• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-04-02 17:00:50 följande:

Tog ett till test nu på eftermiddagen. Kunde inte hålla mig!! Det ser positivt ut, men jag är osäker då många verkar få falskt positivt med graviditetskollen. Det blir digitalt imorgon bitti! Är då på ÄL +11...

Vd tror ni, falskt eller äkta? Är det äkta kommer det bli positivt på digitalt, återstår att se... ser ni bilden?

Men ååå! Stort mega grattis!! Jag håller tummar att det inte är falskt och att progesteron krämen gör nytta!!!
  • Jagvetdåinte
    Maya 889 skrev 2018-04-02 20:18:27 följande:

Ja mina bröst såg ut som sillisar hahah! :D

Haha trevlig bieffekt att bli lite fyllig (har inte så stora bröst i vanliga fall) :D hihi
  • Lebbmusen
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-02 06:00:16 följande:

När man är redo för månadens microdepression pga att tempen droppade så inni norden idag, men man är envis som synden och tar ett gravtest på morgonen med detta resultat. Men nu har extra strecket blivit ännu svagare. Wtf? Någon som varit med om liknande? Missfall på g? Fästning å att det redan visar svagt plus? Spök?

Åh men hoppas!!

Har samma BIM som du och fick också en rejäl tempdipp idag... så jag testade inte ens utan utvecklade bara månadens microdepression (bästa uttrycket!! Haha).

Kanske inte ska ge upp hoppet ännu och se på tempen imorgon åtminstone :)
  • Systeryster33

[quote=78602111][quote-nick]Maya 889 skrev 2018-04-02 19:08:02 följande:[/quote-nick]

Jag kan säga att första gången jag blev gravid (5år sedan, slöt med en abort) då plussade inte jag förens jag va i v.5. Men då va kroppen i väldigt mycket obalans också, hade precis slutat med p-piller osv. Jag räknar dock med att när jag väl plussar kommer det va nån vecka in redan. Jobbigt för en otålig fröken som jag haha ;)

[/

Nej men såklart kommer jag testa igen om mensen inte kommer , men har plussat innan senast äl+10 så tänker det borde synas då! Men jag får bara vänta och se.. är bara så jäkla otålig och känner det som att jag redan bestämt mig för att jag inte är gravid för att inte bli så ledsen sen

• Jagvetdåinte
    Systeryster33 skrev 2018-04-02 20:36:37 följande:

[quote=78602111][quote-nick]Maya 889 skrev 2018-04-02 19:08:02 följande:[/quote-nick]

Jag kan säga att första gången jag blev gravid (5år sedan, slöt med en abort) då plussade inte jag förens jag va i v.5. Men då va kroppen i väldigt mycket obalans också, hade precis slutat med p-piller osv. Jag räknar dock med att när jag väl plussar kommer det va nån vecka in redan. Jobbigt för en otålig fröken som jag haha ;)

[/

Nej men såklart kommer jag testa igen om mensen inte kommer , men har plussat innan senast äl+10 så tänker det borde synas då! Men jag får bara vänta och se.. är bara så jäkla otålig och känner det som att jag redan bestämt mig för att jag inte är gravid för att inte bli så ledsen sen

Förstår copingstilen, brukar oxå använda mig av den hihi.. men ibland är hoppet för jädra starkt!
  • Maya 889
    Systeryster33 skrev 2018-04-02 20:36:37 följande:

[/

Usch förstår det vännen, man blir så fruktansvärt nedslagen :( Men kasta inte in handduken riktigt än, kan fortfarande va något som sagt <3
  • Jagvetdåinte
    Lebbmusen skrev 2018-04-02 20:32:08 följande:

Åh men hoppas!!

Har samma BIM som du och fick också en rejäl tempdipp idag... så jag testade inte ens utan utvecklade bara månadens microdepression (bästa uttrycket!! Haha).

Kanske inte ska ge upp hoppet ännu och se på tempen imorgon åtminstone :)

Haha ja, tycker det är så det känns haha.. luften går helt ur en å man orkar ingenring haha :p Åh, håller tummarna så hårt för oss nu!!! <3
  • Aducia

Är det någon mer här som har oregelbunden mens och inte riktigt vet när den ska komma? Hur gör ni? Kör ni äl test eller tar ni det som det kommer ?

MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • jennyek93

Den 19 mars fick jag positivt på clearblue advance ägglossningstest. Dock hade jag NOLL symtom, vilket jag annars brukar ha. Så jag var ganska skeptisk, men vi myste på ändå . Men 1 vecka senare så fick jag plötsligt ?äggvite-flytningar? och klassisk molvärk i vänster sida. Så då tolkade jag det som att ägglossningen blivit sen, och att myset var helt i onödan. Och vi hade ingen möjlighet att mysa dem dagarna. Helt kört denna gången tänkte jag och släppte alla förhoppningar! Men igår slog det mig att jag skulle fått min mens nu i helgen... BIM 1/4. Har inga tecken på varken kommande mens eller graviditet...

Vet inte om jag vågar ta ett gravtest, är så rädd för att bli ledsen och besviken. Men om inte mensen dykt upp innan helgen så vågar jag mig nog på att testa

• MaalinJ

H ej!

Jag har bmi ca 14 - 20 april. Jag har (troligtvis) precis haft ägglossning enligt Clearblue digitala tester (dom som mäter av dubbla hormoner).

Jag har problem med en hormon sjukdom vilket gör att jag varken haft mens eller ägglossning sedan juni förra året förutom då den här månaden. Så detta blir kanske vårt första "riktiga" försök på vår nr: 3

Ska bli spännande att följas åt!

Någon annan som har hormon rubbning eller pcos här? Hur gör ni? Hur många gånger har ni sex per dag när ni har ägglossning? Våra tester började blinka den 30/3 å blinkar fortfarande. Jag tror inte att jag kommer få fast glad gubbe eftersom dom nu har blinkar i 4 dagar och jag har även tagit "vanliga" ägglossningstestee där vi såg en stegring den 30/3 sedan jätte starkt den 31/3 å nu går det neråt. Vi hade sex kvällen den 29/3 sedan har vi haft 2 gånger om dagen, någon dag fick vi till det 3 gånger. Har varit svårt med båda barnen hemma att få till det plus att jag har jobbat i helgen. Vi kände oss otroligt pressade nu när jag väl fick ägglossning så hade vi bara varit barnfria så hade vi nog inte gjort något annat än å haft sex.

Svar på tråden BIM april 2018