• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Samba80
    XAHHA92 skrev 2018-03-16 17:02:50 följande:

Jag ska också antagligen göra insemination, nu i vår antagligen. (Jag oförklarligt barnlös) men vill hellre gå direkt till IVF egentligen! Hur kommer det sig att du gör insemination?

Jag är 37 år och har inre hittat ?den rätta?, och vill väldoft gärna ha barn, så då får man försöka på egen hand innan det är för sent! Hellre ensamstående än inga barn alls. Och är 100% säker på att jag kommer fixa det. IFV är inplanerad om de 4 första försöken inte fungerar! Du då? Har du en partner eller kommer du bli själv?
  • bluegrass
    Samba80 skrev 2018-03-16 19:21:36 följande:
    Jag är 37 år och har inre hittat ?den rätta?, och vill väldoft gärna ha barn, så då får man försöka på egen hand innan det är för sent! Hellre ensamstående än inga barn alls. Och är 100% säker på att jag kommer fixa det. IFV är inplanerad om de 4 första försöken inte fungerar! Du då? Har du en partner eller kommer du bli själv?
    Låter mkt klokt resonerat! Jag har en man, men har alltid tänkt att jag skulle inseminera om jag inte träffade någon som kändes rätt! Hoppas att det tar sig denna gång!
  • Frallanz
    bluegrass skrev 2018-03-16 19:11:23 följande:

Håller tummarna för att det finns en liten kvar där! Jag hade MF samtidigt som du i v 4+4. Tog nytt digitalt test som visade neg redan samma dag som jag började blöda (!). Testlagret visade pos men svagare dagen efter, men två dagar efter helt neg. Tycker att det låter förhoppningsfullt att du fortfarande testar pos! Mina symtom försvann helt samma dag som mitt MF också.

Förstår att det känns bäst att ställa in sig på att det var ett komplett missfall, men jag är inte övertygad och håller tummarna för dig <3!

Tusen tack snälla du för dina ord <3 ni är så omtänksamma här inne o stödet är obeskrivligt fint att få även om man har bra stöd från sambon annars så är det skönt o prata med dem som faktiskt varit med om samma.

Beklagar ditt missfall, jag hoppas verkligen du får ditt plus snart! Var det ditt första missfall också?

Det som gör mig mest fundersam är ju att mina vårtgårdar har börjat ömma och molvärken kommer till ofrån, ni vet som den där berömda växtvärken. Men i min värld är det kört, och tycker väl det är ganska skönt att jag känner så så slipper jag bli ledsen på nytt (även fast jag lär bli det ändå men inte lika mkt) så blir det inte lika tungt. Jag håller tummarna dock men åh vad det är svårt att tänka på annat just nu :(
  • Lindsey77

Idag är jag på dag 12. Det är sååå långsamt när jag inte vet när ÄL kommer igång efter missfallet. Jag brukar ha ÄL runt dag 20, men efter första missfallet dröjde det ända tills dag 30 tills kroppen hämtade sig. Jag är sååå trött på mina långa cykler alltså. Skulle vara skönt att ha ett BIM datum som mål i alla fall.

Snart kan jag börja missbruka ÄL tester, det är ju bra, ha ha. Då har jag ngt att roa mig med, tills jag byter ut dem mot gravtester. :) Ska använda digitala ÄL tester, de enda jag någonsin fått positivt på.

• Baraentilligen
    Lindsey77 skrev 2018-03-16 21:25:54 följande:

Idag är jag på dag 12. Det är sååå långsamt när jag inte vet när ÄL kommer igång efter missfallet. Jag brukar ha ÄL runt dag 20, men efter första missfallet dröjde det ända tills dag 30 tills kroppen hämtade sig. Jag är sååå trött på mina långa cykler alltså. Skulle vara skönt att ha ett BIM datum som mål i alla fall.

Snart kan jag börja missbruka ÄL tester, det är ju bra, ha ha. Då har jag ngt att roa mig med, tills jag byter ut dem mot gravtester. :) Ska använda digitala ÄL tester, de enda jag någonsin fått positivt på.

Har ca två veckor kvar till äl så är också i den första av de två oändliga väntorna... Brukar få mens runt cd32, men sist kom den på cd40 först. Inte kul med långa cyklar...
  • XAHHA92
    Samba80 skrev 2018-03-16 19:21:36 följande:

Heja dig!

Håller tummarna att det går vägen för dig! Jag är inte ensamstående, utan jag och min sambo har fått ?diagnosen? oförklarligt barnlösa. Så därav den anledningen ska vi få hjälp
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Förstabarnet33

Hej! Jag hoppar in från Mars-tråden och hoppas på pluss denna gången. Detta blir vårat tredje försök sen jag tog ut min hormonspiral. Har ÄL 20/3 och BIM 3/4 så jag lägger till mig i listan :)

Lycka till allihopa!!

BIM-lista:

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai

3/4 Förstabarnet33

4/4 PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92, aleakim90

5/4 Meej, Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia, Mulin, H0nd3ndär

6/4 Bastamamman1

10/4 Baraentilligen

• cherrycherry

Hejhej!  Hoppar också gärna på här! Gör just nu vårt första försök till första barn. ÄL imorgon och BIM 30/4.

• cherrycherry
    cherrycherry skrev 2018-03-17 08:20:44 följande:

Hejhej!  Hoppar också gärna på här! Gör just nu vårt första försök till första barn. ÄL imorgon och BIM 30/4.

30/3 menar jag ;)
  • Frallanz

Okej tjejer, nu ska jag trötta ut er lite till med mitt tjatande och analyserande. VARNING FÖR LÅNG TEXT!

Som jag skrev igår gjorde jag ett test igår som visade starkare plus än dem innan, på morgon urin fast jag hann kissa en gång innan men kissade en gång till efteråt utan att dricka emellan så nästan morgonurin då, kan man väl säga?

I brist på annat och för att jag har en hel del test att använda så tog jag ännu ett trst för 10 min sen, jag tester väl mest för att jag vill se om det minskar i styrka och för att det på nåt sätt får mig att må bra att testa, låter konstigt kanske men svårt att förklara.

Nu har jag satt ihop testen, råkade lägga det översta på fel plats dock, dem två som är lite gula tog jag då jag blödde så kanske därför dem är gula i färgen?

Men nu till saken, visst är det sista (som är taget idag) starkare än det igår?

Kanske inte var missfall? Men det som kom ut var slem och blodiga hinnor, som vid mens bortsett från det slemmiga. Så för mig var det ganska solklart att det var missfall, med tanke på smärtan jag hade första natten. Men låt oss säga att där är ett pyre därinne, varför blir det då inte riktigt starkt vid det här laget? Trots allt över en vecka sen bim dagen...

Förlåt för lång text! Kram på er

Svar på tråden BIM april 2018