• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-16 10:46:29 följande:

Är du säker på att det var missfall? Finns ju de som blött jättemycket men allt gått bra ändå. Tycker det är konstigt om det visar starkare nu. Speciellt som det var så tidigt mf också. Mitt visade negativt fort. Men är ju olika såklart men starkare borde det ju inte bli. Vill ju inte inge falska förhoppningar men tycker du ska ta ett digitalt och kontakta kk för att kolla med vul.

Håller verkligen tummarna för dig och hoppas att det inte var ett mf <3.

Nej inte helt 100 på det, men det kom ut massa slem o hinn-liknande saker så jag misstänker att det var ett missfall, fick ju så ont första natten med.

Har pratat med BM och dem bad mig väntat 2 veckor, om det fort. visade plus då skulle hag få göra ett vul. Har molvärk och ont i brösten så klart man hoppas lite men är fortfarande inställd på att det var ett missfall, hellre det än gå o tro att där kan va nåt liv kvar o bli ledsen på nytt sen. <3
  • Milian03
    Frallanz skrev 2018-03-16 07:56:37 följande:

Men vad tokigt det blir. Provar igen

Du kanske blödde ut en tvilling så den ena är kvar?det har hänt folk :)
  • Frallanz
    Milian03 skrev 2018-03-16 12:53:43 följande:

Du kanske blödde ut en tvilling så den ena är kvar?det har hänt folk :)

Min sambo kom faktiskt in på samma sak imorse, låter ju helt otroligt att det hänt att man varit med om det. Tror dessvärre inte chansen är så stor för mig, testet är ju inte tillräckligt starkt oavsett :/ med sonen fick jag jättestarkt på BIM dagen men det är klart det finns ju dem som inte plussat starkt alls o ändå fått sina bebisar. Får avvakta o se.. förvirrande dock.
  • Samba80

Hoppar över till denna tråd då jag idag fick mens. Hade gjort första försöket med insemination och får nu vänta till till ÄL för att göra försök nr 2. Hade symptom som jag trodde kunde vara antydningar till en graviditet men ack va kroppen kan spela en ett spratt! Fruktansvärt jobbigt att då få mensen. Men hoppet är ju det sista som överger en så på det igen och hoppas på ett plus i april istället! Lycka till ni andra som försöker!

• XAHHA92
    Samba80 skrev 2018-03-16 16:52:26 följande:

Hoppar över till denna tråd då jag idag fick mens. Hade gjort första försöket med insemination och får nu vänta till till ÄL för att göra försök nr 2. Hade symptom som jag trodde kunde vara antydningar till en graviditet men ack va kroppen kan spela en ett spratt! Fruktansvärt jobbigt att då få mensen. Men hoppet är ju det sista som överger en så på det igen och hoppas på ett plus i april istället! Lycka till ni andra som försöker!

Jag ska också antagligen göra insemination, nu i vår antagligen. (Jag oförklarligt barnlös) men vill hellre gå direkt till IVF egentligen! Hur kommer det sig att du gör insemination?
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-16 11:04:56 följande:

Nej inte helt 100 på det, men det kom ut massa slem o hinn-liknande saker så jag misstänker att det var ett missfall, fick ju så ont första natten med.

Har pratat med BM och dem bad mig väntat 2 veckor, om det fort. visade plus då skulle hag få göra ett vul. Har molvärk och ont i brösten så klart man hoppas lite men är fortfarande inställd på att det var ett missfall, hellre det än gå o tro att där kan va nåt liv kvar o bli ledsen på nytt sen. <3

Kan ju vara som nån annan skrev att det var en tvilling som kom ut. Tråkigt isåfall såklart men samtidigt skulle det ju va skönt att ha kvar ett barn. Jag håller tummarna för dig att du fortfarande är gravid <3. Förstår att du ställer in dej på att inte vara det, för att slippa bli besviken. Jobbigt att behöva vänta sålänge på svar, tycker gott du kunde få gjort det nu....

Ska du ta ett nytt test snart igen o h se om det blir starkare? Testa digitalt och så hur många veckor det visar.
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-16 17:11:06 följande:

Kan ju vara som nån annan skrev att det var en tvilling som kom ut. Tråkigt isåfall såklart men samtidigt skulle det ju va skönt att ha kvar ett barn. Jag håller tummarna för dig att du fortfarande är gravid <3. Förstår att du ställer in dej på att inte vara det, för att slippa bli besviken. Jobbigt att behöva vänta sålänge på svar, tycker gott du kunde få gjort det nu....

Ska du ta ett nytt test snart igen o h se om det blir starkare? Testa digitalt och så hur många veckor det visar.

Ja det är riktigt frustrerande med den här väntan på svar :/ speciellt nu när det senaste testet visade starkare. Jag ska hålla mig till nångång nästa vecka, visar det fortf. lika starkt plus då så ska jag ta ett digitalt o se vad det säger.

Känns ju som att om det inte är en bebis därinne så kmr det dröja innan äl blir av så lär nog inte bli en julbebis för min del isf :( tack för dina fina ord <3
  • bluegrass
    Frallanz skrev 2018-03-16 18:09:44 följande:
    Ja det är riktigt frustrerande med den här väntan på svar :/ speciellt nu när det senaste testet visade starkare. Jag ska hålla mig till nångång nästa vecka, visar det fortf. lika starkt plus då så ska jag ta ett digitalt o se vad det säger.

Känns ju som att om det inte är en bebis därinne så kmr det dröja innan äl blir av så lär nog inte bli en julbebis för min del isf :( tack för dina fina ord <3
    Håller tummarna för att det finns en liten kvar där! Jag hade MF samtidigt som du i v 4+4. Tog nytt digitalt test som visade neg redan samma dag som jag började blöda (!). Testlagret visade pos men svagare dagen efter, men två dagar efter helt neg. Tycker att det låter förhoppningsfullt att du fortfarande testar pos! Mina symtom försvann helt samma dag som mitt MF också.
    Förstår att det känns bäst att ställa in sig på att det var ett komplett missfall, men jag är inte övertygad och håller tummarna för dig <3!
  • Samba80
    XAHHA92 skrev 2018-03-16 17:02:50 följande:

Jag ska också antagligen göra insemination, nu i vår antagligen. (Jag oförklarligt barnlös) men vill hellre gå direkt till IVF egentligen! Hur kommer det sig att du gör insemination?

Svar på tråden BIM april 2018