• SL185

Bim Maj 2018

Nelliki skrev 2018-05-08 21:38:26 följande:

Jag tror att jag också fick svamp precis vid äl och vet inte om den är borta än, men det gör inte inte längre i alla fall. Har bara behandlat med krämen än så länge. Hoppas det inte inverkat negativt med infektion. 

Har börjat tro att jag känner lite i de nedre delarna och bröstvårtorna ömmar lite, är trött som bara den (men sen är det ju sjukt varmt också) samt svullen om magen. Hoppas det inte är inbillning, vilket ju tydligen är vanligt. Hoppas hoppas. Och hoppas det inte påverkar dig med infektionen.

Håller tummarna att det inte har nån påverkan alls! Men gud, Jag känner precis samma angående magen, började igår, 3 dagar efter äl, molande värk, hugg och är öm i nedre delen. Håller vi på att bli knäppa? Hahah
  • SL185
    Labellas skrev 2018-05-08 21:50:50 följande:

Hej <3 mitt allra första inlägg på familjeliv får bli i den här tråden, så kul! :) Jag och sambon har äntligen bestämt oss för att skaffa barn. Detta blir första försöket för oss, jag är 28 och han 31. Har bim den 17/5. Seg väntan! :D

Välkommen in :) spännande, en veck kvar!!
  • SL185
    Milian03 skrev 2018-05-09 01:06:57 följande:

Vilket försök är ni alla på? :)

Vi är på försök 5 nu i maj.

Prickar äl varje månad men ändå vill det sig inte...

(Jo en gång som blev ett tidigt missfall)

4 försöket (räknar inte januari då vi bara körde utan koll), dock andra försöket med ältester! Tog sig förra månaden när jag testade med ältest första gången, slutade dock i tidigt missfall. Hoppas att vi får våra efterlängtade plus denna månad :) blir så glad när andra plussar i tråden
  • SL185
    Linneisen skrev 2018-05-09 06:23:32 följande:

Testet igår var positivt! Jag är gravid :D

Men gud STOOORT GRATTIS!! Du visste det!!! :) :) håller tummarna att allt går som det ska nu <3
  • SL185
    JenniB skrev 2018-05-09 10:33:43 följande:

Hej tjejer!

jag har också haft känningar och typ som mensvärk i nedre delen av magen... mått illa lite då och då om dagarna, är ganska trött men som ni skrev det kanske beror på vädret? Tycker även magen beter sig konstigt, är gasig och svullen ibland vilket den inte brukar vara. :)

Åh hoppas att det bådar gott!! När har du bim?:)
  • SL185

Finns det pollenallergiker här? Jag har mått så dåligt senaste veckorna men vägrat ta medicin, ville inte riskera nåt. Men idag stod jag inte ut längre, tog nasonex nässpray (som jag annars måste ta varje dag typ egentligen pga kronisk nästäppa) och tänkte köpa loratadin. Har aerius hemma men har läst att det inte är bra att ta när man är gravid..jag är ju inte ens gravid men vill hålla kroppen ?ren?...

• SL185
    louisejohansson skrev 2018-05-09 11:17:11 följande:

Mitt plus slutade tyvärr i missfall en dag efter plusset på digitalt! :( tacksam att det hände så tisigt dock. På det igen nästa månad :)

Nej, beklagar ditt missfall :( men är du säker på att det är missfall?
  • SL185
    louisejohansson skrev 2018-05-09 11:34:06 följande:

Japp blött mycket och fick som mensvärk, tog nytt digitalt för en stund sen som visade ?inte gravid?. :/

Usch, beklagar! Ta hand om dig, kramar
  • SL185
    T90 skrev 2018-05-09 14:17:16 följande:

Här är en med grym pollenallergi... Måste inhalera, ta nässpray och tabletter. Har inget val. Är inte gravid men inte så sannolikt att de medicinerna hindrar befruktningen. Folk blir ju gravida när de går på droger alkohol osv. Förstår hur du menar men du måste orka må bra också, kroppen kämpar jävel under allergi, ge den lite hjälp!

Helt rätt! Ska ta mina mediciner med gott samvete! Har mått så dåligt, svullna ögon som kliar, näsan bara rinner o nyser 24/7. Man blir ju så jäkla trött av det. Tack så mkt för att du delar med dig :) vilken nässpray o tabletter tar du?
  • SL185
    lo skrev 2018-05-09 14:18:35 följande:

Fick mens idag så beräknad äl 25/5 nytt bim 8/6 så hoppar över till maj tråden och har plockat bort mig från listan.

Grattis till alla som plussat. Och ni andra, vi ses i juni tråden!

Åh :( Önskar er bättre lycka nästa månad :)
Svar på tråden Bim Maj 2018