahaaja , sunshineinmylife, Liten 2018, Joannaq, Dimfrost

29/3 Jeex

1/4 Nicciz

Vi som har plussat :

24/2 carnations (BIM 1/3)

26/2 Joozzaan (BIM 3/3)

27/2 MissElin93 (BIM 3/3)

27/2 Lindsey77 (BIM 2/3)

28/2 PowerL (BIM 3/3)

1/3 Entriss (BIM 2-3/3)

• Meej
    bastamamman1 skrev 2018-03-02 13:21:22 följande:
    Ok :). Men om man säger såhär då: kan man ha tempdipp på dag 6 även om det inte sker nån infästning? 
    Ja, det kan man tyvärr.. Hittade följande på fertility friends hemsida när jag googlade (fick också en ordentlig dipp den här månaden..!)

What causes an "implantation dip?"

The term implantation dip is often used to refer to a luteal phase dip that occurs around the time of expected implantation (7-10 days past ovulation). While this pattern does not always result in pregnancy, the term is often used because of the timing of the dip and because this pattern appears with greater frequency on pregnancy charts than non-pregnancy charts. There are a couple of factors that may help to explain why this pattern appears with greater frequency on pregnancy charts.

The corpus luteum (which produces the heat inducing hormone, progesterone) normally peaks in its production of progesterone and then begins to recede around the middle of the luteal phase. In conception cycles, it is "rescued" when the embryo implants and then continues to produce progesterone until the placenta can take over hormone production.

Estrogen, in opposition to progesterone, has a lowering effect on temperatures. A secondary estrogen surge in the middle of the luteal phase may cause a temperature dip at this time. Indeed this may explain why this pattern also occurs on non-pregnant charts. Mid-luteal phase estrogen levels, however, have been found to be higher in conception cycles than non-conception cycles and this may also contribute to the greater frequency with which we see this pattern on pregnancy charts.

When you see a mid-luteal phase dip on your chart, however, it does not necessarily mean that you are pregnant. Likewise, you do not have to see this pattern to be pregnant. As long as you have intercourse in your fertile time, you have a chance to be pregnant with any ovulation pattern.
  • Meej
    Entriss skrev 2018-03-01 08:02:46 följande:

Tjejer!!! Jag har PLUSSAT!!! Kan knappt tro det. BIM-1 enl NC och jag har aldrig förr fått två streck på ett testa tidigt men idag fanns dem där.

Svagt visserligen, men vågar lita på det pga aldrig fått spökstreck i hela mitt liv.

Det nedre testet är från idag, den från i förrgår helt blankt!

Åååh, så chockad nu!!

Åh, det här ger mig ändå hopp..! Jag har BIM på måndag, eller möjligen tisdag. Testade med Predictor early igår och fick negativt och var så besviken och har verkligen känt att det är kört nu. Då var det ju BIM-4 eller möjligen -5. Hoppas hoppas! Och GRATTIS!!
  • bastamamman1
    Meej skrev 2018-03-02 17:12:23 följande:

Ja, det kan man tyvärr.. Hittade följande på fertility friends hemsida när jag googlade (fick också en ordentlig dipp den här månaden..!)

What causes an "implantation dip?"

The term implantation dip is often used to refer to a luteal phase dip that occurs around the time of expected implantation (7-10 days past ovulation). While this pattern does not always result in pregnancy, the term is often used because of the timing of the dip and because this pattern appears with greater frequency on pregnancy charts than non-pregnancy charts. There are a couple of factors that may help to explain why this pattern appears with greater frequency on pregnancy charts.

The corpus luteum (which produces the heat inducing hormone, progesterone) normally peaks in its production of progesterone and then begins to recede around the middle of the luteal phase. In conception cycles, it is "rescued" when the embryo implants and then continues to produce progesterone until the placenta can take over hormone production.

Estrogen, in opposition to progesterone, has a lowering effect on temperatures. A secondary estrogen surge in the middle of the luteal phase may cause a temperature dip at this time. Indeed this may explain why this pattern also occurs on non-pregnant charts. Mid-luteal phase estrogen levels, however, have been found to be higher in conception cycles than non-conception cycles and this may also contribute to the greater frequency with which we see this pattern on pregnancy charts.

When you see a mid-luteal phase dip on your chart, however, it does not necessarily mean that you are pregnant. Likewise, you do not have to see this pattern to be pregnant. As long as you have intercourse in your fertile time, you have a chance to be pregnant with any ovulation pattern.

Åh vad informativt och bra, tack! :). Men lite hoppfullt ändå eftersom det oftare händer vid graviditet än annars :)
  • Meej
    bastamamman1 skrev 2018-03-02 17:19:08 följande:

Åh vad informativt och bra, tack! :). Men lite hoppfullt ändå eftersom det oftare händer vid graviditet än annars :)

Precis så tänkte jag också! :)
  • Asale

Jag fick ju negativt i morse eller vad jag tror i alla fall var negativt. Jag har fortsatt lätt värk i magen till och från. Fick lite illamående idag under dagen, och jag kände lukten av en parfym som jag tidigare kännt på och tyckt varit helt okej. Men nu var den lukten vedervärdig och kände mig illamående när jag kände den lukten.

Jag tror att min BIM är nästa vecka på onsdag. Så jag ska nog vänta och ta ett till test nästa vecka. Nu är jag på Äl +10

• bastamamman1
    Asale skrev 2018-03-02 18:25:52 följande:

Jag fick ju negativt i morse eller vad jag tror i alla fall var negativt. Jag har fortsatt lätt värk i magen till och från. Fick lite illamående idag under dagen, och jag kände lukten av en parfym som jag tidigare kännt på och tyckt varit helt okej. Men nu var den lukten vedervärdig och kände mig illamående när jag kände den lukten.

Jag tror att min BIM är nästa vecka på onsdag. Så jag ska nog vänta och ta ett till test nästa vecka. Nu är jag på Äl +10

Jag har liknande symptom, är på ÄL+8. Höll på att spy av nåns parfym i affären. Du testar ju väldigt tidigt. Håll ut!
  • Frallanz
    carnations skrev 2018-03-02 14:54:01 följande:

Jag hade det sedan bim-7 i mage och rygg, dock inte så starkt. Plussade på bim-5 :)

Kul att det är fler som känner igen sig :)

Tänkte ev. "smygtesta" imorgon bitti, borde egentligen hålla mig till fredag åtminstone men åååh nyfikenheten är stor.
  • Sooli

BIM-lista

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai, Cupidi

2/3 Lindsey77, SweetDelight,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, PowerL, joannac

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, fluffershy

5/3 Meej, Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25, Neptun

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95 , Mrs-A

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08, Jagvetdåinte, skogsmamman3, kiwi92, frallanz

9/3 Josiesh

10/3 Långväntanefterdig,