• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • SofiaS95

Äl närmar sig och bestämde mig för att köpa ältest för att inte behöva stressa i onödan och ligga precis varje dag. Vet på ett ungefär när det brukar vara men varierar ibland. För 30 min fick jag det här på testet så ännu inte positivt eller hur? på dag 15 idag. Brukar ha Äl dag 15-19.

• Meemelie

Har ätit minipiller/p-piller så länge att jag har glömt hur det här med ägglossning känns och hur kroppen beter sig då, så tänker att ni kloka människor kanske har svar.

Använder Natural Cycles och enligt appen borde ÄL inträffa på torsdag. Misstänker dock att den har fel och att ÄL är idag. Har hela dagen haft känningar i magen, typ stickningar/molvärk. Fick nyss en brunaktig flytning, i övrigt mer flytningar än vanligtvis. Dock genomskinliga. Senaste dagarna har även en rad finnar dykt upp i pannan. Borde väl bero på någon slags hormonförändring?. Tänker att allt detta är tecken på ÄL, har dock inte tagit något test så kan ju inte veta säkert. Vad tror ni? Ingen temperaturökning över medellinjen än, men kanske tar en dag eller två efter ÄL innan det syns?

Någon som har använt NC eller annan temp-app som har koll?

Hoppas såklart att ÄL är idag så att helgens liggande förhoppningsvis gav resultat :)

• SofiaS95
    Meemelie skrev 2018-03-19 17:42:43 följande:

Har ätit minipiller/p-piller så länge att jag har glömt hur det här med ägglossning känns och hur kroppen beter sig då, så tänker att ni kloka människor kanske har svar.

Använder Natural Cycles och enligt appen borde ÄL inträffa på torsdag. Misstänker dock att den har fel och att ÄL är idag. Har hela dagen haft känningar i magen, typ stickningar/molvärk. Fick nyss en brunaktig flytning, i övrigt mer flytningar än vanligtvis. Dock genomskinliga. Senaste dagarna har även en rad finnar dykt upp i pannan. Borde väl bero på någon slags hormonförändring?. Tänker att allt detta är tecken på ÄL, har dock inte tagit något test så kan ju inte veta säkert. Vad tror ni? Ingen temperaturökning över medellinjen än, men kanske tar en dag eller två efter ÄL innan det syns?

Någon som har använt NC eller annan temp-app som har koll?

Hoppas såklart att ÄL är idag så att helgens liggande förhoppningsvis gav resultat :)

Tempen stiger 1-2 dagar EFTER ägglossningen
  • LängtanSåStor
    SofiaS95 skrev 2018-03-19 17:16:09 följande:

Äl närmar sig och bestämde mig för att köpa ältest för att inte behöva stressa i onödan och ligga precis varje dag. Vet på ett ungefär när det brukar vara men varierar ibland. För 30 min fick jag det här på testet så ännu inte positivt eller hur? på dag 15 idag. Brukar ha Äl dag 15-19.

Hej Sofia. Det stämmer det testet är negativt. Jag har använt dessa tester i flera år och så som ditt test ser ut nu ser det alltid ut för mig när jag inte har ÄL. När strecken är lika starka DÅ är det positivt och din ägglossning kommer då ske 24-48 timmar efter positivt test.
  • SofiaS95
    LängtanSåStor skrev 2018-03-19 19:10:06 följande:

Hej Sofia. Det stämmer det testet är negativt. Jag har använt dessa tester i flera år och så som ditt test ser ut nu ser det alltid ut för mig när jag inte har ÄL. När strecken är lika starka DÅ är det positivt och din ägglossning kommer då ske 24-48 timmar efter positivt test.

Okej tack då kan vi säkert vänta med att köra tills i morgon kväll utan att behöva oroa oss för att vi missat :)
  • LängtanSåStor
    SofiaS95 skrev 2018-03-19 19:37:52 följande:

Okej tack då kan vi säkert vänta med att köra tills i morgon kväll utan att behöva oroa oss för att vi missat :)

Ja absolut. Ägglossning sker i allra flesta fall på eftermiddagen. Tror min fertilitetsläkare så 95 procent av fallen. Så testa samma tidpunkt varje dag på eftermiddagen. Jag brukar testa kl 16 varje kväll och då ser man tydlig ökning när det börjar ske. Testar du tex på morgonen så kan du missa första ökningen samma dag. Bara ett tips ????
  • Lebbmusen
    aleakim90 skrev 2018-03-19 16:22:06 följande:

Jag har använd cb med dubbel indikator i några månader nu för att tracka cykeln och undvika graviditet. Nu vänder vi dock på det och gör försata försöket. Iaf den bliinkande gubben kan visas i åtminstonde 11 dagar (enligt min erfarenhet), men vanligast är 4. När den fasta kommer är det 24-48h till äl. Eftersom det tar ca 16 h för spermierna att nå ägget är mitt tips att satsa på insemination på den dagen den fasta gubben visar sig. Har flera vänner som bara haft sex den dagen och inget innan som lyckats bli gravida. Jag kollade med vänliga samtidigt i början och de visade en stegring efter att den blinkande gubben visats i någon dag.

Hoppas det gav lite info. Jag kan inget om heminsemination, men en del om äl och spermierna väg och vad som hjälper/stjälper dem att nå till ägget. Skriv om det var något som var otydligt.

Lycka till!

Åh men tack! Kände mig helt plötsligt helt förvirrad i hur jag skulle tolka CB Advanced! Men vi kollar imorgon igen så får vi se. Har fått stegring på LH-stickan nu på kvällen och har massa molvärk, så nog är det på g! :)
  • Lebbmusen
    Lindsey77 skrev 2018-03-19 17:13:11 följande:

Stickor och digitalt visar inte samma för mig. Stickor är negativa, den enda gången jag använt digitalt lyckades jag få positivt.

Jag undrar om digitala test är känsligare. De borde ju vara mer tillförlitliga eftersom de även läser av östrogenhalten?

För mig verkade de stämma, fick fast gubbe, blev gravid och fick visserligen missfall sen, men men...

Det kan ju vara så att östrogenhalten höjs några dagar före ÄL? Man kan ju bli gravid då, eftersom spermier kan leva flera dagar. Har hört att vissa kan få blinkande gubbe flera dagar. Själv gick jag från rund ring till fast gubbe dagen efter, för jag började testa lite väl sent.

Brukar du få positivt på stickor, skulle jag nog avvakta någon dag och testa igen med digitalt. Då borde det ju snart bli en fast gubbe, i alla fall inom några dagar.

Jag beklagar! :(

Men ja det känns ju som de ska vara mer känsliga. Dock vet jag ett par som haft blinkande gubbe och sen har den hoppat över den fasta gubben.

Tur en kör dubbelt haha

Såg en stegring på LH-stickan ikväll så vi får se hur det blir på CB imorgon.
Svar på tråden BIM april 2018