• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Systeryster33
    Labellas skrev 2018-05-17 15:37:21 följande:

En fråga bara: vi har använt glidmedel hela tiden förra veckan och nu läser jag något om att det försämrar spermiernas rörlighet, nu känner jag mig ytterst dum. Suck! Är detta sant?

Ja de säger det.. att miljön där inne kan störas! Men vi använde det sist och blev gravida första försöket då iaf. Så självklart inte kört <3
  • storformatare
    Jahajaa skrev 2018-05-17 09:29:39 följande:

Negativt test idag, ÄL+12.. tog sig nog inte denna månaden,. Ni som plussat, testade ni negativt innan plus och på vilken dag isf? Behöver lite hopp just nu :)

Jag testade neg på bim, bim+1 och bim+2. Väntade sedan till bim+6 och plussade då :) jag fick iofs sedan ett missfall men det kan jag inte tänka mig ha någon betydelse i frågan, men vad vet jag ??????????? :)
  • Liiiinda90
    Jahajaa skrev 2018-05-17 09:29:39 följande:

Negativt test idag, ÄL+12.. tog sig nog inte denna månaden,. Ni som plussat, testade ni negativt innan plus och på vilken dag isf? Behöver lite hopp just nu :)

Jag plussade inte förrän bim+3 min förra graviditet. Var negativt på bim :)
  • FrökenUtter
    Labellas skrev 2018-05-17 15:37:21 följande:

En fråga bara: vi har använt glidmedel hela tiden förra veckan och nu läser jag något om att det försämrar spermiernas rörlighet, nu känner jag mig ytterst dum. Suck! Är detta sant?

Så himla förvirrande det där! Jag tror att jag har hört att det ska finnas spermievänliga varianter.. Om du har tur så kanske det var ett sånt ni använde? Eller så tar det sig ändå! :)
  • Jahajaa
    storformatare skrev 2018-05-17 16:34:04 följande:

Jag testade neg på bim, bim+1 och bim+2. Väntade sedan till bim+6 och plussade då :) jag fick iofs sedan ett missfall men det kan jag inte tänka mig ha någon betydelse i frågan, men vad vet jag ??????????? :)

Beklagar missfallet, men skönt att höra att någon plussar sent :) känns som att alla här inne plussar supertidigt!
  • Jahajaa
    Liiiinda90 skrev 2018-05-17 16:39:33 följande:

Skönt att höra, än finns det hopp med andra ord! Hur långt efter ÄL var det? Tänkte om du har lång eller kort lutelfas? :)
  • Jahajaa
    Liiiinda90 skrev 2018-05-17 16:39:33 följande:

Skönt att höra, än finns det hopp med andra ord! Hur långt efter ÄL var det? Tänkte om du har lång eller kort lutelfas? :)
  • Liiiinda90
    Jahajaa skrev 2018-05-17 17:11:38 följande:

Äl+18-19 :) så än är inte hoppet borta :)

Jag har bim idag men inte vågat testa än :) väntar till söndag om mensen ej dyker upp. Brukar ha ömma bröst 4-5 dagar innan mens. Nu har jag ej kännt någon förutom lite molande värk i tjejmagen sedan början av förra veckan som kommit och gått
  • Phines92

Är det någon här som också har väldigt vattniga flytningar? Hade ÄL förra helgen och har de sista dagarna känt att det rinner till där nere. Blir rädd att det är mens varje gång, men bara en genomskinlig flytning. Idag var de även lite geléaktiga i konsistensen.

Någon annan som känner igen det? :)

• Daphodil
    Felicia1022 skrev 2018-05-17 08:24:08 följande:

BIM -4 och inte en tillstymmelse av graviditet ännu. :)

Jag tycker du ska ta ett nytt på BIM. Jag anar något. Ser du verkligen inget irl?