• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • FrökenUtter

Vad glad man blir av alla plus! Grattis!!

Nu har ÄL kommit och passerat, ser fram emot att snart få veta om det blivit något. Vi är ju ett helt gäng som har BIM 22/5 nu, när ska ni andra testa? Jag funderar på om jag ska ta ett redan lördag morgon eller om jag ska vänta tålmodigt på BIM...

• Aducia
    FrökenUtter skrev 2018-05-13 17:41:45 följande:

Nu har ÄL kommit och passerat, ser fram emot att snart få veta om det blivit något. Vi är ju ett helt gäng som har BIM 22/5 nu, när ska ni andra testa? Jag funderar på om jag ska ta ett redan lördag morgon eller om jag ska vänta tålmodigt på BIM...

Jag har BIM på söndag om 7 dagar alltså, så tänkte testa på lördag alltså på BIM-1 :)
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Systeryster33
    Alehed90 skrev 2018-05-13 15:56:26 följande:

Okej så nu vågar jag tro att det faktiskt är sant! På första riktiga försöket! Är så lycklig :D

Grattis :) så många som plussat redan denna månad! Kul om ni vill skriva er på pluslistan allihopa så vi verkligen kan se hur många som plussat!
  • SL185
    babytjejen skrev 2018-05-13 15:44:02 följande:

Ja, vore härligt om vi får plus...Kan vi dela med oss av våran oro om det skulle hända...kommer nog inte kunna slappna av innan kub:en el RUL isåfall...

Jo men samma här faktiskt. Vore helt underbart :) återstår att se
  • Aducia
    Systeryster33 skrev 2018-05-13 18:19:19 följande:

Är jag ensam om att vara testgalen och troligtvis kommer testa redan imorgon äl-4?

Vadå varför ska du testa på äl-4? Då har ju inte ens ägget släppts?
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • SL185
    FrökenUtter skrev 2018-05-13 17:41:45 följande:

Jag har bim på lördag men ska nog inte testa förrän typ bim+3.. förväntar mig inget denna gång, fastän hoppet ändå finns där inne nåstans. De föregående månaderna har jag testat typ bim-3 men nu ska jag vara uthållig hahahaha
  • FrökenUtter
    SL185 skrev 2018-05-13 18:25:21 följande:

Jag har bim på lördag men ska nog inte testa förrän typ bim+3.. förväntar mig inget denna gång, fastän hoppet ändå finns där inne nåstans. De föregående månaderna har jag testat typ bim-3 men nu ska jag vara uthållig hahahaha

Haha.. lättare sagt än gjort? Jag tycker att det ska bli spännande att ens ta ett graviditetstest första gången så jag ska nog unna mig det till helgen trots att man lär bli besviken om det är neg. Förstår att det blir nedslående i längden. Kanske att jag skulle dra på det till söndagen, BIM-2 istället. Å andra sidan köper man kanske ett neg resutat först när mensen dykt upp?
  • Systeryster33
    Aducia skrev 2018-05-13 18:23:38 följande:

Vadå varför ska du testa på äl-4? Då har ju inte ens ägget släppts?

Hahaha blev lite tokigt! Nej, såklart skulle det va bim-4 :)
  • Systeryster33

Hur brukar ni känna innan mens tjejer? Alltså vilka ?symptom? har ni då? Jag har ätit p-piller i 15 år och inte haft mens eller känningar, så vet inte hur det känns.

Hade turen att bli gravid direkt nu i mars ,(men det slutade tyvärr i missfall). Då hade jag ömma bröstvårtor, lätt illamående, ilningar/stick i tjejmagen! Samtliga symptom började strax efter Äl.. denna gången känner jag precis likadant, men vet att mens symptom ska kunna vara ganska lika som gravidaymptom va?

Vill någon dela med sig av hur ni brukar ha det innan mens hade det varit jättegulligt <3

N
Svar på tråden Bim Maj 2018