• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • SweetDelight
    saijda skrev 2018-02-21 15:27:53 följande:
    Ja verkligen skönt, ska dit på återbesök nu i augusti så hoppas dem är borta :)

Jag förstår det, vet du vilken grad du har än? Jag skulle ringa och rådfråga annars. Men vi kör på som vanligt iaf <{
    Håller tummar och tår för att de är borta då! Är det en gång om året du följs upp?

Kommer inte ihåg vilken grad, men det var lätta cellförändringar och förhoppningsvis ska de läka ut av sig själv.
    Kanske hinner jag få svaret innan nästa ägglossning, annars ringer jag nog och rådfrågar. Är nämligen rätt säker på att vi missa äl helt och hållet denna månaden då jag jobba natt. Vi har så sjukt svårt att få till något mys de nätterna jag jobbar.
  • Theresu
    SweetDelight skrev 2018-02-21 22:16:56 följande:

Håller tummar och tår för att de är borta då! Är det en gång om året du följs upp?

Kommer inte ihåg vilken grad, men det var lätta cellförändringar och förhoppningsvis ska de läka ut av sig själv.

Kanske hinner jag få svaret innan nästa ägglossning, annars ringer jag nog och rådfrågar. Är nämligen rätt säker på att vi missa äl helt och hållet denna månaden då jag jobba natt. Vi har så sjukt svårt att få till något mys de nätterna jag jobbar.

Jag har fått lätta cellförändringar och det är inget som påverkar en att bli gravid eller att gå igenom en förlossning på något sätt. Pratat med mödravårdcentralen om detta. Står samma på nätet om man läser på 1177 :)
  • MaalinJ
    PowerL skrev 2018-02-21 19:26:18 följande:

Äl+4.

Känner inte ett dugg. Känner mig inte gravid. Borde man det om man är det?

Hur har ni andra det som passerat äl?

Har testat varenda dag å fått negativt på alla stickor. Nu har det gått så långt så antingen så har vi trots att vi testat missat äl eller så har jag inte haft det. Så besviken :(
  • MaalinJ
    Elizai skrev 2018-02-21 19:37:35 följande:

Ni som blivit gravida tidigare, vilka symptom brukar ni upptäcka tidigt?

Jag har haft molande värk i nedre delen magen av och till sen ägglossningen för 1,5 vecka sen (12/2) och idag nästan som mensvärk? Kan det vara något?

Det är över en vecka kvar till mensen så det borde inte vara mensvärk.. brukar få max två dagar innan.

Är sååå sugen att göra ett graviditetstest men det lär ju inte visa något ännu ändå. Haha. Men det kliar i fingrarna liksom.

Jag har känt av symtom som att jag varit trött och haft ont i brösten ca 8-7 dagar innan bmi. Har testat mig 5 dagar innan bmi och det har visat ett svagt positivt test. Har sedan testat vid bmi och då har det varit starkare :) sedan vid vecka 5 har jag haft morgon illamående och vid vecka 6 så brakar helvetet löst och jag har spytt å varit sängliggandes till förlossning. Alltid lika dant ;)

Du kan ju testa en vecka innan bmi iaf å bara titta. Jag hade inte kunnat hålla mig om jag va du!
  • bluegrass
    Elizai skrev 2018-02-21 19:37:35 följande:

Ni som blivit gravida tidigare, vilka symptom brukar ni upptäcka tidigt?

Jag har haft molande värk i nedre delen magen av och till sen ägglossningen för 1,5 vecka sen (12/2) och idag nästan som mensvärk? Kan det vara något?

Det är över en vecka kvar till mensen så det borde inte vara mensvärk.. brukar få max två dagar innan.

Är sååå sugen att göra ett graviditetstest men det lär ju inte visa något ännu ändå. Haha. Men det kliar i fingrarna liksom.

Jag har de gånger jag varit gravid inte haft så mycket symtom före BIM. Lite ont i brösten och tydliga ådror på brösten. Mer symtom när jag har varit skengravid. Sedan sjukt trött och arg from v 5-6. Har plussat på BIM -3, BIM -1 och BIM -2. Har börjat testa på BIM -5.

Hur gör ni här med mat och dryck när ni försöker? Undviker ni alkohol och "förbjuden mat" även under försöken?
    Jag kör på att leva som vanligt fram till ev plus. Men egentligen kanske man inte borde det?
  • Elsaida

Weiho, de händer något, idag fick vi blinkande smiley på digital

Ni som använt digitala äl tester, hur länge har ni väntat innan den går från blinkande till fast?

• XAHHA92
    bluegrass skrev 2018-02-22 06:35:21 följande:

Jag har de gånger jag varit gravid inte haft så mycket symtom före BIM. Lite ont i brösten och tydliga ådror på brösten. Mer symtom när jag har varit skengravid. Sedan sjukt trött och arg from v 5-6. Har plussat på BIM -3, BIM -1 och BIM -2. Har börjat testa på BIM -5.

Hur gör ni här med mat och dryck när ni försöker? Undviker ni alkohol och "förbjuden mat" även under försöken?

Jag kör på att leva som vanligt fram till ev plus. Men egentligen kanske man inte borde det?

Håller med dig, man ska leva som vanligt fram tills plus :) I början så drack jag varken alkohol eller kaffe men insåg ganska snabbt att det är bättre att leva som vanligt. Men man behöver ju inte dricka sig askalas bara för det haha. Vi har försökt i 23 månader nu så för min del hade det varit en tortyr att leva så strikt i alla dessa månader.
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • lyckligast80

Hej,

Hoppar in här, fick tant röd idag på BIM +1. : (

Nu tar vi nya tag för nionde gången....

• Theresu
    Elsaida skrev 2018-02-22 06:48:14 följande:

Weiho, de händer något, idag fick vi blinkande smiley på digital

Ni som använt digitala äl tester, hur länge har ni väntat innan den går från blinkande till fast?

Vad kul! Jag fick fast smiley på dag 5 :)
  • Emhy89

BIM -12. Krävdes allt i min makt för att INTE testa i morse. Minus tolv. Hade ju ändå inte visat någonting och så blir man besviken, kanske i onödan, ändå har man gjort det så många gånger. Jaja. Bara att vänta nu antar jag.

Har någon av er haft några känslor som avslöjat att ni varit gravida? Typ lyckokänslor som sköljt över er från ingenstans och sådant? Jag har haft det vid tre tillfällen de senaste 5 dagarna. Låter kanske jättelarvigt, men vad vet jag. 

Svar på tråden BIM MARS 2018