• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Systeryster33

Tjejer, vet ni om ni alltid brukar färg på ägglossningstestets teststräck, eller om där är nära blankt ibland?

Jag är bara på cd 7 Idag och brukar ha äl runt cd 18-19, alltså INTE inom det närmaste. Då natural cykels varnar för höga temperaturer nu så tog jag ett äl test för skojs skull och det ser ut såhär! Jag tolkar det som att det borde vara äl inom närmaste tiden? Eller kanske helt fel?!?? Någon som kan hjälp mig med kloka inputs ?

Kram <3

• ericawberg

Inne på 9e försöket Nu, andra försöket med ältest. Poisivt ältest både igår och idag. Har BIM 3/4 och hoppasss nu verkligen att det vill ta sig! Denna väntan på en bebis är hemsk, vi känner oss så redo!

• Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-17 22:30:54 följande:

Ja igår kände jag mig på topp och stark o liksom "men det här klarar jag, ingen big deal, det som händer det händer" och idag är allt bara så himla frustrerande o jobbigt, urk!

Men sambon sa som du att jag borde ringa i veckan och säga som det är att jag legat och gråtit av oro och frustration idag, men åååh. Man känner sig bara till besvär när man ska rikga upp på nytt :( men å andra sidan har hag inte ringt gyn, så blir ju inte direkt att man ringer upp dem "igen" då... känner jag såhär på måndag så ringer jag, annars avvaktar jag om jag känner mig välmående o "stark" haha.

Hur går allt för dig? :) fått äl än? <3

Ja du får väl se hur du känner dig, men du ska absolut inte känna att du är till besvär för att du ringer. Jag tycker det är så fel att man ska behöva gå runt och må dåligt och vara orolig. Tycker det ska va självklart att man får komma in och kolla när det blir såhär. Är väldigt olika i olika landsting hur dem gör har jag märkt när man läst i forum. Så sjukt att inte sjukvården är lika i hela landet. Hoppas bara du får veta snart och att det blir ett positivt besked <3. Men i vilket fall som så vill man ju veta så man kan gå vidare annars.

Ingen äl än för mig. Bara väntar nu. Får se om rosenroten gjort nån nytta. Känns lite som att den är på g snart, men testerna visar välgigt svagt än. Ush allt går så långsamt. Denna väntan är så jobbig. Inte ens efter mensen kan man koppla av. Ganska stressande det här. Är det enda som cirkulerar i mitt huvud. Vill ju så gärna <3.
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-18 20:54:09 följande:

Ja du får väl se hur du känner dig, men du ska absolut inte känna att du är till besvär för att du ringer. Jag tycker det är så fel att man ska behöva gå runt och må dåligt och vara orolig. Tycker det ska va självklart att man får komma in och kolla när det blir såhär. Är väldigt olika i olika landsting hur dem gör har jag märkt när man läst i forum. Så sjukt att inte sjukvården är lika i hela landet. Hoppas bara du får veta snart och att det blir ett positivt besked <3. Men i vilket fall som så vill man ju veta så man kan gå vidare annars.

Ingen äl än för mig. Bara väntar nu. Får se om rosenroten gjort nån nytta. Känns lite som att den är på g snart, men testerna visar välgigt svagt än. Ush allt går så långsamt. Denna väntan är så jobbig. Inte ens efter mensen kan man koppla av. Ganska stressande det här. Är det enda som cirkulerar i mitt huvud. Vill ju så gärna <3.

Ja har också lagt märke till att det är olika i olika landsting, väldigt tokigt tycker jag också.

Jadu, just nu vill jag bara veta, är där nåt kvar därinne så blir jag ju såklart glad men vill bara veta just nu... är i vecka 5+4 om jag räknar rätt isf. O ska gå två veckoe till ev, om gravtesten inte visar neg snart då dvs, innan jag får veta. Och då kmr jag vara i v 8. 2 månader av graviditeten som man inte ens kunnat glädjas åt isf..

Ja men du jag förstår exakt hur du menar! Nu när jag gick o vänta på mensen då vi nu bestämde oss för att köra på när vi nu ändå märkte att vi kört oskyddat under äl så ville jag inget annat än ha bim dagen DIREKT haha. Vilken stress man utsätter sig själv för.. lider med alla som får försöka o försöka :( men vi fixar det här, stötta o peppa tillsammans så har vi nog våra sparkar i magen dnart igen <3
  • Lebbmusen

Hej på er!

Detta är första gången jag provar CB advanced, den med först en blinkande gubbe för östrogenökning och sen en fast glad gubbe för ägglossning (LH-ökning).

Igår och idag hade jag en blinkande gubbe, men testar jag med mina vanliga stickor är det långt ifrån en ägglossning känns det som.

Hur skulle ni tänka? När skulle ni ringa hem donatorn om ni skulle göra en heminsemination?

Detta är tredje försöket :)

• Miirree

Hoppar in här, fick första mensen idag efter att jag slutat med p-piller så vet inte riktigt hur min cykel fungerar nu. Tänkte prova ägglossningstest om 2 veckor! Hoppas på plus i april , lycka till till er andra :D

• Baraentilligen

Cykeldag 11, 10 dagar kvar till äl då (om den kommer när den brukar komma) och 22 till bim. Inte så stor skillnad när äl infaller eftersom vi ligger varannan till varje dag. Sen litar jag inte en skvatt på min kropp eftersom mensen var över en vecka sen sist (med ljusröda flytningar i typ en vecka innan) så jag kommer att vänta tills mensen är sen och eventuella tydliga symtom uppkommer innan test. Vet tydligt när äl varit för får alltid samma symtom så kan räkna ut när mensen ska komma baserat på det. Bara att hoppas på det bästa men samtidigt inte bli besatt... Håller tummarna för alla här!

• aleakim90
    Lebbmusen skrev 2018-03-19 13:58:25 följande:

Hej på er!

Detta är första gången jag provar CB advanced, den med först en blinkande gubbe för östrogenökning och sen en fast glad gubbe för ägglossning (LH-ökning).

Igår och idag hade jag en blinkande gubbe, men testar jag med mina vanliga stickor är det långt ifrån en ägglossning känns det som.

Hur skulle ni tänka? När skulle ni ringa hem donatorn om ni skulle göra en heminsemination?

Jag har använd cb med dubbel indikator i några månader nu för att tracka cykeln och undvika graviditet. Nu vänder vi dock på det och gör försata försöket. Iaf den bliinkande gubben kan visas i åtminstonde 11 dagar (enligt min erfarenhet), men vanligast är 4. När den fasta kommer är det 24-48h till äl. Eftersom det tar ca 16 h för spermierna att nå ägget är mitt tips att satsa på insemination på den dagen den fasta gubben visar sig. Har flera vänner som bara haft sex den dagen och inget innan som lyckats bli gravida. Jag kollade med vänliga samtidigt i början och de visade en stegring efter att den blinkande gubben visats i någon dag.

Hoppas det gav lite info. Jag kan inget om heminsemination, men en del om äl och spermierna väg och vad som hjälper/stjälper dem att nå till ägget. Skriv om det var något som var otydligt.

Lycka till!
  • Lindsey77
    Lebbmusen skrev 2018-03-19 13:58:25 följande:

Hej på er!

Stickor och digitalt visar inte samma för mig. Stickor är negativa, den enda gången jag använt digitalt lyckades jag få positivt.

Jag undrar om digitala test är känsligare. De borde ju vara mer tillförlitliga eftersom de även läser av östrogenhalten?

För mig verkade de stämma, fick fast gubbe, blev gravid och fick visserligen missfall sen, men men...

Det kan ju vara så att östrogenhalten höjs några dagar före ÄL? Man kan ju bli gravid då, eftersom spermier kan leva flera dagar. Har hört att vissa kan få blinkande gubbe flera dagar. Själv gick jag från rund ring till fast gubbe dagen efter, för jag började testa lite väl sent.

Brukar du få positivt på stickor, skulle jag nog avvakta någon dag och testa igen med digitalt. Då borde det ju snart bli en fast gubbe, i alla fall inom några dagar.
Svar på tråden BIM april 2018