• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Systeryster33
    gabspo skrev 2018-05-15 12:37:52 följande:

Hej allihop, jag hoppar in i den här tråden :)

Grattis till er som redan plussat!

Vi är igång och försöker med ett syskon, första försöket denna månad. Om jag hade äl när jag tror (tecken på äl för mig är ömma bröstvårtor) trots inga typiska äl-flytningar, så har jag bim 24/5.

Antingen var jag torr i halsen imorse eller så hade jag lite lätt halsbränna :O Men är det ens möjligt enbart 5 dagar efter äl? Idag tycker jag mig känna ilande i tjejmagen men det är rätt svagt så misstänker att jag inbillar mig, vågar inte tro eller hoppas på något.

När ska man våga testa sig? Plussade med min första på äl+10

Skoj! Vi försöker också med syskon och jag har med plussat på äl+10 både med sonen och förra grav som slutade i missfall! Läste faktiskt att 95 %av alla kan test positivt på äl+10 då hormon från barnet börjar utsöndras redan vid äl! Detta låter dock ganska galet i mina öron då en del pluasar lååångt senare? :)

Men dina symptom låter ju positiva iaf. Håller tummarna!
  • gabspo
    Systeryster33 skrev 2018-05-15 12:50:47 följande:

Skoj! Vi försöker också med syskon och jag har med plussat på äl+10 både med sonen och förra grav som slutade i missfall! Läste faktiskt att 95 %av alla kan test positivt på äl+10 då hormon från barnet börjar utsöndras redan vid äl! Detta låter dock ganska galet i mina öron då en del pluasar lååångt senare? :)

Men dina symptom låter ju positiva iaf. Håller tummarna!

Åh vad kul! Beklagar ditt missfall, vi hade ett innan vi fick vårt barn. Det är tungt. Hur gammalt är ert barn?

Oj wow! Hoppas det stämmer, det ger mig hopp haha :D Tack!
  • JenniB
    Systeryster33 skrev 2018-05-15 12:02:57 följande:
    Använder du äl test så du vet när/om du haft äl?

Hoppas såklart på att du är gravid, men kroppen kan va lite i obalans efter alla hormoner med! :)

Men hoppas du får ditt plus imorgon <3
    Nej det har jag inte gjort ännu. Jag hade tänkt att börja med det när jag får mensen igen men än så länge väntar jag på den fortfarande. :)

Jo det vet jag. :( Blir bara så himla förvirrad av allt då jag hade ännu tydliga gravidsymptom någon vecka efter jag slutade. Men nu har jag liksom inte riktigt samma symptom så jag hoppas att det är något annat som där iaf. 

Tack <3
  • SL185
    Greta88 skrev 2018-05-15 08:54:55 följande:

Plussade nog precis

BIM -3 eller -4 idag! Svagt men jag kan se det tydligt ändå.

Stort grattis! Hur länge har ni försökt? :) första barnet?
  • Systeryster33
    gabspo skrev 2018-05-15 12:56:58 följande:

Åh vad kul! Beklagar ditt missfall, vi hade ett innan vi fick vårt barn. Det är tungt. Hur gammalt är ert barn?

Oj wow! Hoppas det stämmer, det ger mig hopp haha :D Tack!

Ok! Ja det är riktigt tufft och ni när det närmar sig bim blir det mer påtagligt igen.. men någon gång blir det ju vår tur igen :) fick du extra kontroller eller på någpt sätt kolla er nästa graviditet sen ?mer än vanligt??

Vår son är 4 nu i sommar! Ditt?

kram
    men
  • gabspo
    Systeryster33 skrev 2018-05-15 18:03:42 följande:

Ok! Ja det är riktigt tufft och ni när det närmar sig bim blir det mer påtagligt igen.. men någon gång blir det ju vår tur igen :) fick du extra kontroller eller på någpt sätt kolla er nästa graviditet sen ?mer än vanligt??

kram

Förstår det, önskar dig all lycka till! <3

Nej inte via vanliga mvc iaf, men jag hade väldigt stark oro under hela graviditeten så jag hade samtalskontakt en gång i månaden. Sen bokade vi privat ultraljud i vecka 8 (för då kan en se ett hjärta ticka) och i vecka 13 (då ska moderkakan ha tagit över näringstillförseln).

Vår son är 2,5 år nu :)
  • Greta88
    SL185 skrev 2018-05-15 13:29:38 följande:

Stort grattis! Hur länge har ni försökt? :) första barnet?

Tack snälla! Första försöket, första barnet känns lite overkligt.
  • FrökenUtter
    Greta88 skrev 2018-05-15 18:48:35 följande:
    Tack snälla! Första försöket, första barnet känns lite overkligt.
    Vad härligt! Grattis! Man väntar sig ju inte att det ska bli direkt! 
  • babytjejen
    Systeryster33 skrev 2018-05-15 18:03:42 följande:

kram

Jag var på återkom igår efter mitt missfall...om jag blir gravid igen så var det inga problem att komma in på ett tidigt ultraljud:) är jag glad för, hoppas bara man blir gravid igen, Vill verkligen inte att ett missfall ska vara slutet på min fertilitet...Vill sluta på topp med ett syskon.

Snart fredag...dagen man längtar till o fruktar på samma sätt. Brukar alltid få min mens direkt på morgonen så oftast behövde man inte gå under bimdagen o undra...
  • EIJ90

Plussade idag på äl+11 (bim-2)!!

Har varit förkyld sen i torsdags och idag var jag hemma sjuk från jobbet. Lite orolig att det ska öka risken för mf. Inga symptom förutom liknande mensvärk.

Fick mf i mars så är lite nojig.

Hoppas så att liten vill stanna. Känner mig lite i chock då jag inte trodde det tagit sig!