BIM MARS 2018
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Hej!
Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)
Hoppar in här från februaritråden, då det inte tog sig..
(inte fått mens ännu men tempen sjönk idag så den kommer med all säkerhet att komma imorgon)
Funderar på att testa ägglossningstester denna månaden. Vilka använder ni? Någon som har erfarenhet av testlagrets ÄL stickor? :)
Hej,
Jag har haft liknande känslor vid mina två senaste ägglossningar.
Som kramp nästan i äggstockarna, ibland ont som rejäl mensvärk. Detta har varit till och från ett par dagar i samband med ägglossning.
Har inte varit med om att det känts så tydligt förr.
Och denna månaden har jag inte alls haft såna symptom, bara en lätt känning i livmodern och PMS som alltid i samband med ägglossning.
Läste nånstans att man ibland får ont vid ÄL då alla äggblåsor kan svullna upp av hormonerna, fast det bara är en eller två som mognar, därav den krampiga känslan liksom. Vet inte hur säker källa det var dock. Fanns info nånstans på google;)
Fick en fast glad gubbe på ÄL test igår morse och passade på att mysa igår kväll. Igår (främst på förmiddagen) hade jag även mensvärk och det har jag denna förmiddagen med. Tempen gick inte upp idag så jag gissar på ÄL idag eller möjligtvis imorgon. Får hoppas tempen ökar snart så att jag vet att ÄL har skett. Blir förhoppningsvis lite mys även ikväll.
Hej! Jag hänger med här också :) Jag har en dotter som blir 6 i maj och min sambo har en dotter på 9. Vi började nu i februari försöka vårt första gemensamma barn.
Jag har väldigt regelbunden mens, har inte använt hormoner på 1,5 år. I januari använde jag Primolut första gånger för att skjuta upp mensen eftersom den i februari annars skulle komma på antingen vårt bröllop eller dagen efter och hålla i sig hela vår korta bröllopsresa. Så jag valde att skjuta upp redan i januari, hoppades på att menscykeln skjuts fram och kommer i nåsånär rytm sen. Och så visste jag ju inte om jag skulle få biverkningar av dem så ville inte försöka med såna nya hormoner under vår bröllopsdag.
Nåväl, biverkningar fick jag. 1,5 vecka sedan skulle jag enligt den "vanliga" cykeln haft ägglossning och min kropp reagerade efter det. Jag känner så gott som alltid av när jag har äl. Testen var positiva. Hann tänka att jaha, då kommer mensen normalt ändå strax efter bröllopet. Nå, äl-testen blev negativa sen igen och nu förra helgen hade jag värk och positiva test igen. Då går det enligt den "nya" cykeln, efter primolut. Förvirrande!
Jag bestämde mig för att ta det som det kommer helt enkelt. Men så blev jag fundersam då jag under sex igår började blöda, klarrött och ganska vattnigt. Idag har det endast kommit lite rosa på pappret då jag torkade mig. Hoppas ju verkligen på en nidblödning men känns som det likväl kan vara hormonerna ännu som ställt till det. Men jag vet nu då inte om jag har BIM 25/2 eller 4/3. Återstår att se :D
Hoppar in här från februaritråden, då det inte tog sig..
(inte fått mens ännu men tempen sjönk idag så den kommer med all säkerhet att komma imorgon)
Funderar på att testa ägglossningstester denna månaden. Vilka använder ni? Någon som har erfarenhet av testlagrets ÄL stickor? :)
Ok..är lite fundersam som sagt tagit 3 ägglossningstest 18-19-20 ej nåt än idag brukar ta runt 15 då teststrecket varit svagt men blivit lite starkare för var dag..
Igår fick jag jätteont i äggstockar/livmodern kraftig värk som strålade ner emot ljumskarna mest på högersida på kvällen fick tom ta alvedon för smärtan för att kunna somna. I morse kändes ej så mkt bara väldigt lätt molvärk och det håller i sig än gick till jobbet som vanligt, nu dock när kom hem var på toa efter duschen så upptäckte jag pyttelite rosa trådaktig flytning och blir lite fundersam på vad detta kan vara. Enligt mina appar skulle jag haft ägglossning igår/idag...
Kan det vara att ägget släpps eller?
E det någon som vart med om liknande eller kan mer om detta än jag?
Någon som vet nåt om cb äl test med dubbel hormonindikator?
Jag testade och fick direkt glad gubbe cd12 från att inte ha blinkande emellan. Väldigt tidigt då jag brukar få positivt vid cd18.
Sen tog jag ett nytt likadant (hade en förpackning till) imorse men då va det bara en tom ring?!
Kan verkligen de gå så snabbt från att inte märka av äl till dagen efter ha maximal o sen dagen efter igen ingenting?
Någon som vet nåt om cb äl test med dubbel hormonindikator?
Jag testade och fick direkt glad gubbe cd12 från att inte ha blinkande emellan. Väldigt tidigt då jag brukar få positivt vid cd18.
Sen tog jag ett nytt likadant (hade en förpackning till) imorse men då va det bara en tom ring?!
Kan verkligen de gå så snabbt från att inte märka av äl till dagen efter ha maximal o sen dagen efter igen ingenting?
Va skönt att höra. Tyckte det kändes lite skumt att bm inte ville svara. Men då kör vi på som vanligt! :)