• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • Meej
    Lindsey77 skrev 2018-02-20 19:23:16 följande:

Är det någon som fått positivt på ÄL test, och inte det har stämt med mensen? Dvs om man har en lutealfas på 14 dagar, och så har mensen inte dykt upp trots ÄL test. Alltså att man ändå fick ÄL senare, och inte testet stämt...?

Jag har svårt med tilliten till ÄL test. Har ju blivit gravid trots negativa test. Nu blev det ju positivt med digitalt för första gången... jag känner ingenting och verkligen försökt analysera flytningar. De var ju lite vattniga ÄL dagen, om det nu var ÄL.,.

Jag hade som mest ÄL-känningar samma dag som jag fick stegring från nästan noll till fullt från en dag till en annan på LH-testen. Alltså inte något positivt utslag innan jag fick ÄL-känningar, utan samtidigt eller snarare efter. Stämmer med tempen också. Dock var flytningarna väldigt vattniga då också och inte så där äggvitiga.. Så flytningarna verkar ju också kunna variera. Ingenting verkar vara något säkert tecken..! ;P
  • Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-20 19:59:00 följande:
    Jag har inte heller någon tillit till ÄL test. Känns skönt och höra att du har plussat trots neg test. Då finns det hopp för mig :).

Är din mens sen nu?
    Du kan vara lugn trots negativa ÄL test. :) Har tagit hundratals ÄL test, ser bara stegring men aldrig positivt. Jag har liksom fyra barn... men nu när jag provade digitalt fick jag helt plötsligt mitt första positiva ÄL test!!

Nej, min mens är inte sen. Borde ha BIM tidigast 2/3 om ÄL testet stämmer... men vi fortsätter med mys varannan dag för säkerhets skull. :)

Enligt testet har jag i så fall 36 dagars cykel vilket kan stämma då jag brukar ha mellan 35-45 dagar. Förra cykeln hakade upp sig efter missfall. Fick ÄL på dag 30 och missade att ha mys de dagarna. Tyvärr känner jag ingenting vid ÄL...

Får du alltid negativa ÄL test?
  • Lindsey77
    Meej skrev 2018-02-20 20:31:17 följande:
    Jag hade som mest ÄL-känningar samma dag som jag fick stegring från nästan noll till fullt från en dag till en annan på LH-testen. Alltså inte något positivt utslag innan jag fick ÄL-känningar, utan samtidigt eller snarare efter. Stämmer med tempen också. Dock var flytningarna väldigt vattniga då också och inte så där äggvitiga.. Så flytningarna verkar ju också kunna variera. Ingenting verkar vara något säkert tecken..! ;P
    Så var det med mig också, snabb stegring. Rund ring, sen fast gubbe direkt dagen efter. Blev aldrig någon blinkande gubbe.

Jag har ju dock inga ÄL känningar överhuvudtaget... jag har dock aldrig tempat. Vi kör varannan, hoppas pricka in. :)
  • stragge

Någon som vet vad det kan vara om de sticker/svider i musen, tror det är livmodertappen det stack till som tusan i. Kändes som någon gjorde tusen nålar runt den men försvann lika snabbt och nu svider det lite.. haft tempökning 3 dagar nu så vet inte om jag haft ägglossning än eller ej.

• sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-02-20 20:40:27 följande:

Du kan vara lugn trots negativa ÄL test. :) Har tagit hundratals ÄL test, ser bara stegring men aldrig positivt. Jag har liksom fyra barn... men nu när jag provade digitalt fick jag helt plötsligt mitt första positiva ÄL test!!

Nej, min mens är inte sen. Borde ha BIM tidigast 2/3 om ÄL testet stämmer... men vi fortsätter med mys varannan dag för säkerhets skull. :)

Enligt testet har jag i så fall 36 dagars cykel vilket kan stämma då jag brukar ha mellan 35-45 dagar. Förra cykeln hakade upp sig efter missfall. Fick ÄL på dag 30 och missade att ha mys de dagarna. Tyvärr känner jag ingenting vid ÄL...

Får du alltid negativa ÄL test?

Låter toppen med varannan dag, ska införa det oxå :). Det är första månaden (denna graviditet) som jag kör med ÄL och då digitalt. Förra graviditeten hittade jag ÄL efter att testat 3 ggr om dagen. Hade väldigt svagt på morgonen, sen mer under lunchen för att sen vara lika starka streck på kvällen. Så har en snabb stegring. På morgonen dagen efter var den tebax lika snabbt. Så hade jag bara tagit säg på morgonen så hade jag inte sett ngt positivt ÄL. Kommer använda upp dessa sen inte köpa fler (tror jag). Blir lite stressad av dom. Jag mår nog bättre av att hålla mig till varannan dag å så lite extra då appen säger ÄL. Då har vi BIM nästan samma. Spännande!
  • Zandylina

Sitter med ägglossningsvärk från helvetet...molvärk som satan mest på högersidan/äggstocken å strålar ner mot ljumsken..trevligt när man strax ska försöka sova blir nog försöka mysa ikväll ändå, trots smärtan haha skam den som ger sig!
    Dock ej lika starka streck på ägglossningstesten men det andra lite starkare idag och mera åt samma färghåll..

Hoppas hoppas :D

• joannaq

Det sitter ju lymfkörtlar i ljumsken fast lite mer in mot blygdbenet, är det någon mer som har varit öm i den efter äl?

• Svenssons12

Inne på 8:e försöket, dock 1:a med ägglossningtest ???? hade äl här nu i dagarna och BIM är 4/3. Hoppas på en bebis. Vill så gärna gifta mig med gravidmage ???? min sambo sa idag att han tror det tog sig denna gång, Hoppas!!!

• joannac
    okej tjejer jag är lite fundersam.. går ju och väntar på ägglossning nu och förväntas ha det närmaste dagarna. min temp har börjat stegra osv. 
    Har alltid fått tydliga flytningar innan äl tidigare och lite känningar, nu är det däremot en aning annorlunda..
    Har molande värk i livmodern och ibland liksom lite "kramp"-aktiga känslor i fiffi. om ni förstår vad jag menar. 
    Kollade även läget med flytningarna och dom är helt mjölkvita, doftfria och liksom vattnigare men väldigt vita. Inte alls som det brukar vara innan äl för mig.
    Någon som känner igen att ni haft såhär innan äl? min kropp kanske fått en flipp och ändrar symtom, haha.
    Tacksam för svar!

Kram på er!
Svar på tråden BIM MARS 2018