• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • SL185
    Lindsey77 skrev 2018-05-28 19:13:25 följande:

Jag trodde knappt det var möjligt. Att bli gravid tre ägglossningar i rad!! Fått missfall dec, mars & april.

Ok, vad är det som säger att det ska funka denna gång? Har fått svaga streck flera dagar, utvecklas inte graviditeten?

Det som är annorlunda denna gång är att jag ätit Glandin, samt att cykeln varit ca 15-20 dagar längre än vanligt (52 dagar!).

Åh va glad jag blir! Gratttiiiis :)
  • SL185
    Lindsey77 skrev 2018-05-28 19:13:25 följande:

Jag trodde knappt det var möjligt. Att bli gravid tre ägglossningar i rad!! Fått missfall dec, mars & april.

Ok, vad är det som säger att det ska funka denna gång? Har fått svaga streck flera dagar, utvecklas inte graviditeten?

Det som är annorlunda denna gång är att jag ätit Glandin, samt att cykeln varit ca 15-20 dagar längre än vanligt (52 dagar!).

Vill tillägga att 4 missfall på raken är väldigt ovanligt! Hoppas att det går hela vägen nu :)
  • Lindsey77
    SL185 skrev 2018-05-31 08:20:56 följande:

Vill tillägga att 4 missfall på raken är väldigt ovanligt! Hoppas att det går hela vägen nu :)

Verkar inte så. Gravtestet var jätte jätte svagt idag. Tvivlar på att det ens blivit positivt på digitalt idag. Alla mina missfall har varit ganska exakt i v 4+3. Runt BIM har gravtestet varit svagare. Gissar att jag är i v 4+0. Så jag är nog bara gravid i max tre dagar till. :(
  • Mullbär

Mens idag! Lättnad! Kroppen har känts konstig. Antar att ÄL hände senare pga jag var väldigt sjuk före. 

• Norrlänska
    Mullbär skrev 2018-05-31 20:45:07 följande:

Mens idag! Lättnad! Kroppen har känts konstig. Antar att ÄL hände senare pga jag var väldigt sjuk före. 

Trist att du inte var gravid men skönt att slippa undra å fundera.
    =)
  • Mullbär
    Norrlänska skrev 2018-05-31 21:24:52 följande:
    Trist att du inte var gravid men skönt att slippa undra å fundera.
    Ja precis :) 
  • Trullis82

Hörre ni mina vänner......idag var den stora dagen här då jag skulle ta mitt andra graviditetstest.... tog ett digitalt för en vecka sen som visade: Gravid 1-2 veckor

Idag som sagt tog jag ett nytt och det visade:

• Phines92
    Trullis82 skrev 2018-06-01 06:19:10 följande:

Hörre ni mina vänner......idag var den stora dagen här då jag skulle ta mitt andra graviditetstest.... tog ett digitalt för en vecka sen som visade: Gravid 1-2 veckor

Stort grattis! Hoppas allt går bra!{#emotions_dlg.flower}
  • Trullis82
    Phines92 skrev 2018-06-01 06:44:29 följande:

Stort grattis! Hoppas allt går bra!

Tack snälla du
  • Mullbär

Grattis vad roligt Hjärta Alltså jag blev lite tårögd här :')
  • Norrlänska

Vad roligt, grattis!
    =)
  • Corneliass

Åh grattis! 
  • SL185

Stort grattis :)